24 června 2014

Bučický mlýn....


Počátek procházky k Bučickému mlýnu jsme si dali včera,
dnes se k němu dokodrcáme. Tedy ne že by k němu cesta byla tak strašná
ale kvůlivá našemu focení. Dva kroky a bum, zastávka...dva metry a bum, focení.....a tak dále.
Ale když ono tam bylo věcí na focení....
A to ještě cestou Majka vypočítávala co všechno tam je k vidění. Pávi, koně, oslíci, rybník....
Já osobně se tetelila na ty pávy, protože třeba takové paví fotky u Pavla mne neustále rozčilují tím, že já tu možnost tady někde páva fotit nemám. Takže ne jen jednoho, ale dokonce podle Majky asi šest! No to by bylo abych si nesplnila
své přání.
No, pátek třináctého opět zaúřadoval. Pávi byli, bylo jich fakt dost, jenže nechtěli mít nic společného s mým
foťákem, natož aby roztáhli své krásné ohony. Prostě se sebrali a odplouhali do zahrady.
A tak jsem se musela spokojit jen s jejich "sklaplejma" podobama.
Za to jsem si tam spravila náladu mámou oslicí a malou oslí slečnou....nicméně i focením třeba krásného rybníky či kvetoucími orobinci, což je pro mne také novinka. Nikdy jsem ho totiž kvést neviděla.



Kolem dokola teče řeka Mrlina a je plná krásných žlutých stulíků ke kterým se ovšem nedá moc přiblížit,
takže z nich jsou vidět jen ty listy....


A to už je Bučický mlýn v plné kráse


A že jsme u mlýna nás nenechá ani chvíli na pochybách náhon s kolem a....samozřejmě vodníkem!



Ale je tu ještě jeden mlýn, větrný....
Takže vlastně takové dva v jednom.





Převlečená a vysvlečená vážka. Tenhle kabátek už jí byl malej tak šla do většího. A až ten jí bude malej tak se zase převleče až nakonec vyleze ta krásná křehká nádhera.


A další vysvlečenec. A byl hned vedle pod pařezem, ale to jsem nějak nerozdejchala a zdrhla. Hadi jsou pro mne konečná. Nesnáším je, nesnáším je, nesnáším je.....ale hrozně. Jo, byla to užovka obojková, hnusně velká....


Tak jsem se uklidňovala focením krásného rybníka....



.....nebo žab....


.....či orobinců. Protože prý pohled do zeleného uklidňuje.




Ale mne nejvíc uklidňujou tahle chlupatá klubíčka....


A teď ti nafoukaní pávi....vystavovali se pozéři jedni, ale že by se předvedli to ne....


Naopak, když jsem k nim šla blíž otočili se, a ploužili se pryč....





Nafoukanci......za to tihle, nebo snad tyhle? seděli/y u voliéry a jen čučeli/y. Nevím totiž jak se rozlišuje páv od pávice. Asi možná podle křídel? Když se podíváte líp na jejich křídla, zjistíte že někteří mají křídla hnědobíle kropenatá a jiní zcela černá.






Ve voliéře byl tenhle exemplář


A něco pro milovníky piva....Etiketový Zlatý bažant. Není bohužel celý, protože fotit tak aby nebyla vidět ta malá oka a při tom se tam vešel celej je dost fuška....



A to by bylo všechno z toho co jsem fotila okolo mlýna. Další bude věnováno čtyřnohým rohatým i bezrohým a ušatým kopytníkům......

27 komentářů:

  1. Jé, tam je krásně! Parádní příroda, lesy, voda, dokonce rybník, zvířectvo, tam by se mi líbilo! Nafoukanci asi chtěli něčím zaplatit, třeba něčím k jídlu! Nebo jsou fakt nafoukaní!

    OdpovědětVymazat
  2. Bučinský mlýn je bomba! Je tam nádherně. U pořádného mlýna má být vodník!

