14 dubna 2014

Město za svítání....


Nerada vstávám brzy. Nikdy jsem to ani nepotřebovala
až na pár výjimek, které by se za celý můj život vešly možná do desítky maximálně dvacítky dnů.
Jedním z nich byla předminulá středa kdy jsem musela na rehabilitaci už ráno v šest hodin. Nekřesťanský čas ale i v obluzení spánkem se projevil můj fotofanatismus když jsem jako po první věci hrábla po foťáku. Tak možná stihnu nějaký pěkný východ..... Stihla bych, ale to by město nesmělo ležet v kotlině a ještě kolem dokola být baráky. Ale pár výcvaků jsem udělala, přiznávám že jsem si brala foťák hlavně kvůli sakurám které jsou tam nově vysázené podél chodníků a krásně kvetly.....



I když se to nezdá tahle fotka vznikla jen pár vteřin po té první






A šup, stejný čas jen pohled do dáli .....automatika dělá divy....


Ale když jsem z rehabilitace vylezla, světlo už bylo opravdu a tahle krasavice lákala svou barvou:"Podívej, jak sladce vypadám!"


Tam někde vychází sluníčko....


.....o čemž vypovídá barva oblohy


Jenže ty sakury mi nedaly spát a tak v pondělí, opět cestou z rehabiliace jsem je fotila už za poledne. Tedy některé. Ta u střediska už byla odkvetlá, stromořadí v ulici už taky pomalu shazovalo květy, jen dvě velké u místního pomníku válečným hrdinům vypadaly jak růžové fontány.....



Jen ty zatracené stožáry na vlajky kdyby tam tak nestrašily v záběru...


Ať jsem dělala co jsem dělala nešlo je prostě vyloučit....


Asi se budu muset naučit retušovat. A propó....děláte to někdo? A v jakém programu?


Našla se tu dobrá dušička (Majko děkuji) kterou zasvrběly ruce a ty hnusný sloupy mi vyretušovala. Takže tady jsou ty krasavice bez rušivých sloupů....


.....a tady i bez té kysny ....


No jo, editory jsou holt všemohoucí Mrkající

Dneska razím znovu a doufám že už vyfotím opravdu echt sakury. Ty krásné plnokvěté, růžové a nadýchané jak cukrová vata.....


32 komentářů:

  1. Ta první fotka je naprostá bomba. Jinak sakury krásně dokreslují stavby, působí něžně. U nás už jsou odkvetlé. nyní kvetou ovocné stromy a do toho přijde sníh a mráz.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera! První fotka se mi moc líbí a i ty poslední krásně rozkvetlé stromy jsou parádní. Retušovat neumím, jen občas fotku oříznu, abych z ní odstranila to, co mi tam vadí. Ale to znáš taky. Jenže tady u těch sloupů by to nešlo.

    OdpovědětVymazat
  3. Sakury jsou nádherné, když kvetou.S retušováním jsem ztratila spoustu času v picasa3, asi to neumím.Trvá mi to strašně dlouho, ale Maruška určitě poradí

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Díky za to vyretušování, hned to sem ještě přidám

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Právě....Picasu mám ale to retušování v ní mi vůbec nejde. Je to tam pořád vidět. Možná dělám nějakou chybu či co, ale výsledek je vždycky děs....

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkné.....

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné fotky. Svítání jim dodává kouzelný narůžovělý tón, jako by z nich vyzařovalo teplo.

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Ono u toho retušování v picase musíš to, co zachytíš tím štětcem odložit na stranu a nechat to tam, a pak další kousek, ale jak říkám, je to moc zdlouhavé.

    OdpovědětVymazat
  9. Já dnes vstal taky někdy o šesté aniž bych musel... nechtělo se mi spát. Alke viděl zase po dlouhé době zase svítání.

    OdpovědětVymazat
  10. Všechny fotky se mi líbí Já fotky neupravuji nijak ( jen je zmenším ), líbí se mi realita.

    OdpovědětVymazat
  11. Moc pěkné fotky, Vendí.. S tím vstáváním jsem na tom stejně. A přitom za ranního a podvečerního světla vznikají ty nejlepší fotky. Takže volím ráda alespoň ten podvečer...   

