12 července 2014

A po dlouhé době opět květy.....tentokrát bílé


Po většině městských anebo
výletových obrázcích přišel čas na moje oblíbená makra a květinky.
Jelikož jsou focené v různých dobách a pěkně se střádaly v archívu, je to takový průlet kvetením v různých
časových úsecích. A také barevností. Rozdělila jsem je do několika kategorií a tak jako první
je na řadě barva bílá. I místa focení jsou různá, i když hlavně jsou to tedy
květy z naší zahrady......


Moje magnólie, rozhraní května a června.
Letos díky počasí kvetla dřív, jinak je to tak začátek až první polovina června



Takhle na mne počkala s pár posledními květy zámecká magnólie na Mníšku.
Byla jsem jí za to moc vděčná....první dekáda května.



A ze stejného místa i času květ bobkovišně


To samé místo, ten samý čas. Kakost


Poslední dekáda května a kopretiny u koníků ve výběhu. Jilmoví u Tišnova



A ještě jedna bílá květinka, název nějak nee. Místo i čas stejné


Opět poslední dekáda května, ovšem zcela jiné místo. Klášterní zahrady Litomyšl a zase kopretinky


......a bílé polštářovité něco


Druhý červnový den na naší zahradě. Minirůžičky byly už v plném květu


stejně tak lomikámen


a popínavá hortenzie


Poslední den první červnové dekády a pivoně u nás. Jedny z nejkrásnějších








Druhá červnová dekáda a záplava bílých květů rostlinky kterou jsem viděla poprvé.
Pole u chaty na Mníšku.






A malé violky tamtéž



Stejné místo stejný čas. Uschlý úbor chrpy


Totéž pole jen o několik metrů dále. Vetřelec, který se díky své nevymítitelnosti stává postrachem všude kde se usadí.
Ostatně dokladem toho jsou tyto rostliny, které tu ještě vloni nebyly. Tedy spíš asi byly ještě malé. Doufám že se mu nezalíbí na našich zahradách, protože to by byl velký problém. Bolševník velkolepý. Tak velkolepý opravdu je, protože tyhle rostliny ač mladé, měřily už víc jak dva metry, fotila jsem je přes displej a ještě hodně vysoko nad svou hlavou....




A doba zcela nedávná, respektive včerejšek po dešti. Květy juky




A plodenství plaménku



No je toho požehnaně, já vím. Ostatně se mi to hromadilo dlouho, protože buď jsem bya bez netu, nebo se to nehodilo do tématu článků. A takhle vás čeká ještě žlutá, červená, růžová, modrá a zelená.....











24 komentářů:

  1. Je toho více, ale stálo za to. U nás jsem bolševník ještě neviděla, doufám, že se sem nedostane. Stejně ho máš krásně nafocený jako všechny ostatní kytičky.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Okolo Mníšku je ho strašná spousta na mezích, ve starých sadech a podobně. A tak se odtamtud dostává dál a dál. Ale nechci být špatným prorokem ale mám dojem že už jsem ho viděla i tady u jedné cesty, budu se muset zajít podívat a když tak jim to říct na obci ať se ho pokusej zbavit dokud to jde.....

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná bílá, plodenství plaménku i kapičky. Pastva pro oči, díky!

    OdpovědětVymazat
  4. nádherný fotky, pivoňka je přímo dokonalá a kapka deště na yuce je úžasná, všechny květy jsou ale nádherný

    OdpovědětVymazat
  5. [7]: Tak asi kdybych nebyla líná tak zabrousím do atlasu nebo na některé stránky o přírodě, ale včera se mi nějak nechtělo a dneska už vůbec, je mi po včerejší zpočátku zcela nevinné procházce s dcerou na pivko, která se ovšem zvrtla v trochu delší povídání a popíjení se známými vééélmi blivno.....Tahle bílá pivoň vypadá trochu jak něco úplně jiného, ale máš pravdu je krásná a vím že je ještě v růžovém ale tu už jsem tenkrát v Litomce na výstavě nesehnala....a bolševník? Velký problém pokud se neřeší hned od začátku

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Ta bílá plnokvětá je ohromná, ta může mít v průměru květ tak kolem 25 - 30 cm. Jsou to nádherné ale bohužel těžké květy takže jí vždycky musím dost pevně vyvazovat....

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: .....jsou roztomilý

    OdpovědětVymazat
  8. Vendulko, nádherné nadělení! Dokonce i ten bolševník má krásné zajímavé květy,ale podle všeho je to potvora, která se nedá jen tak vystrnadit.

    OdpovědětVymazat
  9. [11]: On ještě nebyl úplně rozkvetlý ten bolševník, teprve se květy klubaly....je to pěkná mrcha nezničitelná. Až mi bude sloužit mozek a žaludek se uklidní tak se podívám do atlasů. Ale ta peřinka je jeden druh skalničky, má takové šedostříbrné lístky. Ty slzičky znám, to jsou hvozdíčky.....posterizaci znám, ta je taky k mání ve všech prográmcích. Už jsem si říkala, že když budu něco upravovat že si budu psát co a v čem dělám, protože když pak chci po čase udělat tu samou úpravu tak už nevím jak a v čem jsem to dělala.....

    OdpovědětVymazat
  10. Na ty tvoje kytky bych mohla koukat pořád Nejen na tyhle, ale tak, celkově.

    OdpovědětVymazat
  11. Bolševník skutečně vypadá, jak uvázaná kytice, tady nevím, zda roste. Jinak krásné snímky, také pivoně krásně vyniknou na černém pozadí.

    OdpovědětVymazat
  12. Krásně jemné kvítky má lomikámen, vidím ho poprvé.

    OdpovědětVymazat
  13. [15]: Lomikameny mají krásné kvítky všechny odrůdy. Stejně jako má krásné květy zblízka i netřesk. Tak pro me je spíš odměnou že se líběj

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: No, šedostříbrné lístečky a bílé květenství. Slzičky panny Marie. Ale jestli tak říkáš jiné rostlině, pak je možný, že se pletu. Vůbec jsem zjistila, že jakákoliv kytka,kterou jsem v dětství znala, se jmenuje úplně jinak, takže si připadám občas jak v Jiříkově vidění. Nebo si říkám - prošla jsem do jiného světa? Alternativního? V okamžiku, kdy se ten můj život tak pos...dělal? Kdoví, třeba někde v tom původním světě jsem, spokojeně vdaná, tři děcka, teď už možná babička, a moje mamka ještě žije a je spokojená prababička...   

    OdpovědětVymazat
  15. jsem nepozorný čtenář...sem se lek,

    OdpovědětVymazat
  16. [18]: Tak pokud bych měla jednu odrůdu, stálezelenou tak ta by mi právě teď kvetla.....ony a to málokdo ví jsou i letní magnólie. Většina pochází z jižních států Severní Ameriky

    OdpovědětVymazat
  17. Nádherná přehlídka bílých květů, je fajn, že jsi je shromáždila do jednoho článku, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  18. Já mám na kytkách nejraději bílou. Letos nám převažují i muškáty v bílé barvě.

    OdpovědětVymazat
  19. [21]: Vím a pamatuju si to. Však jsem se při tom usmívala pod fousy a říkala si že se ti budou líbit

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Tak mám takhle shromážděné všechny barvy. Nehodilo se to do jiného článku tak jsem si je rozdělila do barev....

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Dobře jsi udělala.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....