30 července 2014

Bobešovy proměny.....


Jak už jsem zmínila, dala jsem se do přípravy Bobeše
na podzimní výstavu. To znamená vzít trimovací stůl, nože a hřebeny, plácnout tam s Bobešem a škubat a škubat a škubat.Což o to, krycí vrchní srst šla dolů bez problémů, to bylo hotovo za necelou třičtvrtě hodinu, ale ta jeho podsada....sám o sobě má hodně hustou která mi dává zabrat i když není přerostlej tak jak byl teď, ale jak se ukázalo po vytrhání krycí srsti měl tu podsadu skoro stejně dlouhou jak krysí srst. Její vytrhávání (trimování) mi dalo pěkně zabrat
poprvé za celou dobu co si Boba upravuju mě bolej ramena a ruce jako kdybych tahala bůhví jak těžké pytle. Ale zase překvapivě jsem ho měla za tři dny hotového, dost často se mi stávalo že jsem ho trimovala taky celý týden...Jediné co mi ještě zbývá doladit jsou uši, ale to se dá už v pohodě dělat i u telky. Pak přišlo na řadu pořádně vykoupat a vybělit a už zase vypadá vcelku jak normální pes. Tedy jako pes kterého už by si možná někdo z útulku vzal. Co mne totiž nakoplo k tomu abych se do něj dala byla poznámka synovi přítelkyně že:
...... takhle by ho tedy nikdo ani z toho útulku nechtěl .....



Pes - medvěd. První třetina začíná



Rozdíl po otrimování krycí srsti je jen v tom že zbělel....



Tady už začíná pomalá přeměna psa - medvěda v psa - krysu. A hlavně se neustále zmenšuje....


Druhá třetina....druhá strana ještě neotrimovaná protože na jeden den už toho bylo dost a dost. Takže vlastně Bobeš byl jak chytrá horákyně. Svlečený - nesvlečený


A už je to dole všechno. Jen ještě doladit další den před zrcadlem čáru ponoru aby byla stejná



Třetí třetina. Ta byla sice nejkratší ale asi nejnáročnější. Obsahovala totiž koupání a to jaksi Bobeš nee. Ale bylo to nutné proto abych mu mohla ostříhat jak hlavu, tak aby se zase řádně vybělil. Byl totiž pěkně zašlej.....ještě ty ouška a je do října pokoj. Pak výstava a další trimovačka až zase v lednu.


Možná by se někomu hodila pro pejska kterej má málo srsti !Mrkající






45 komentářů:

  1. obdivuju bobeše, že tak hezky drží. Možná, že deny také, ale u toho jsem nebyla. Stačí ale když se češe. To nemá rád a pořád odbíhá. Líbí se mi, jak jsi poskládala pejska ze zbylých chlupů.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: On je schopnej u toho i spát, ale jak došlo na bok a podpaží předních tlapek tak se po mě začal fest ohánět a cvakat zubama. Pohlavek a povel ho ale hned zpacifikovali.....a pak ty uši, to taky nemá rád, tedy spíš ten vnitřek ucha, to se taky pěkně škube.....

    OdpovědětVymazat
  3. Dnes má můj mozek asi dovolenou. Při čtení nadpisu článku jsem se podivila, proč píšeš o Bobšovi. Napadla mě totiž knížka o Malém Bobšovi.   

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, by jeden neřekl, kolik těch chlupů z něho je. Trimování musí bolet, neříkej že né.Ale sluší mu to.

    OdpovědětVymazat
  5. Někdo obdivuje Bobeše, že tak drží, já obdivuji Tvůj smysl pro humor, pěkně jsem se zasmála a ještě jsem to musela ukázat mému muži.