    OdpovědětVymazat
  12. Majka je holt kouzelnice. Jak by byl ten svět hned krásnější, že?

    OdpovědětVymazat
  13. Zkrátka růžové mámení!

    OdpovědětVymazat
  14. Sakury jsou moc krásné. U nás kvetou polosakury. Dole je sakura a nahoře višeň či co. Asi půlka stromu zplaněla.

    OdpovědětVymazat
  15. Sakury mám moc rád. A ranní měkké světlo taky, jen se vykopat z pelechu. Zvlášť když venku ještě tou dobou není měkké světlo, ale tvrdá tma

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: No právě! Když nemusím tak proč bych opouštěla teploučko a měkoučko pod peřinkou

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Takovej hybridek je hned za těmahle převislejma, dokonce na jedné fotce vyčuhuje ta zplanělá část nahoře nad korunou té převislé. To je vina těch kdo se o ně mají starat. Takové větve se hned musí odstranit.....pak to zkazí celý strom.

    OdpovědětVymazat
  18. [14]: Sladké růžové mámení....růžovou moc nemusím ale v téhle podobě se nad ní pokaždé rozplývám....

    OdpovědětVymazat
  19. [13]: Noooo, kdyby takhle šlo vyzmizíkovat všechno co nás trápí a s čím nemůžeme nic udělat páč jsme na to malí páni....

    OdpovědětVymazat
  20. Vždycky jsem milovala západ slunce. To je moje Asi s přibývajícím věkem vstávám čím dál dřív a tak jsem objevila i kouzlo východu slunce. Ranní ticho, sem tam začnou čiřikat ptáci a najednou se nad lesem začne pomaloučku rozednívat. Sluníčko opatrně leze z postele a já jsem u vytržení

    OdpovědětVymazat
  21. [11]: A proč bys nemohla? Je to sakrální stavba tak sem patří!

    OdpovědětVymazat
  22. [10]: Pár krásných svítání jsem viděla a jedno i nafotila když jsme jezdili s kamarádem se psama na výstavy. On měl tu mánii bejt tam co nejdřív a tak jsem byla nucená vstávat třeba o páté. Pak jsem mu to zatrhla a jezdili jsme pozdějc protože jsme tam kolikrát dojeli jako druzí či třetí a na samotné vystavování čekali ještě o dvě hodiny dýl než bylo třeba....

    OdpovědětVymazat
  23. [21]: Tyhle okamžiky si zažívám s každým novým štěnětem. Ráno před svítáním vždycky chtějí ven, v zimě  v létě. Ale nejhezčí to je na přelomu zimy a jara, když začínají ptáčci už vyzpěvovat. někdy to byl přímo řev jak byli nadšený že už za chvíli vyleze sluníčko. O mě se to ovšem zdaleka říct nedalo . Jednou nebo dvakrát jsem se takhle vykopala na chatě protože tam se do lesa tedy alespoň do toho co z něj ještě zbývá nemusím plácat daleko jak tady....

    OdpovědětVymazat
  24. Zajímalo by mě, v čem MarijaKes sloupy "vygumovala".

    OdpovědětVymazat
  25. [25]: Photofiltre. A právě o používání editorů na různé úpravy fotek píšu článek.

    OdpovědětVymazat
  26. Ranní světlo je nádherné, Vendy. Je fajn, že se ti chtělo vstávat brzy, protože jsi pořídila opravdu krásné snímky. To mně už se brzy vstávat nechce, jelikož jsem posledních 20 let před důchodem lezla z postele o půl páté ráno!

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: No právě že nechtělo, ale nebylo zbytí. Musela jsem..... a už se učím jak ty příšernosti propříště vyzmizíkovat....

    OdpovědětVymazat
  28. Mně se líbí jak ranní světlo tak i západy slunce.

    OdpovědětVymazat
  29. [30]: No u měspíš najdeš ty západové...ráno mě málokdy co dostane s postele....

    OdpovědětVymazat
  30. Za svítání či soumraku vypadá ten svět úplně jinak,ale když ono to je jen pár minut denně Retušovat jsem se zatím nenaučil a popravdě nejsem velký příznivce úprav reality,ale musím uznat,že bez těch rušivých objektů je ta fotka mnohem lepší

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....