20 července 2014

Úplněk, nebo polední slunce?



Tak nám proběhl první ze tří superúplňků.
V červenci, srpnu a září je totiž měsíc v tzv. přízemí což znamená že je nejblíž zemi. (To je prosím slovy atronomů)
Možná někde někdo tu blízkost zaznamenal, mě to tedy připadal úplněk jako každý jiný, spíš bych řekla, že tu býval
měsíc i větší. Ale budu věřit vědcům. Takže jsem si konečně vzpoměla na svůj nový stativek a šla si sednout na
terasu a hrála si s focením. Zkoušela jsem různé režimy, zkoušela jsem manuální nastavení, zkoušela jsem plno i částečný automat, prostě zkoušela jsemvšechno co foťák nabízí. Jen nenabízel to, co bych nejvíc potřebovala a co nemám. Pořádný zoom. Bez teleobjektivu to prostě nejde. I když jsem se snažila ostřit jak to šlo, dokonce jsem si opsala nastavení na manuál od zručnějších fotografů, a následně výřezem dohnat to co nedoženu zoomem, nic naplat, pořád to bylo málo.
Co mi z toho vzniklo nakonec uvidíte sami. Něco mezi polární nocí a zataženým polednem.....
No jetě mám dva úplňky na další zkoušení, tak se uvidí jestli to bude lepší. To si vezmu stativ velký a zkusím to s ním.


Vážně se nenchte zmýlit, tohle není jasně modrá polední obloha a sluníčko, nýbrž úplněk focený na dlouhánský čas.
Díky stativu to šlo parádně.



Následující fotky vám asi budou připadat stejné, ale mě se líbil ten mrak který se pomalu sunul k měsíci








A jediná která vypadá fakt jak měsíc

29 komentářů:

  1. Nojo, ty první fotografie opravdu vypadají trochu jako se sluníčkem...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:No jo, nemoc zrcadlovek a odlesky.....

    OdpovědětVymazat
  3. No, to je úžasné! Málokomu se podaří tak nádherně zachytit měsíc v úplňku. Není to vůbec jednoduché, jak se může na první cvaknutí zdát. Je to kumšt. Pěknou neděli přeji.

    OdpovědětVymazat
  4. Náhodou to vypadá dobře, beru to podle mého focení, z kterého není vůbec nic, a ten mrak jak se sunul tomu dával úplně strašidelnou atmosféru.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Ty mraky mne právě zaujaly

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Já děkuju moc za pochvalu a i tobě přeju hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to jste měli v noci jak ve dne

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: No ona byla ve skutečnosti normální tma, to jen ten dlouhej čas z toho udělal polární noc!

    OdpovědětVymazat
  9. Teda, Vendy, to jsou parádní fotky! Takhle vyfocený úplněk jsem snad ještě neviděla!

    OdpovědětVymazat
  10. Vendy, tyhle snímky jsou parádní.To já minulý a předminulý úplněk zkoušel taky fotit,ale pokaždé vyšlo jen bílé rozmazané nic .Až minulý týden se zadařilo,ale to byla spíš náhoda než záměr Uvidíme o příštím úplňku   

    OdpovědětVymazat
  11. Hezky slunickovy uplnek. Takovy Mesic s paprsky semi take nepodaril. Je to zajimave.

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Tak vyšel ti o dost líp jak mě....

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: No jo, taky jsem čučela co z toho nakonec vylezlo. Tak ještě mám dva úplňky (pokud nebude tedy zataženo) abych mohla ještě experimentovat.

    OdpovědětVymazat
  14. [9]: Tak mohla jsem to retušnout, dalo by se....ale prostě se mi do toho nechtělo. Reflexy jsou někdy nepříjemné ale někdy tu fotku i pěkně doplní....což tedy o těhle se to říct nedá, já vím.

    OdpovědětVymazat
  15. Nejvíc se mi líbí ta s obláčky, má trochu magický nádech

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: No spíš už takový horrorový

    OdpovědětVymazat
  17. poslední dvě fotky jsou báječně strašidelné!

    OdpovědětVymazat
  18. Ty první opravdu vypadají jako Slunce při zatmění se sluneční koronou.

    OdpovědětVymazat
  19. [14]: Přesně tak, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  20. Paráda. Jak dlouho ji to fotila??

    OdpovědětVymazat
  21. Hana Hávová22/7/14 00:15

    Jsem vcelku ochotná věřit, že to je úplněk. Já mám tento zážitek z posledního úplňku. Probudila jsem se něco kolem půl čtvrté a strááášně moc potřebovala někam. Vykonala jsem potřebné a až potom jsem si všimla, že je tuto velmi brzkou ranní dobu nějak moc světla. Zkoumala jsem, jestli náhodou není víc hodin, ale nebylo. To nezvyklé světlo měly na svědomí dvě věci. Začínající svítání a velmi jasný měsíc téměř v úplňku na druhé straně a dost nízko nad zemí. Bylo světlo jako by bylo už nejméně o dvě hodiny víc, nebo jako dost zamračený den. Bylo to zvláštní. Ale krásný.

    OdpovědětVymazat
  22. [19]: Vidíš, možná jsem tak ten článek měla pojmenovat The Dark Side of the Moon....moje milovaná deska. A vlastně i první setkání s Floydama který ovšem nedopadlo na poprvé, pro mne jako vyznavače disko hudby a glam rocku nějak slavně. Smazala jsem tu kazetu když jsem jí potřebovala a na chuť jim přišla až o dost let později. Ale přišla a už navždycky.....

    OdpovědětVymazat
  23. [21]: Myslíš časově na foťáku nebo vůbec jak dlouho jsem seděla na terase a fotila?

    OdpovědětVymazat
  24. [22]: Víš, jak už jsem psala do jiného komentu, ono bylo krásně tma, jen ten měsíc svítil, ale ten skoro den na těch fotkách udělala dlouhá expozice na foťáku....když jsem fotila na krátký čas tak z toho vylezla ta poslední fotka. Jen mám malý zoom a tak to nevypadá i po výřezu nějak moc dobře.

    OdpovědětVymazat
  25. Připrav se na úplněk v letošním srpnu, bude největší.

    OdpovědětVymazat
  26. [26]: Co vím tak říkali červenec, srpen, září...letošní superúplňky. No pokud nebude zataženo tak připravená jsem

    OdpovědětVymazat
  27. [2]: Myslím, že to není použitím zrcadlovky, ale zoomového objektivu. Myslím, že pevné ohnisko by ti to neudělalo ani na zrcadlovce.

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: Já bych řekla že spíš záleží na tom kde člověk je. Už párkrát se mi stalo, že na chatě ač nebyl avizovaný ten "superúplněk" byl měsíc jak kráva. tady se mi to ještě nestalo i když pár pěkně velkejch tady taky už bylo.....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....