    OdpovědětVymazat
  6. Cítím s tebou Když jsme měli kdysi dva pudly a přišel čas stříhání, byla jsem vždycky téměř v kómatu. Na prstech puchýře, nervy nadranc a psi otrávení jako švábi. Jeden z nich dokonce při stříhání chrněl a nesl dost nelibě, kdys jsem ho otáčela jako vepříka na rožni. Takže poučena vodím Teroristu k jeho osobní kadeřnici. Toho blbouna bych asi ani neostříhala, protože hřeben, kartáč a nůžky u něj vyvolávají hysterické záchvaty Kačena se naopak češe velmi ráda, ovšem trvá na tom, že u procedury bude ležet na zádech, což akci poněkud ztěžuje

    OdpovědětVymazat
  7. Náhradní srst je parádní

    OdpovědětVymazat
  8. Líbil se mi i před tím trimováním. Já ešu kočky každý den, ale ne tak dlouho, takže to mají rády. No jo, výstava, to musí být v pucu.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: No vidíš - ešu namísto češu

    OdpovědětVymazat
  10. Chudáček Bobeš, ten ti dal opravdu pěkně zabrat! Je mi úplně jasné, že jsi byla utahaná víc než on, ale ta proměna, to je něco, pes na začátku a na konci, to je pořádný rozdíl.

    OdpovědětVymazat
  11. Mohla bys z přebytků dělat psí oblečky na zimu. A třeba by to mělo i jiné využití; podívej, jakou kariéru udělat třeba takový myší kožíšek!

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Jo, že bych se třeba převlíkla za psí kožíšek a vzal si mne nějakej bohatej magnát, kterej má rád čubiny? No ona tady dřív jedna známá měla novofudlaňďáka a ta opravdu tu jeho srst co vyčesala posílala něajaké paní která z toho dělala výplně do polštářků a i vlnu.....ty polštářky tedy opradu pěkně hřály.....

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Tak ono i když není výstavní tak se musí dvakrát do roka takhle obrat, jedině co se dá udělat na nevýstavním psovi je to že se může vzít mašinkou. Nemusí se u něj hlídat kvalita srsti. Což počítám s tím že až Bobeš nebude chodit na výstavy budu dělat.....

    OdpovědětVymazat
  14. [9]: Nejseš. Díky za upozornění. Nějak mi nedošlo že v tomhle to není Bobešovi - pánovi ale že je předmět rodu ženského.....no o už bych měla těch pásu požehnaně! Ale ono se to nějak musí upravovat aby to nesmrdělo. Když si vezmeš že ho takhle trimuju dvakrát do roka už šest let tak klik toho by už bylo!

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: No vidíš a zase píšu blbost ... podmět ne předmět.....

    OdpovědětVymazat
  16. [8]: No a co já ?.....ale jo, musím říct že je hodnej. Až nezvykle

    OdpovědětVymazat
  17. [7]: No alespoň někdo pochválí mě....ruce mne bolely, záda mne bolely zatímco Bobeš si ležel nebo seděl....

    OdpovědětVymazat
  18. [6]: Vidíš a to jste je mohli stříhat! Já ho musím škubat.....však jsem potom sotva udržela v ruce tavnou pistoli a mašle, pěkně blbě se mi dělali ty moje blboviny....

    OdpovědětVymazat
  19. [5]: Pořád mne dostává jak je najednou malej

    OdpovědětVymazat
  20. [4]:Tak on má jako většina teriéru hodně vysoký práh bolesti, takže to u čeho ječí jezevčík on naprosto v klidu leží....

    OdpovědětVymazat
  21. Poslední fotka mne rozesmála - jak jsi z té sundané srsti vymodelovala celého pejska. Psí srst se dá prý upříst a pletou se z ní svetry.

    OdpovědětVymazat
  22. [22]: Přiznávám že to není můj originální nápad, viděla jsem ho na FB u jedné paní která má dandíka ale zároveň i psí salon. Ta přímo vymodelovala krásného dandíka. Já to dotáhla jen na nějakého teriéra . A navíc to byl docela problém udržet pokupě protože dost foukalo....no tedy jak něco takového můžeš říct? Já bych si z útulku nabrala všechny ty čumáčky co tam jsou. ty jejich strašný pohledy přetýkající touho po pohlazení jsou neskutečný....

    OdpovědětVymazat
  23. Výstava u nás se odkládá,stříhám, Šušu-surikatka už má letní slušivý zástřih  a jdou na řadu postupně další. Bobeš je ale frajer, sluší mu to

    OdpovědětVymazat
  24. Ta poslední fotka je super

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: Prosím tě, co jsi na ní ještě stříhala? Vždyť byla krátká dost . Jak jsem zjistila, chce to dřív trimovat i když není výstava na obzoru, takhle jsem se s ním pěkně nadřela.....