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Však jsem taky jela....jak dráha!

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Moc hezky tam bylo, moc....dokážu si představit jet tam na dovču.

    OdpovědětVymazat
  5. Jé to musela být nádherná procházka.A když se sejdou stejně naladění lidé,tak tuplovaná Oni ti pávi ten ocas ukazují hlavně asi při námluvách a taky v ohrožení.Měla jsi na ně Vendy zkusit trochu zaútočit,třeba nějakým bojovým pokřikem

    OdpovědětVymazat
  6. Fredy Kruger25/6/14 00:00

    " Můj strýc, - mlynář ve mlýně u Bučína,

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkné. A dokonce i větrný mlýn německého typu...super.Samici páva poznáš snadno - není tak vybarvená, je spíš hnědá a nemá ten ocas.

    OdpovědětVymazat
  8. Páva Ti vynahradím, len musím ten ocas nájsť, mozno zajtra!

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Tak to jsem tedy fáákt zvědavá!

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: No vidíš, já si říkala že takové mlýny jsem viděla na fotkách od Baltu. Mladej když byl v Polsku opravovat motor na jedný lodi tak hodně podobné fotil.

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: Opět velmi parádní....jsem ráda že ses zase po čase ukázal

    OdpovědětVymazat
  12. [6]: Já je nacházela na chatě u jezírka porůznu. Ale je fakt že nejvíc na kamenech, což mohl způsobit pokles hladiny jezírka když bylo sucho.....je napájené z okapu ze střechy.

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Stejně jako byl jejich početný výskyt v Čechách a na Moravě (jeden zachovalý u Bílovce tu taky máme), tak proč ne i v Polsku, že.

    OdpovědětVymazat
  14. Hezké záběry. Páv má větší chvost ne?

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Možná, nevím musím se někam podívat

    OdpovědětVymazat
  16. [10]:Už by tam mal na blogu byť - sklame Ťa! Je to slušný ale hlúpy páv, žiadny nemravník.

    OdpovědětVymazat
  17. Vendy krásná reportáž, jen moc prosím o opravu. Myslím že i Kitty to má tak napsané, ten mlýn je Bučický a na dovolenou určitě, přes prázdniny je tady fůra turistů a mohla by jsi mít výhodu, nemusíš  shánět ubytování, pokud by ti stačil obyvák, tak můžeš vyrážet odsud. Stáli by za hřích třeba Dětenice, Loučeň, Křinec, no, našlo by se toho tady ke koukání spousta Tak popřemýšlej, čas dovolených se blíží

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: No a proč já tedy píšu BučiNský? Opravím to....Ono s dovolenejma je to u nás trochu těžší. Nějak musí být pořád doma někdo kvůlivá smečce ale hlavně kvůli přebírání balíků. Sice to jde tak trochu udělat ale tak max na tři dny, víc ne.....

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: to já nevím jojo, oprav na Bučický a mlýn má i svoje stránky, tak můžeš juknout Víš co se toho dá stihnout za tři dny

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: No dá i nedá....teď jsem byla na víkend zase pryč a moc jsme toho tedy nestihly

    OdpovědětVymazat
  21. [21]:Musí se to dobře naplánovat a pak jde všechno

    OdpovědětVymazat
  22. Proč tě štvou hadi? Nejsou zase až tak strašní, znám horší potvory

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Tak někdo má fóbii na pavouky já na hady.....jakej je rozdíl mezi pávem a pávicí jsem teď viděla na videu u Kinga. Ona je celá hnědá, jen poslední letkový křídla má bílý a pak opravdu nemá ten ocas.

    OdpovědětVymazat
  24. [24]: No vida, tak jsem si tu bezocasost tipla správně

    OdpovědětVymazat
  25. Jé, já bych se nejvíc radovala z užovky se šlutými půlněsíčky.

    OdpovědětVymazat
  26. With thanks. Loads of facts!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....