26 října 2014

Sušiny a bodláky .....


Minulou sobotu jsem dala vale veškeré práci jak doma
tak na zakázce protože byl nádherný a slunečný den, dle předpovědí poslední a šla se projít.
Sama. Sice bylo přetěžké odolávat psím očím smečky když jsem se obouvala, ale zatvrdila jsem se
a vyrazila sama. Tedy sama úplně ne, ale já a můj milenec netrpělivě už čekající až ho vezmu do rukou. No samozřejmě, ten můj krásný a vymazlený krasavec..... foťák. To aby nedošlo k mýlce Mrkající Smějící se
Jak se doba víc a víc chýlí k té ohavnější části roku ubývá k focení živých a barevných kytiček a přibývá suchých a nebarevných torz. Ale i ona mají své kouzlo a já je ráda fotím. Až při detailním snímku člověk kolikrát zjistí kolik nečekané
krásy v sobě skrývají.....




Na cestě pod polem kde byl vysetý ostropestřec lze najítu tuhle bylinku - bodlák v různých stádiích. Od poupat po uschlé jedince




Jiný z bodláků, pcháč zelinný



A klasika ..... lopuch.


Další sušiny jsou zástupcem miříkovitých. Ovšem v tomhle stádiu těžko říct z které rostliny téhle rozsáhlé skupiny je




Další sušina je odkvetlý sadec, v létě bylina hojně vyhledávaná motýly. Pokaždé jich na jeho porostech hodují mnohé druhy v dost velkém počtu.


Poslední plod sice nespadá ani do jedné kategorie ale neměla jsem ho kam vrazit tak jsem ho přifařila do tohoto článku.
jedná se o plod rostliny s ďábelským jménem českým ale andělským jménem latinským. Rulík zlomocný neboli Belladonna







20 komentářů:

  1. Sušinky jsou krásným objektem na focení, ale ještě pořád některé rostlinky kvetou. A proč jsi smečku nevzala sebou? Vždytˇ je můžeš pustit, atˇ se proběhnou a máš klid na focení. Ty jsi ale máma.   

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: To je právě to. Jako každá máma chce mít své děti na očích tak i já musí mít psy pořád kolem sebe abych na ně viděla, jenže uhlídej tři psy když se ti rozběhne každý jinam. A pak potřebuju se soustředit na to aby ten záběr byl co nejlepší a to s jedním okem na hledáčku ad ruhým hlídajícím kde jsou psi moc nejde

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: A že se neslituješ ani nad jedním? Já ráda chodím s jedním z nich. Každý sám o sobě je zlatíčko, dohromady nelítostná nezvladatelná smečka.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: No jo, ale nad kterým Tak občas to tak dělám a občas je beru všechny. Ale někdy nemám prostě náladu se ještě s nima hlídat.....

    OdpovědětVymazat
  5. miříkovité (dříve mrkvovité) jsou potvory. v těch aby se bez atlasu čert vyznal...

    OdpovědětVymazat
  6. ?..." té ohavnější části roku"... to myslíš zimu? Takú krásnu, bieloskvúcu  zimu? Keď sneh šuští pod nohami a snehové vločky su tak nádherne za svitu mesiace, alebo aj len pouličnej lampy? To nie ... to nie je "ohavná časť roku" To je krásna zima. Fotky sú pekné ako vždy. Romantika ktorú máme stále pred očami, len ju v tom zhone života bežne nevidíme.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Ano, tu hnusně rozbředlou, šedivou, větrnou a mrazivou část roku, kdy se neustále přetahujeme při úklidu chodníku z pluhama, kdy se člověk probíjí dvaceticentimetrovou vrstvou rozbředlého sněhu ve městě a rampouchy ti padaj ze střech na hlavu.....

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Opraveno! Tady jsem ho viděla stejně jako vraní oko poprvé v přírodě, nicméně v jedné části toho údolí kudy chodím ho podél cesty roste docela hodně.

    OdpovědětVymazat
  9. Máš vzácný dar, vidět krásu i v obyčejných věcech nebo i ošklivostech.

    OdpovědětVymazat
  10. Dovedeš i bodláky nafotit tak, že se z nich stávají atraktivní kytky.

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné fotky, Vendí..:). Tyhle sušinky mám moc ráda, často je fotím a pokaždé je obdivuji..:).

    OdpovědětVymazat
  12. Bodláky jsou fotogenické ve všech stádiích. Taky je ráda fotím.

    OdpovědětVymazat
  13. [9]: Když ono se pomalu nebude dát fotit nic jiného než ty sušiny

    OdpovědětVymazat
  14. [10]: A bude jich čím dál víc .... protože to budou jediné kytky v přírodě

    OdpovědětVymazat
  15. [11]: A bude hůř a bude jich víc ....

    OdpovědětVymazat
  16. [12]: Já ho do doby než jsme se nastěhovali sem nikde, fakt krom atlasu, naživo neviděla. Stejně tak ten rulík. A že jsem zbrouzdala lesů všude možně ....

    OdpovědětVymazat
  17. Vraní oko jsem už viděla několikrát. Protože nás s ním strašili už od školy, mám k němu velký respekt.

    OdpovědětVymazat
  18. Suché květy se mně líbí, manželka je mívá v kuchyni zavěšené a vydrží až do léta.

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Dřív jsem se vyblbla s tvoření suchejch aranžmá a tak jsem měla těhle přírodnin a jinejch věcí na sušení plnou půdu

    OdpovědětVymazat
  20. Taky jsem fotila obyčejnou travinu, však víš. A máš pravdu v tom, že teprve při focení zblízka si ledasčeho všimneš. A přitom je to jen kus suchýho býlí, nic jiného v tom není ...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....