21 července 2014

Máky....



Původně byly skoro všechny tyhle
květy zařazené v červené barvě a čekaly na svůj čas. Jenže pak mi na zahradě opět vykvetli
ti moji malí máčci o kterých nevím jak jsem přišli a o kterých jsem si myslela že stejně tak
jak se z ničehož nic objevili tak zase zmizeli. Ale ne, objevilo se jich víc a na jiném místě.
Takže místo jednoho malého trsíku mám najednou ty trsy tři! A tak je pěkně objíždím sekačkou
a hejčkám si je v trávě. Oni mi za odměnu dělají radost svou krásnou červenou barvičkou....



Uprchlík ze zahrady se usadil v louce. Druhý den už tam nebyl. Bylo posekáno.....




Rožďalovické máky. Druhé v řadě nafocené a první divoké





Modrá záplava s občasnou červenou skvrnkou. Nádherný dlouhý pruh chrp na kraji pole na Mníšku. A máky pro zpestření...


Mám "štěstí" na to, že vždycky když fotím máky fouká vítr. Sami víte jak jsou křehounké a jemňoulinké takže i jemný vánek je dokáže rozhýbat jako kdyby byla vichřice. Natož když fouká svěží vítr....




A to jsou ti moji miláčci pěstovaní a hýčkaní na zahradě









Nebojte, v červené toho ještě bude dost. Ale tihle krasavečci si svou samostatnou kapitolu myslím zasloužili.....


24 komentářů:

  1. Překrásné! A nejvíc se mi líbí ty fotky na louce, krásná smršť barev. Léto!

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Myslíš tu poslední? To je tady na zahradě....

    OdpovědětVymazat
  3. A je čas sklidit makovice...

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: no ty co mám na zahradě už makovičky mají

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: No a co teprve ten chrpovej nářez! A s heřmánkama k tomu! To je taky paráda....

    OdpovědětVymazat
  6. Makové panenky si určitě zaslouží tvůj um!

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Já nevím koho napadla ta panenka, vžyť to není TA mák ale TEN mák.....takže by to spíš měli být panáčkové. S těmy bych si možná i poradila   

    OdpovědětVymazat
  8. Máky jsou vděčným objektem, také se mně moc líbí. Ale ty, které máš na prvních fotkách, jsem takto oranžově zbarvené neviděl. Znám až provedení na 4. a 5. snímku.

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadají dobře, jen tak dál. Jen nám kazí léto ty bouřky.

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Jaký bouřky?    Přiznávám že mi tomoc nevadí že se nám to vyhýbá, od určité jedné bouřky se mi v okamžiku kdy se začne opravdu hodně rychle zatahovat a foukat vítr stahuje zadek strachem.....

    OdpovědětVymazat
  11. U nás už máme po máčkách. Začínají malé makovičky.

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Ty první jsou zahradní odrůda, Papaver orientalis neboli Mák orientální. Ony jsou spíž než ve skutečností tmavě oranžové až skoro červené, ale jak na ně svítilo ostré slunce tak jsou světlejší. Vůbec jsem zjistila že někde jsou divoké máky nádherně tmavě červené, jinde spíš světlé a zase jinde oranžovočervené. Šarlatová se tomu tuším říká....

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Ti malí co tu mám mají takové přestávky. Odkvetou, chvilku je klid a pak začnou znovu a to až do podzimu. Je to zvláštní odrůda. Ne vyšší jak dvacet centi, nějak nevím kde se tu vzali ale jsou a kvetou a zdoběj....

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: To je bezva, může fotit až do podzimu.

    OdpovědětVymazat
  15. [16]: To jo, však taky toho někdy využívám, jsou totiž dost inspirativní

    OdpovědětVymazat
  16. Paráda, moc jim to sluší i s chrpou

    OdpovědětVymazat
  17. Jé, máky mám strašně ráda, přítel mi párkrát nakradl z něčího pole

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: No, teď nevím ovšem jestli ti nakradl květy nebo makovice . Bohužel ve váze nemají vůbec žádného trvání, hned opadají. A to i ty zahradní formy

    OdpovědětVymazat
  19. [2]:No vidíš, já myslela že je to louka.

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: To byla neposekaná zahrada. Druhý den už byla zase jak ze žurnálu

    OdpovědětVymazat
  21. Vlčí máky miluju A ve větru jsou překrásné Jsou tak impresionistické!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....