11 července 2014

Fontána pro potěchu oka.....a možná taky pro nějakou Zuzanu



Poslední věcí kterou vám ukážu z Krásné Lípy
je fontána na náměstí. Není nijak honosná, spíš je to jednoduchá moderní
práce. Ale její kouzlo spočívá v tom jak tryská a ne jak vypadá. A navíc její večerní verze je přímo
luxusní. Bývala bych u ní pobyla déle a víc se za světla soustředila na hraní s časem, jenže už jsem zmínila
že se tam vyskytovali tmavší spolubratři takže jsem neměla moc dobrej pocit. Jak říkala Hanka, v horkých dnech
si z ní dělají veřejné lázně, někdy si někdo pohraje a naleje do ní buď nějakou pěnu nebo zas pro změnu barvu.
Bohužel to je asi osud všech fontán, tady ve Třebové na náměstí se to stává dost často. Ale zase takový pohled na pěnu valící se ven jak kaše v pohádce Hrnečku vař! může být taky docela zajímavý.....
I když ta údržba a vyčištění pak asi taky není zadarmo.
Snažila jsem se zachytit jak jen to šlo různé cykly tryskání a jestli se podařilo tak můžete posoudit sami.


Takže denní, tedy spíš podvečerní verze. Chvilkami je už vidět barevné podsvícení











A noční verze.....
Je to takový na pozorování ekvivalent ohňostroje. Krásný, barevný a tichý
Nejdřív pohled na osvícené sousoší znázorňující čtyři živly. Je trochu roztřesené, no tak mít v sobě dva střiky, osm panáků a malé pivo moc stability ruce nedodá.... jenže, když ono bylo tak fajnově ....


I tady jsem se snažila zachytit jednotlivou barevnost a cykly














Tak a tohle byl definitivně poslední snímek krásnolipského víkendu. Umřela baterka.....takže už nedošlo na fotky z rozloučení ani na krásné květinky na tržnici, a ani třeba na krásné pohledy na Bezděz po cestě zpět. Ostatně i já byla celkem po kinedrylu mimo jak ta baterka, takže jsem to všechno kolem vnímala jen tak napůl a tudíž mi to ani nebylo moc líto.....
Tož to by byly městské fotečky a dál už zase bude více příroda. V různých barevných tónech, z různých míst.





24 komentářů:

  1. To je nádhera Vendy. Ještě, že ti ty baterky vyšli alespoň na ten "ohňostroj".

    OdpovědětVymazat
  2. Velmi pekne, napriek panakom a chlupatym knedlikom. (Ci pardon, tie len pridu...)

    OdpovědětVymazat
  3. Krasna atmosfera. Podobne vystrekujúcu fontánu máme na sídlisku pred kostolom. Ale tá voda "vystrekuje"z dlažby. Inak ani nezbadáš, že tam nejaká fontána je. Pretože nechodím do kostola, nevedela som o nej. Kludne, pohodovo som si bicyklovala po nej. Až vytrekla voda ... to bol ľak... Skoro som sa po ...ale tak mi treba, hriešnici. U nás dnes leje a leje ... Božia fontána je v prevádzke.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]:No to si piš že jsem měla staženej zadek na co všechno mi to vydrží. Ale jo, vyšlo to. Musí to být strašně pěkný sedět si takhle večer u tý fontány a pozorovat jí.....

    OdpovědětVymazat
  5. [2]:Ty knedle se nakonec odkládají na zítra, dneska bylo vepřové masko v mrkvi

    OdpovědětVymazat
  6. [3]:Taková podobná past je v Litomce v zídce v Klášterních zahradách. Tam sice voda nevystříkne ale jen mlží. Ovšem když se tak kocháš a najednou dostaneš mlhu do ksichtu tak se taky pěkně lekneš

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkné záběry, zvláště ty večerní.

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavé fotečky. Ty si s tím vždycky tak krásně vyhraješ.

    OdpovědětVymazat
  9. [5]:Ha! Uz sa tesim...dobru noc.

    OdpovědětVymazat
  10. Vendy, fontánu jsi krásně zdokumentovala. Ve dne i večer. Úžasné barvy.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]:Díky, mě se tedy moc líbila a vydržela bych na ní koukat dlouho.

    OdpovědětVymazat
  12. [9]:Myslíš na zdokumentování ?

    OdpovědětVymazat
  13. Zajímavé je, jak si prapůvodně bezbarvé voda na sebe barvy navléká...

    OdpovědětVymazat
  14. [8]:A stejně uz teď zase vím jak jsem to měla fotit jinak. Pořád prostě zkouším možnosti a pořád ještě neznám všechny co ten foťák nabízí

    OdpovědětVymazat
  15. [13]:Tak to určitě! Ale zajímavé asi musí být pozorovat ten přechod od bezbarva do barevnosti jak postupě ubývá denního světla....

    OdpovědětVymazat
  16. Koukám na umělecké trio vody, světla a barev. Nedivím se, že tě to zaujalo. Je to moc pěkné. Sedět tak ve vlahém večeru a pozorovat krásu "jednotlivě obyčejných věcí" - vydržela bych hodně dlouho. Nojo, nejsou tam ideální pozorovací podmínky...

    OdpovědětVymazat
  17. [12]:Zdokumentovanie tej noci?

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: No asi tohle bylo to nejlíp uveřejnitelné zdokumentování

    OdpovědětVymazat
  19. Večerní snímky fontán jsou nejhezčí a ta romantika k tomu

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Tak ty které jsou nějak podsvícené určitě, ale fontány mám ráda všeobecně. Je to takové uklidňující je pozorovat.

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Tak aby se naši černí spoluobčané lépe mohli umývat!   

    OdpovědětVymazat
  22. Ty snímky večer jsou nejlepší.

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Bohužel na nějaké experimentování už nevyšla baterka

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....