27 září 2014

Znovu voda, ale trochu jinak ....



Dlouho to tu bez vody nevydrželo, i když tentokrát
je trochu jinak. Když jsem ve čtvrtek jela za dcerou do Litomyšle, měla jsem dost času na autobusáku courat a koukat a fotit. Zemní fontána tady už jednou byla, obzvláštněná malým klučinou kterého velmi zajímala. Tentokrát, jelikož už to není pro nikoho novinka bylo okolo volno a tak jsem pár obrázků nafotila. A abych jim zachovala barevnost okolního prostředí (jelikož se jedná o terminál u nádraží ČD je vše laděno do modra) trošku jsem si s nimi barevně zahrála ...








A trošku sluníčkové žluté. No jo, už kvetou naplno třezalky kalíškaté



Původně jsem měl v plánu fotit i v Litomce, jenže bylo tak šeredno a studeno že jsem foťák nechala u dcery doma a vyrazily jsme na procházku bez něj. Jela jsem za ní proto, že jsme objevily skupiny ořešáků na území nikoho a tak jsme se vydaly podívat jestli by se nedalo něco nasbírat a to by mi ten foťák dost překážel. Jenže jsme také konečně objevily ten starý židovský hřbitov. Srdce nás zabolelo jak moc je zničený i když je vidět že náhrobní kameny byly dělány někdy v pozdější době nově, protože na rozdíl od obvyklých pískovcových byly všechny žulové a všechny stejné. Z těch původních byly jen pískovcové základy. Ale všechno bylo evidentně schválně poshazováno a porozbíjeno a tak se už asi dál město rozhodlo na jakékoli opravy rezignovat.

12 komentářů:

  1. Fontána je krásná. Tekoucí voda hned oživí prostor.

    OdpovědětVymazat
  2. pěkná fontána, jo, voda je voda

    OdpovědětVymazat
  3. S židovskými hřbitovy to je těžké.Většinou jsou zavřené nebo poničené.Jsme národ kulturních barbarů a historie si vůbec nevážíme.Bohužel

    OdpovědětVymazat
  4. Podobná koule se točí v Bruntále na náměstí. Dá se rukama zastavit, a pak se zase pomalu roztočí.

    OdpovědětVymazat
  5. Fontána je krásná, Vendy, a skvěle nafocená. Voda v této podobě se mi zamlouvá.

    OdpovědětVymazat
  6. Taku tociacu sa gulu mame aj v Zürichu, je pohanana termalnou vodou. Na to mmieste chceli stavat termalne kupele, ale bohuzial to stroskotalo na odpore lokalnych obyvatelov. (Vraj pribudnutie dopravy a ine neprijemnosti.) Tak sa Zürich nestane este mimo ineho aj kupelne mesto.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Všechno se jednou okouká..... a tak je to i s tím svátkem. Ještě, tak to je podle toho jak se to bere. Jako svátek se dá říct  že jo, ale po třiceti letech manželství, jehož výročí taky na dnešek připadá se už o svátku a o tom "ješě" dá diskutovat    Ale děkuju moc

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Já děkuju moc Hani

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: Tahle taky a mě na tom fascinuje to vyvážení a síla vody protože to zvládne jedním prstem i malé dítě. Když si představím váhu toho kamene na suchu a pak seto dá tak lehoučce ovládnout ....

    OdpovědětVymazat
  10. [3]: Tady ještě navíc je smůla v tom že je úplně mimo město a to dost, a mimo veškeré hlídací možnosti v takovém malém údolíčku, poblíž jen pár chat a tak se tam dá "řádit" naprosto nerušeně ....

    OdpovědětVymazat
  11. Pěkná fotnánka. V létě určitě osvěží.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Ono je tam těch vodních prvnů povícero, ale nudné na focení. Měla jsem je ale pak jsem je vymazala, nebylo to nic co by stálo za to tím zaplevelit počítač a blog.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....