21 března 2015

MDŠ, první jarní den a zatmění .....


Když jsem před čtyřmi lety v lednu fotila 75% zatmění slunce
netušila jsem že za tak krátkou dobu, a to vlastně čtyři roky jsou, budu mít tu možnost
znovu. Ale byl velký rozdíl mezi tím minulým a tím včerejším. Ostatně to můžete na fotkách
vidět. Takže ty letošní nejsou zas tak nic moc, protože nemaje příslušných filtrů a zapomenouc
na to že tu ještě mám foťák s větším zoomováním, fotila jsem zatmění přes disketu a navíc
v odrazech. Buď v okně nebo na hladině vody. Jo, a co ta zvláštní zkratka na začátku ? Tak ta znamená
Mezinárodní den štěstí.
Věděli jste že něco takového existuje? Já tedy určitě ne, ale to
štěstí mi alespoň trochu přálo a tak vám předkládám to co jsem včera nafotila ....



Zajímavým úkazem se ukázalo focení na hladině vody. Zatímco vyfocené sluníčko je neporušené, tak boční reflex ukazoval jak zatmění probíhá ....


Od souseda jsem si na poslední chvíle půjčila svářečské sklo, a zas vznikly zajímavé efekty. Tak zkuste si jednou rukou držet foťák a druhou před objektivem sklo a zároveň manuálně ostřit. Ano, ano, ano ..... existuje něco čemu se říká stativ. Ano, jsem blb protože na to neustále zapomínám že už ho mám ......


Takže se ŠTĚSTÍM že jsme přežili ZATMĚNÍ hurá do JARA!

24 komentářů:

  1. Zajímavé záběry, já se o něco takového ani nepokouším, my se včera dívali přes diafilmy, několik diafilmů na sobě a krásně ses mohla kochat. Ta zelená uprostřed je nádhera. Patří ti poklona, jen tak snadno se nevzdáváš.

    OdpovědětVymazat
  2. Všichni viděli, je já ne. No nic, kdo si počká...

    OdpovědětVymazat
  3. já byl v práci, takže jsme si jen na rychlovku

    OdpovědětVymazat
  4. V práci jsem na to koukal taky přes svářečskou kuklu a i fotit jsem se pokoušel,ale po zralé úvaze jsem všechno vymazal.Ono takové zelené rozmazané nic nestálo za archivaci

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezký ;) Taky jsem koukala a taky se pokoušela fotit - přes cédéčko Vznikly mi z toho tři super fotky, tak jsem ráda aspoň za něco a hlavně za zážitek.

    OdpovědětVymazat
  6. Já byl v práci, takže jsem s sebou žádnou výbavu neměl. Tak až zase příště .

    OdpovědětVymazat
  7. To se ti povedlo Já se jenom dívala a nefotila, nemám na to foťák

    OdpovědětVymazat
  8. Bravo, fotky jsou hezké. Já zjistil, že mám foťák o skoro 300 km dále, než jsem já. Prostě skleroza ... Už jsem si dal další termín do kalendáře.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Tak já zas zapomínám jak na stativ tak i na to že tu mám ultrazooma s kterým by se to fotilo o moc líp.

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Však to není nic moc .....

    OdpovědětVymazat
  11. [5]: Kdybych věděla kam jsem zasela to svoje sklo od minula nebo soused vylezl o něco dřív tak by taky byly lepší a možná ještě zajímavější, jenže ......

    OdpovědětVymazat
  12. [4]: Tohle taky nepůjde k archivaci, není tam ani jedna která by za to stála.

    OdpovědětVymazat
  13. [2]: Netušila jsem že po čtyřech letech se to takhle zopákne. Teď už to bude až za 11 let.

    OdpovědětVymazat
  14. Odrazoffky zatmění ve vodě je dobrý nápad. Vyšlo to to pěkně.

    OdpovědětVymazat
  15. [16]: Tak to mě od tebe obzvlášť těší..... hodně si tvých názorů vážím

    OdpovědětVymazat
  16. Já taky neviděla, neměla jsem přes co koukat. Ale pamatuji si podobnou událost, když jsem byla malá, tenkrát mě to fascinovalo a dodnes si to pamatuji. Tak zas příště!

    OdpovědětVymazat
  17. Na to, že jsi nechala stativ zahálet jsi pořídila slušný dokument tohoto dění. Také jsem nevěděla, že existuje MDŠ. Myslela jsem, že jsi se překlepla.

    OdpovědětVymazat
  18. Tvoje fotky jsou skvělé, Vendy. S odrazem ve vodě jsi měla prima nápad.

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: Tak to vám oběma děkuju! Mě připadají hodně nekvalitní a nic moc.Proti tomu co se mi povedlo nafotit před lety je tohle dost ubohé. Taky jsem netušila že takový den existuje.....

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: No vidíš, a já si říkala jaká že to je hrůza

    OdpovědětVymazat
  21. Já si vzpomínám na zatmění slunce v roce 1999, koupila jsem si tehdy v DM drogerii brýle.

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Naopak, můžeš být spokojená, Vendy!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....