24 března 2014

Jarně kytičkově.....


Myslím, že k tomu jak je dneska venku hnusně,
dokonce se tu plácá vzduchem něco co vélmi nápadně připomíná sníh
se tyto květinkové a i sluníčkové fotky i hodí....alespoň
trošku zvednou náladu, která asi u mnohých při ranním pohledu z okna klesla
stejně jak teplota venku, pod bod mrazu.
U mne tedy určitě.....

Jsou to pověšinou obrázky z doby kdy začínaly rozkvétat krokusy a malé irisky, které jsem si zasadila z květináčku koupené jako rychlené...













Začaly se klubat i hyacinty které jsem měla doma a následně jsem jim dala druhou šanci i ve volné zemi. Sice květy mají o hodně, hodně menší ale i tak si myslím že vyhodit je by bylo škoda.....zasadila jsem je do trávy u jezírka kde si můžou spokojeně lebedit.


Bohužel mi přes všechnu snahu o nápravu mizí ze zahrady bledulky....když jsme sem začali jezdit byla tu místa která jich byla plná....jenže si manžel usmyslel že tam přijdou nasázet rybízy a angrešty a tak se spousta cibulek přestěhovala na záhony. Jenže bledule patří mezi ty které takové stěhování nepřežijí. Další ranou pro ně je sekání sekačkou, protože nestačí načerpat z listů sílu do cibulek. Takže jsem vloni a předloni nechala na místě kde ještě rostou trávu růst do doby než začaly zatahovat. Ale připadá mi že to je ještě horší......


další v řadě na kvetení jsou už klasicky botanické tulipánky...za těch pár posledních teplých dní jich rozkvetlo dost. Tihle jsou ti úplně první.....




Ze dne na den se rozsvítili po celé zahradě křivatce.....dokonce si jich všiml i manžel, a to je co říct! Ale zase nevšimnout si jich by mohl leda slepec.



Tady by se dalo říct jen už ZASE kvetou.....ne UŽ kvetou, protože naposledy jsem fotila kvetoucí fialky v prosinci....teď sice je jich mnohem víc a na více místech, ale neměly tak dlouhou přestávku v kvetení jak jiné roky.



Mezitím už mi také rozkvetly a zase OPĚT prvosenky, určitě si vzpomenete na fotky zasněžené prvosenky tuším někdy z prosince či ledna kterou jsem tady měla, jelikož jsme přeci jen v chladnější oblasti tak první nesmělé kvítky drobnokvětých narcisek, a tu a tam i nějaká ta orsej.....


25 komentářů:

  1. Pěkné, krokusy v zahradě nemáme, obdivuji je vždy jinde, ale za to fialek máme požehnaně.Máš to krásné.

    OdpovědětVymazat
  2. Fialky v prosinci, jo. To slyším poprvé. Hodně bledulí jsem viděl v sobotu v Kinského sadech. Chtěl jsem je fotil, ale už pršelo. O tom je včerejší článek. Ty křivatce jsem zase fotil ve Vojanových sadech.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: No taky jsem čučela jak péro z gauče když jsem ty květy viděla, není to opravdu až tak obvyklé, ale pokud máš v prosinci teploty kolem 10°C tak je zblblý všechno....

    OdpovědětVymazat
  4. Vendy, krásně ti to kvete a tys to báječně vyfotila. O bledulích už jsem na svém blogu a v mnoha komentářích psala - kde nic, tu nic. Krokusů mi vykvetlo letos minimum, možná kvůli suchu. Fialky jsem viděla v sobotu, když jsem pádila na hřiště. Víkend byl hlídací, tak ted' se snažím dohánět zmeškané.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Tak musím říct že krokusy se mi daří...bledule jsem si vynahradila návštěvou v rezervaci, a tak to vcelkem i jde

    OdpovědětVymazat
  6. Parádní fotečky, krásně ti to kvete. O bledulky mám strach, strašně mizí

    OdpovědětVymazat
  7. Teď ukazovali v Tv Jizerské hory - haldy sněhu a vichr, který žene sníh vodorovně, brrrr... U nás jsou 3°C a od páteční noci prší, ale pěkně, ne lijáky, které by spláchly vše z polí.

    OdpovědětVymazat
  8. Nádherné fotečky, tak pěkně to kvete.. Jo zvedly náladu, tady je tak hnusně za oknem, že jsem ráda, že se můžu podívat na něco barevného a krásného už aby to kvetlo i u nás

    OdpovědětVymazat
  9. Jéje, tobě to tam krásně rozkvetlo ... mě to přes zimu nějak záhadně zmizlo ... asi myši hlad měly

    OdpovědětVymazat
  10. Nám už taky rozkvetly krokusy

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: Asi jak kde, v té rezervaci kam jezdíme každý rok fotit se naopak neustále rozrůstají. Což je jedině dobře....

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Letos mi vylezly už i ty žíhané, vloni mi kvetly na novém místě jen ty žluté a světle fialové a já se divila kam mi přišly ty žíhané, ale letos už kvetly i oni.

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Akorát nemám žádné bílé, a navíc mám jen ty drobnokvěté. Moc bych chtěla ty velké....

    OdpovědětVymazat
  14. [9]: Mě se zase ukázaly ty které vloni vůbec nekvetly....

    OdpovědětVymazat
  15. [8]: Taky teď za oknem marně hledám tu sluníčkovou náladu.....

    OdpovědětVymazat
  16. [7]: Rameno už bolí málo, rehabky jsem začala včera a dost mi to pomohlo už napoprvé. Taky tu pršelo tak fajnově, že se to stihlo krásně vcucnout do země. Ale mám strach jak se udělá teplo tak začne růst rychle tráva. No bude tentokrát mít mužskej práci na zahradě....tohle ještě asi s tím ramenem nebudu moct dělat....

    OdpovědětVymazat
  17. Tobě toho už kvete jako v pravém jaru. To u nás teprve odkvetly sněženky a bledule a teď se snaží ladoňky.

    OdpovědětVymazat
  18. Nádherné krokusové záhony. Čtu, že rameno už je lepší. As tou tkrávou máš pravdu. Roste jak divá a už bude nutné první sekání.

    OdpovědětVymazat
  19. Máš krásně rozkvetlou zahrádku, Vendy. Moc se mi líbí ty žíhané krokusy.

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: No s tímhle objektivem bych tu rubriku makro spíš měla přejmenovat na výřez.....ono se s tím takové opravdu makro makrovaté dělat nedá,což asi sama víš....

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: No jo, Vendy, mám makroobjektiv, ale moc ho nepoužívám, raději fotím zblízka základním.

    OdpovědětVymazat
  22. Nádherné květiny a barvy.

    OdpovědětVymazat
  23. Krucinál. Rozmyslela jsem si to. Chci zrcadlovku, jestli dělá tak nádherné fotky. Chci ji a chci a chci!

    OdpovědětVymazat
  24. [24]: Tak taky někdy si musím pomoct editorem, není to vždy tak dokonalé

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....