28 ledna 2015

Přehradní .....



Zdaleka nejvíc fotek jsem našla k tématu místní přehrada
a opět klasika zima - podzim. Když jsme se sem nastěhovali před těmi nějakými
čtyřiadvaceti lety bylo to jen nehezké zarostlé údolí se zbytkem původní hráze
která se v šedesátých letech při velké vodě protrhla. Po pár větších vodách se
začalo uvažovat o tm že by se znovu obnovila a začala sloužit jako poldr pro
zadržení velké jarní vody. A kolem roku 2000 už opět byla opravená a tak v údolí pod
restaurací vznikla nová přehrada. V červenci roku 2008 zalesněná stráň nad ní
vzala za své při Velké Vichřici. Zkoušela jsem hledat i nějaké starší fotky jak to vypadalo
a našla je v synově archívu. A zjistila že tedy synek maminku nezapře. Má naprosto
stejnou oblibu dvou ročních období na focení jak já. Takže tentokrát můžete
srovnávat už od roku 2003 kdy to vlastně bylo skoro úplně nová přehrada .....




Začnu nejdřív mými zimními u kterých tedy nevím roky, tak snad to nebude moc vadit.
U ostatních už pojedu podle datumů, ty jsem dohledala ...... fotografie z let před
rokem 2010 jsou dílem mého syna





A jedna synova zimní


16.1. 2011

6.2. 2004

5.3. 2005


7.4. 2012


20.8. 2008
Měsíc po vichřici


25.9. 2011


30.9. 2012


9.10. 2004


14.10. 2013


18.10. 2003


Tolik výběry z archívů. Další už budou moje pokusy s novými makropředsádkami ......



13 komentářů:

  1. Podzimní jsou nádherné, obzvlátě z r.2004   

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky. Zdá se, že je to tvé oblíbené místo. Jako bys pokaždé zapomněla, že už fotky máš a fotíš pořád to stejné. Ale není to stejné, protože příroda kolem se neustále mění.

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu krásné fotky, ze kterých je vidět, že jablko opravdu nepadlo daleko od stromu. Ty podzimní jsou krásné probarvené.

    OdpovědětVymazat
  4. Podzim 2004 u mě jasně vede,ale i ty ostatní mají svoje kouzlo   

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotografie.  Je fajn, že nefotíš sama.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Fotím. Vlastně pořád. Když fotil syn nefotila jsem já, a když fotím já nefotí už syn. Nikdy jsme neudělali žádnou fotovýpravu spolu a to mne mrzí.

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Můžu říct, že tyhle srovnávačky mě bavěj. Stejně tak i srovnávačky stejných dnů v různých letech. Ale takhle ve vícero fotkách i letech je zajímavé ty změny pozorovat a moci se vrátit. Musím říct že než bude mít stráň zpátky své kouzlo potrvá hodně, hodně let....,

    OdpovědětVymazat
  8. [2]: Asi proto že je tam lavička a ta se stěhuje tu sem a tu tam a já si na ní sednu a koukám a čekám a fotím.... Původně i po opravě tam stály na hrázi dvě borovice a jeden větší keř. Jedna je ještě vidět na té synově fotce z 5.3. ale pak tam po vichřici zbyla jen spoušť a smutek. Je to místo které mne něčím stále přitahuje a tak ho musím skoro pokaždé vyfotit.....

    OdpovědětVymazat
  9. Ty podzimní jsou bezkonkurenční. Nejdřív jsem myslela, že ten svah někdo vykácel, ale už tedy vím, že vichřice. Chataři mají nyní výhled přímo na vodu, ale snad se docela prudký svah nesesune. pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Víš, je to už letos sedm let a zatím svah drží. Je fakt že ho brzy osázeli ale ovšem zase dost nešťastně smrky. je pravda že smrk roste nerychleji ale jak už se ukázalo taky je nejrychlejší obětí. Kdyby to alespoň osázeli smíšeně .... navíc jsem si připoměla jak krásné to údolí bylo a je mi z toho smutno.

    OdpovědětVymazat
  11. Vendy, až stronky povyrostou bude to tam zase krásné.

    OdpovědětVymazat
  12. Překrásné záběry, Vendy. Je fajn, když vyfotíš jedno místo za různých podmínek.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....