04 dubna 2014

Květinky z přírody....



Větší úspěch co se týče kvetení jsem
zaznamenala u různých bylin a květinek v přírodě. Hlavně jsem už konečně vychmátla kvést Kopytník evropský, ten jsem tady nostalgicky objevovala po lesích a připomělo mi to dětství na chalupě, kde ho byly plné stráně v lesních údolích.Ten a Podbílek šupinatý. Tyhle dvě byliny jsem tady hledala a nakonec našla....za to Sasanek pryskyřníkových jsem letos objevila míň než vloni.

Ono najít tyhle kvítky dá docela práci. Jsou schované pod lístky které připomínají tvarem koňské kopyto a daly jméno celé rostlině. Když k nim přivoníte ucítite silnou pepřovou vůni....nebo smrad?




Nebyly úplně ještě rozkvetlé a vybarvené. Když jsou plně rozkvetlé i z vrchu jsou okvětní lístky tmavě fialové stejně jak vnitřek.


Sedmikrásek bylo všude dost, ale na jedné loučce bylo skoro bílo




Kdysi jsem si z chaty navozila různé barevné mutace fialek. Jenže všechny je nakonec přerostly a vystrnadily ty klasické tmavě fialové. Vloni mi rozkvetly spáry v terase fialkami světlounce fialovými a letos mou pozornost upoutal trs bílých květů. Když jsem přišla blíž zjistila jsem že na místě kde ještě vloni nic nebylo, letos rostou ty bílé! Přivezené před nějakými osmi lety a sedm let pohřešované! A mají tu zvláštnost že jak chybí barva tak absentuje i vůně....


Plicníků jsem potkávala dost a dost. Takže o to že by tahle nádherná modř z místní přírody zmizela strach nemám




Jedna bílá krasavice. Pořád jsem si říkala že si vyfotím až za chvíli, až budu támhle anebo tuhle. A nakonec jsem to málem prošvihla, protože jsem se potkala se známými a šla s nimi na chvíli posedět na pivko. A při cestě zpět se mi už nechtělo všelijak vykrucovat a hledat ten nejhezčí záběr....



13 komentářů:

  1. Zajímavé květiny, ty jsem ani neznala. Víš, že jsi vlastně vypěstovala fialku albínku? Škoda, že nevoní, viď?

    OdpovědětVymazat
  2. Příroda jen květe a fotky povedené.

    OdpovědětVymazat
  3. Kopytník vůbec neznám, velice zajímavá květinka, sedmikrásek je nádherně, sasanky zatím nikde, tedy tady u mne. Fialky krásné, mám různé a mám je dost daleko od sebe aby náhodou nezmutovali, jen světle fialová si kvete s bílou , ale tak jak voní ty pravé tmavě fialové z přírody, tak nevoní žádná

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Tak to já ne, to už vypěstovali jiní dávno přede mnou. Jen se někde asi zachovala semínka z těch co jsem si přivezla z chaty a potajnu se vyvíjela. Opravdu tady vloni na tomhle místě nic nebylo, zahradu mám zmapovanou dokonale a vím už za ta leta kde mi co kvete. Ať v záhonech nebo volně v trávníku....

    OdpovědětVymazat
  5. Fialové fialky jsou prostě fialové fialky.

    OdpovědětVymazat
  6. jojo, už to začíná kvést...dnes u nás trávníky rozkvetly sedmikrásami, zběhovci, smetánkami, rozrazily...a třešně, blumy...začíná se to rozjíždět

    OdpovědětVymazat
  7. Plícník mi vyrostl na chatě ve spáře mezi dvěma kameny před vchodem schody do chyty. Jinak mi nikde v okolí neroste. Docela to nechápu. Chtěla bych ho i přesadit, protože manýel po něm skoro šlape, ale do té spáry se bez poškození nedostanu. Fotky máš krásné.

    OdpovědětVymazat
  8. Zase a znovu krásné fotky, navíc doplněné znalostmi. Přiznám se, že kopytník jsem doted' vůbec neznala.

    OdpovědětVymazat
  9. Kopytník jsem vyfotila na Hostýně, to už jsem ti někde psala. Bylo to předloni a viděla jsem ho poprvé a zatím naposled. Je to opravdu velice nenápadná kytička.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]:Spíš má nenápadný ten květ. Listů je vidět hodně, ale ty květy jsou schovan=é pod nimi. Takže když víš že kvete a chytneš ten čas tak si ho zpod listů vytáhneš . Určitě si v lese lístků které vypadají jak maličké leknínové listy a stejně tak krásně zelené a lesklé všimneš. Jen nejsou vidět ty květy

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: No jo, myslela jsem květ, Vendy. Pokud vím, v našem okolí kopytník neroste.

    OdpovědětVymazat
  12. Mně se zdá, že mizí i sasanky hajní, ne jen pryskyříkovité.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Asi jak kde. Tady jich je zatím habaděj. Mám jich dost a dost i na zahradě. Ale těch žlutých jsem tu našla takovej velkej flek a letos jich tam bylo docela poskrovnu.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....