15 září 2014

Máte kliku ! .....



...... že dneska není hezky. Kdyby bylo dostali by jste další kapkovej nášup.
Ale jelikož je zataženo, mlha se už pomalu vytratila, prostě další šedivej nehezkej den na cestě tak dneska to bude o klikách. Když tuším Hanka prvně na svém blogu začala fotit kliky na kostelích říkala jsem si že to je dobrej nápad. Když jsem já začala fotit kostely nejdřív k Daniele a pak k sobě začala jsem si taky samozřejmě nějak těch klik všímat víc. Ale první jsem nafotila až u čtvrtého kostela. A to u sv. Anny v Litomyšli. Od té doby jich pár přibylo a tak mne napadlo že bych je mohla prezentovat zvlášť. Myslím že některé si to opravdu zaslouží .....


Katedrální chrám sv. Vavřince na Petříně. No tahle zrovna tedy nic moc


Kostel sv. Maří Magdaleny v Krásné Lípě. Na hlavních dveřích tedy takydost šetřili .....


..... za to na bočních už to bylo lepší. Tedy relativně ....



Odsvěcený kostel sv. Rocha v komplexu Strahovského kláštera



Zámek Dobříš poprvé .....


..... a podruhé. Klika na hlavní bráně


A Dobříš potřetí, tentokrát klika u dveří soukromého domu. Krásné roubenky.


To byla malá odbočka ale zítra opět hurá na kapky !

23 komentářů:

  1. Vendy, u nás je stále mlha až na zem a dokonce padá na lidi v podobě droboulinkých mlhových kapiček. Kliky jsou zajímavé. Jsou to vždy jiné kovářské práce.  Úplně nejvíc se mi líbí klika u sv. Rocha.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné kliky. Nejvíc se mi líbí od zámku Dobříš a od chaloupky.

    OdpovědětVymazat
  3. Hurá, u nás začíná vykukovat sluníčko, třeba se s předpovědí nespletli!

    OdpovědětVymazat
  4. Zámek Dobříš poprvé- krásná a přitom jednoduchá. Ostatní jsou také zajímavé a vyrobit je bylo určitě dost pracné.

    OdpovědětVymazat
  5. Kapkovej nášup je pro změnu u mě! Moc pěkné klikové fotky, Vendí . Krásně nafoceno, pěkné detaily..Kliky jsou zajímavě dělané, každá je pěkná.. .

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Dík, ale jak v čem

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: To spíš vypadá na dva křížový šrouby

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Ona ta chaloupka sama o sobě je krásná, je to roubenka a já ji měla vyfocenou na blogu vloni když jsem byla v září fotit v Dobříši poprvé.

    OdpovědětVymazat
  9. [2]: Máš pravdu, je nejpropracovanější. Já ji původně měla do prezentace k Helence ale zapoměla jsem na ní a když jsem nalovila další tak jsem si říkala že budou mít samotnou kapitolku.

    OdpovědětVymazat
  10. Ta klika s tím listem je opravdu krásná. U nás je taky hnusně, a ž to lepší asi nebude.

    OdpovědětVymazat
  11. Některé kousky jsou hodně zajímavé a pěkné, Vendy! Dobrý nápad udělat takový menší klikový přehled.

    OdpovědětVymazat
  12. [15]: Včera bylo sice pod mrakem ale teplo. Dnes je to tak jako že by chtělo svítit, ale že neví jestli jo nebo ne.

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Tak zámecká, ta musí reprezentovat

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Teplo tu taky bylo a jsou hlavně překvapivě teplé noci. Ale sluníčko možná chvíli dnesk. Zatím to tak vypadá.

    OdpovědětVymazat
  15. A mně se líbí první a druhá klika. V jednoduchosti je krása. Líbí se mi také různé petlice na vratech do stodoly. Fotím kliky, mříže, schránky, čísla domů a jiné zajímavosti už přes 20 let - od doby, kdy jsme konečně cestovat ven a viděla jsem ty krásy v běžně užívaných věcech.

    OdpovědětVymazat
  16. [19]: Máš pravdu, to jsou věci kterých si člověk moc nevšímá, bere je jako samozřejmost. Ale někdy zvlášť u těch starších to jsou přímo klenoty!

    OdpovědětVymazat
  17. To je zvláštní. Klika je vlastně ohromná šance pro tvůrce. Pokud ten tvůrce není "jen" řemeslník, ale i umělec, což dřív nebylo nic vzácného. A dnes? Naflákat něčeho hodně a co nejvíc na tom vydělat. Ach jo, jak jsem už stará, když mám samé podobné myšlenky. A když s námi žil táta, tak mě to rozčilovalo

    OdpovědětVymazat
  18. [21]: Ono se dřív koukalo víc na detaily i takovejch věcí jako je obyčejná klika.Aby z toho byl nejen užitek ale i potěcha oka. A taky se jich flákalo dost a dost, protože když si vezmu kolik stejnejch klik už jsem kde na blozích viděla a měli jsme je třeba na chalupě nebo doma ....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....