29 ledna 2015

První hokuspokusy .....



Jak už jsem si mnohokrát povzdechla, se zrcadlovkou se sice
fajn fotí, ovšem se správnými objektivy. Je to daň za posedlost, protože to co zvládne
lepší kompakt nebo ultrazoom s jedním objektivem, zrcadlovka s různými.Takže na opravdu dobré
makro potřebujete makro objektiv, na pěkné snímky vzdálené krajiny a přiblížení objektů focení
zas teleobjektiv nebo objektiv s větším zoomem na něco vůbec objektiv s pevným ohniskem.
Mě hodně chybělo to moje původní "šmírovací" makro, tedy možnost fotit objekt od vzdálenosti
nějakých dvou centimetrů. No a jelikož neoplývám penězi na to abych si ten makro objektiv zakoupila,
volila jsem alternativu o které jsem se dozvěděla z několika blogů či fotoskupin. A to makropředsádky.
Něco co se dá našroubovat na objektiv jako filtr a má různé dioptrické hodnoty na přiblížení.

To je ono ....

V pondělí tedy ona kýžená pomůcka dorazila do mé schránky a já se těšila jak
si jí začnu zkoušet. Mám doma jednu mini orchidej kterou jsem si v touze po
živých květech a trošce radosti místo věčného stresu s Bobím zakoupila a po pravdě
hned se do ní i zamilovala a jednu rozkvetlou velkou bílou které se tedy staly
mými učebními pomůckami. Pokud se fotí jen s jednou předsádkou dá se vše zvládnout
vcelku v pohodě. Ale jak sešroubujete a našroubujete celý set všechno se hned změní.
Zvyklá fotit všechno z ruky jsem narazila na problém že pokud nemám ruku alespoň trochu
opřenou a zapřenou neudržím to. Takže z obrázku je rozmazaná šmouha. Automatické
ostření si moc s kompletem nerozumí, takže jedině manuální .
Což pro člověka bez brýlí není problém, ale pro mne je a docela zásadní.
(Další nákupní aktivita asi bude další dioptrický nástavec na hledáček, páč stávající
maximálně nastavené dioptrie mi už přestávají stačit) a pak nastavení foťáku.... Zatím
neexperimentuju a zcela paďoursky používám buď automat nebo režim makro.
Jinak mi lezou z foťáku buď černorčerné nebo naopak bílé fotky. Ale za to, že se
s kompletním setem dostávám na úroveň přesně toho "šmírovacího" makra na
které jsem byla zvyklá to všecho stojí. Holt si budu muset zvyknout nosit sebou
na procházky alespoň malej stativek nebo fotit jen s jednou nejsilnější předsádkou.
Za tohle všechno jsem vyplázla jen 389 Kč což na zkoušení a naučení se zákonitostí focení
makra je naprosto skvělá cena. Navíc pan dodavatel je vskutku velmi korektní a spolehlivý,
při jakémkoli dotazu ochotně komunikuje ba dokonce se i omluvil za určitý přehmat
v poštovném s tím že mi při příští možné objednávce o to co bych měla doplatit cenu sníží.
A jak jsem k němu koukala určitě bude co vybírat a už i něco vyhlédnutého mám ....
Za odkaz na tento e-shop moc děkuju JiHei, která mi ho poslala i když vlastně naprosto
z jiného důvodu .









Tohle už je normální focení



A pomůcka v celé své minikráse


Tady už je modelkou normálně velká orchidej




Ale na zkoušení mi posloužily ještě jiné květy. Petrklíč ....


...... tyčinky kaktusu .....


..... kvítek hyacintu ....


...... a list od echeverie kterou v sesazené misce dcera vyhrála v tombole a kterou
nějakej fakt hodně blbej nápad floristy odsoudil k pomalému úhynu když jí "vylepšil"
třpytkama a chromovým sprejem .....




Možná se vám bude zdát že ty moje předchozí makra se od těhle nijak nelišily. Jenže těch jsem dosahovala
často hodně velkým výřezem což se ve finále projevilo na jejich nekvalitě. Teď to je opravdu o přiblížení se
až na ty dva centi a ani jsem nemusela použít doostřování, jen trochu ztmavení tam kde byl obrázek světlejší.
Navíc to jsou první učební, bude potřeba ještě hodně obrázků aby se vychytaly všechny mouchy nebo abych
se naučila plnému využití tohoto příslušenství ......



29 komentářů:

  1. Moc podařené pokusy. Myslím, že jsi spokojená.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Dá se říct že jsem spokojená, za ty peníze to stálo .....

