25 července 2014

Chrpově.....


Když se o někom řekne, že má chrpově modré oči
asi se okamžitě vybaví každému oči herců Paula Nevmana nebo Roberta Redforda či Henryho Fondy.
Těch přirovnání je mnoho, pomněnkově modré, blankytné, modré jak studánka.... ale ta chrpa to
je opravdu nejkrásnější barva. Takovou modrou chrpovou vlnu jsem fotila na okraji pole kousek od
naší chaty. Byla dlouhá a široká, a doplněná bílou barvou heřmánku a občasným červeným cákancem
vlčích máků. Akorát jsem měla nohy pěkně odrbané protože tam rostl ještě nějaký sajrajt který škarabal
až hrůza. Navíc se to lámalo a padalo to bot. Není to bůhví jaký květ, je to obyčejný jednoduchý kvítek
ale co z něj dělá ten Nej je ta barva a pak množství. Holt jak se říká: " V množství je síla" .....
A myslím že mi dáte plně za pravdu....















28 komentářů:

  1. to je krása chrpy a máky

    OdpovědětVymazat
  2. Chrpy jsou krásné a fotogenické :) Dokáží zmodrat celé pole :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tyhle kvítečka miluji. Německy se čekanka jmenuje Wegwarte, v doslovném překladu - čekající u cesty. Tahle rostlinka skutečně obývá remízky a okraje polí.Její barva je nádherná a tobě se podařily kráásné snímky.   

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Ale on je Helenko rozdíl mezi čekankou a chrpou. Sice jsou obě modré, ale čekanka má květy po celé délce stvolu narozdíl od chrpy, která má na stvolu vždy jen jeden květ.

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Máš pravdu, bývalo jich opravdu hojně. I když jak jsem jela v červnu na ten sraz u Majky tak jsem vlakem míjela dvě místa která byla máky rudá a zářila do dálky....a tady ty chrpy to byla opravdu mňamka a pastva pro oči. A fotografa   

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Bohužel ale už málokdy.....

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Jsem to ale popleta, jasně, chrpa, ony jsou také ze stejného řádu a čeledˇi. Díky za opravu.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Z toho si nic nedělej, taky jsem černohlávka nazvala zběhovcem. Až Hanka mne upozornila.....

    OdpovědětVymazat
  9. Krásně modro, Vendy. Třetí fotka je super!

    OdpovědětVymazat
  10. Čekanka - tak se říká i dívce čekající na vdavky. Nevěstě. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tolik chrp pohromadě jsem ještě neviděla. Jsou krásně nafocené a ta šestá s výhledem na kopečky mě dostala     

    OdpovědětVymazat
  12. [9]:Ono asi jak kde a co je kde vyseto. Tohle bylo pole s řepkou a bylo jich tam opravdu požehnaně....

    OdpovědětVymazat
  13. [10]:No, jednu mám hodně blízko v rodině . Ono ani tak nejde o vdavky jako vůbec o nějakýho normálního chlapa   

    OdpovědětVymazat
  14. [11]:To víš, Brdy....to jsou krásné kopečky

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherné fotečky. Chrpa má nejkrásnější modrou barvu. Takový lán, to je pastva pro oči. Pokochala jsem se.

    OdpovědětVymazat
  16. [12]: Je fakt, že v řepce se vyskytuje chrp nejvíc.

    OdpovědětVymazat
  17. TlusŤjoch25/7/14 21:31

    Čekanka a chrpa se mi také pletou.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]:Možná by trochu pomohlo to, že čekanka roste po krajích cest a silnic a chrpa v polích a loukách....

    OdpovědětVymazat
  19. Tolik chrp pohromadě jsem už vážně hodně dlouho neviděla.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: To v každém případě :).....ovšem on i Redford stále má něco z toho modrookýho blonďáčka z Podrazu, Butche i Dne Kondora......

    OdpovědětVymazat
  21. Chrpy a vlčí máky k tomu je krásná kombinace.

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Normálně by člověk řekl - KÝČ . Ale krásnej a přírodní

    OdpovědětVymazat
  23. Nádhera! Krásné fotky, chrpy mám moc ráda. Tolik najednou jsem jich snad ještě neviděla - paráda!   

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: Vítej z dovolené .....

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: Děkuji! Na dovolené bylo moc pěkně a teď zpracovávám fotky..      .

    OdpovědětVymazat
  26. Mně se taky neustále chrpa a čekanka pletou, tak snad si to už budu konečně pamatovat.

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: Ani se ti nedivím. Taky je mám ráda

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....