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: Já s ním dřív kvůlivá každýmu trimování i úpravě na výstyvu musela jezdit do Prahy. Tak spojilo se s to s cestou na chatu, ale i tak to stálo dost...ale když jsem to tak pozorovala tak jsem si řekla Sakra, vždyť tohle bys zvládla i sama. A tak jsemn to zkusila. A ejhle, ono šlo....ještě jsem si pořídila k tomu knížku která je o trimování a stříhání psů, jsou tam postupy na všechna plemena která se trimují a stříhají a tam jsem se ještě dozvěděla další. No a Bobeše si dělám už leta sama. Starala jsem se i o jeho mámu a kamarád byl velmi spokojen....a nic mne to nestojí.....ale ono opravdu není zárukou to že někdo něco dělá jako profesi že to musí být stoprocentní. Někdo má na den tři pejsky a ti budou opravdu výstavně upraveni protože se s nimi bude piplat, jinej to bere jak na běžícím pásu a pak to taky podle toho vypadá.....

    OdpovědětVymazat
  27. [23]: Můžu to říct asi proto, že jsem se v psím útulku ještě nikdy podívat nebyla. Znám je jenom z televizních zpráv. Ale vím, že jednoho dne se tam vypravíme - až přijde čas si pořídit nového pejska.

    OdpovědětVymazat
  28. [27]: Já jsem si knírače taky dělala sama, ale netrimovala, jen stříhala, což je samozřejmě špatně. Že by mě to bavilo, to tedy ne a je to kór nebavilo :( A jak zlobili! U cizích si tak netroufají. Tahle paní byla asi výjimkou dlouho jí to trvalo a stejně nic moc....

    OdpovědětVymazat
  29. A co na tvoji činnost říká Bobeš?? Už si zvykl a nebo protestuje

    OdpovědětVymazat
  30. Teď budu za provokatéra, mě se Bobeš líbil střapatej, i když je mi jasné, že tak vypadat nemá a že sis dala pěknou práci. Vůbec si neumím představit, že to "škubání" vydrží. Chudinka malá     

    OdpovědětVymazat
  31. [26]:Už skoro vůbec neviděla, jí to roste jako z vody a kdyby jsi viděla jak to narostlo ostatním, Atrej je úplný huňáč No právě, chce to dřív, ale komu se chce, ale teď už taky musím, fakt jim to roste rychle, hlavně na hlavičce a kolem očí.

    OdpovědětVymazat
  32. [31]: Tak to už bylo moc. Počkej až bude zarostlej normálně tak uvidíš jak je pěknej

    OdpovědětVymazat
  33. [14]: Jasně, udržovat se musí každý pes.

    OdpovědětVymazat
  34. Páni, to je proces! Žádná sranda.

    OdpovědětVymazat
  35. Ještě, že jsem nemusel trimovat angoráky, když jsem je kdysi choval.

    OdpovědětVymazat
  36. [36]: Tak pokud to byli králíci tak ti se stříhali, ne? Jestli kočky tak to je jasný....

    OdpovědětVymazat
  37. [35]: A je nějakej mazlivější....a jsou mu vidět oči!

    OdpovědětVymazat
  38. [39]: Tak teď jsi mne rozsekal   . Vidíš, možná bych příště přebytky mohla nabídnout majitelům mexických a peuánských naháčů....

    OdpovědětVymazat
  39. [40]:    Možná by z toho byl zajímavý podnikatelský záměr   

    OdpovědětVymazat
  40. Bobeš prokoukl, možná bys mu mohla uplést z jeho srsti i kabátek na zimu proti mrazu.

    OdpovědětVymazat
  41. [42]: A třeba by ho nosil raději než ty co má teď . No ono už to asi moc potřeba nebude protože už nebude na zimu otrimovanej kvůli únorový výstavě jako doposud.....

    OdpovědětVymazat
  42. Muhehe, teď jsem si všimla, ta poslední fotka je dobrá!   

    OdpovědětVymazat
  43. [44]: No to jsem brala inspiraci na fb od jedné dandíkářky která má i psí salon....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....