    OdpovědětVymazat
  3. A jéje Vendy, koukám že jsi propadla totálně kouzlu makra ....Jó, pro mě je makro objektiv nedostupný - finančně, ale předsádka mi splnila mnohý sen, tím že mám mirrorless zrcadlovku, tak je to možná jednodušší, jsem spokojená. A třeba moje předsádka stála tisícovku,což je opravdu nepoměr k makro objektivu...A orchidej je prostě úžasná!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Podle mě je to naprosto dokonalé. Nádherné fotky krásných květů. Ty detailní záběry jsou kouzelné. Přeji, ať se nadále daří.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Tak já fotím makro moc ráda od začátku a s předchozím šroťáčkem to šlo parádně. Teď mi to hodně chybělo. Tudíž tahle volba byla už dávno daná, jen mi přišel kvalitní odkaz až teď a navíc byly po ruce i zbytečné peníze   

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Tak určité nedostatky se tam najdou, ale je to teprve začátek

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to dobře, nejvíc se mi líbí druhá fotka :). Držím palce při dalším trénování! :)

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Jo, jde to celkem fajn, ještě budu zkoušet další .....

    OdpovědětVymazat
  9. Moc držím palce pro další experimenty. Tyhle výsledky mě hodně zajímají.

    OdpovědětVymazat
  10. No páni, to je skvělé, to je dobrý nápad. Mohla by jsi mi poslat odkaz, prosím.

    OdpovědětVymazat
  11. Paráda Vendy. Budeš lepší a lepší. proto já se se svým zrakem zrcadlovce bráním. určitě bych to s 15 dioptriemi nedala. Už jsem si hodně zvykla na displet, to je pro mne velký hledáček. Ale ještě nedávno jsem měla na hledáčku na jiném foťáku takovou gumovou krytku a nebála jsem se přitisknout hledáček k brýlím. A tak se dal foťák vlastně držet i hlavou. Mně se líbí to ostření zrcadlovek s rozmazaným pozadím. Jakou má tvůj foťák nejmenší clonu?

    OdpovědětVymazat
  12. Vidím, že to není u tebe jen vášeň, ale doslova posedlost....

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Tak nějak. Zřejmě jde u mne o nějakou potřebu kompenzace něčeho čeho se mi nedostává .... asi za chvíli budu případ pro Chocholouška   

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: No dá se fotít s brejlema přes hledáček, kamarád je toho důkazem, ale pokud se dá pořídit na ten hledáček dioptrická násada tak bych to raději řešila tak. Já mám taky na tom hledáčku gumovou obrubu. A nejmenší clona? 5 a největší 32.

    OdpovědětVymazat
  15. [9]: Vážně? Takže myslíš že by z toho někdy něco mohlo být?

    OdpovědětVymazat
  16. Krásné pokusy, opravdu moc se mi líbí. Už jsem s předsádkami dlouho nefotila.

    OdpovědětVymazat
  17. Pořádně ses do toho obula, Vendy. Pokusy jsou dobré, nejvíc se mi líbí poslední dva snímky.

    OdpovědětVymazat
  18. [16]:Vendy, nejmenší clona 5? To je dost špatná světelnost. Ale možná se to u zrcadlovek bere jinak, nevím, já mám 1,8 a kdyby byla menší, nezlobila bych se   

    OdpovědětVymazat
  19. Jestli jsou tohle jen první pokusy,tak to jsem zvědavý co bude následovat.Pro mě jsou už tyto snímky parádní   

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: Tak jak jsem si četla na jednom zajímavém plénu že tohle de facto nejsou pravé předsádky ale "sranda" předsádky, vlastně lupy které si přiděláváš na foťák který dělají velkou neplechu na detailech. Tak v tom celém setu to je fakt, dělá to určité duhové neplechy na krajích, rozmatlává to linky. Ale po jednom to možná bude lepší......

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: No kompakty jsou na tom trochu líp ....   

    OdpovědětVymazat
  22. Slintám a áchám. Ty jsou krásné! A znovu si uvědomuji, že zrcadlovka nebude asi pro mě. Zůstanu skromně u kompaktu, i když se snažím vybrat nějaký lepší.

    OdpovědětVymazat
  23. P.S. jinak, líbí se mi moc poslední dva snímky, také stopka kaktusu, petrklíč, normálně velká orchidej, a pak takový ten něžný kvítek (orchideje?), pátá fotka odvrchu.

    OdpovědětVymazat
  24. Hezký! A obdivuju tě, že se v tom focení vyznáš. Ta poslední fotka mi připomněla hada, a i když se jich nebojím, docela mi zamravenčilo na zádech

    OdpovědětVymazat
  25. [26]: Já a vyznat? Zdaleka ne.... jsem intuitivní fotograf, ale teorie mi dělá hodně velké problémy

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: To je rozkvétající poupě orchideje

    OdpovědětVymazat
  27. pěkný hokus pokus, taky tak ráda pokouším, co foťák umí, ale ten můj kompakt už nestačí už i tlačítka někdy nespolupracují

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....