31 ledna 2014

Proč miluju cukrárnu na Mníšku a duby pro Pižlíka....


Už mnohokrát jsem tu zmínila
skvělou cukrárnu na Mníšku, která je pro nás, kteří si nedokážeme
nějaký ten dortík odpustit, zemí zaslíbenou. Když jsme sem poprvé přijeli a viděli ty úžasné ohromné větrníky, nabídku dortů a všech možných koláčů jen jsme zůstali paf. A bylo jasné že žádná návštěva chaty se neobejde bez toho že bychom se tu zastavili.
Nechávali jsme tu dělat i dorty k narozeninám pro rodiče, protože táhnout ty mrňky odtud za stejnou cenu za jakou jsme tam pořídili dort jak hrom opravdu nemělo vejšku.
A co se týče chuti....to se ani nezmiňuju.
Později jsem zjistila že si sem pro zákusky zajíždí lidé s užšího ale i širšího okolí ba i dokonce zpoza hřebenu z míst jako jsou Měchenice, Vranné nad Vltavou, ze Zbraslavi apod. A to že tady člověk potká třeba legendu hudební publicistiky Jiřího Černého nebo nemenší hudební legendu Milana Brouma se stalo už tak nějak normálka...a dokonce ani konkurence v podobě cukrárny Zbyňka Merunky jejími základy v nejmenším neotřásla. Prostě stojí stále pevně na výslunní a stále je tu plno....a ty zákusky., hmmmm...že Pavle? Mrkající

Talířek o průměru 12 cm.....


....a jen o něco menší větrník. Z trojitou náplní!


No a nemůže být větší konrast k mé sladkožravosti, rozkydlosti a nekondici jako je Ilča Pižlík. Sportovkyně, tvrďák v cvičení, lezec po čtyřtisícovkách. Štíhlounká žínka, prostě vzor zdravého života. Ta má ,jak mi psala v komentu, velkou oblibu v dubech. A já jí slíbila že jí nějaké pěkné duby nafotím. A tak jsem i udělala....

První je tady od nás. Dokoce památný! Jen to okolí, to okolí. Snažila jsem se sice jak to šlo,
ale aby mi vlezl do záběru celý musela jsem to vzít i s těmi nelichotivými doplňky.


Z druhé strany to bylo už o něco lepší....


A ty další jsou z chaty, tam by se tedy vyřádila, duby tam tvoří třetinu lesů, další pak buky a poslední jehličnany.
No a tu a tam nějaká ta bříza....

Jeden pohled....


.....a druhý. Na tentýž strom. Nebarvila jsem tentokrát, samo se zabarvilo zoomováním


Jeden od sousedů....


.....a jeden z kraje lesa


Tyhle jsou teprve vcelku mláďátka malá


Až budou mít na jaře listy tak ti je taky blejsknu. Ten památný určo....Usmívající se





27 komentářů:

  1. Větrník můžu, ale v soukromí. na veřejnosti sio ho raději nedávám, protože jsem celá upatlaná. Nejvíc se mi líbí strom s cestou 4. fotka zezdola.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem se těmi sladkosti tak nacpal, že jsem se domů sotva valil.

    OdpovědětVymazat
  3. Úžasný větrník!    Ten strom je nádherně rozložitý - moc pěkné fotky..

    OdpovědětVymazat
  4. No to je paráda, také bych brala takovou cukrárnu ve svém okolí, všude tu prodávají jen něco takového.. zakrslého. Parodii na zákusky :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ó, větrník, mňam      s kávičkou

    OdpovědětVymazat
  6. [3]:Ale dovalil a to je hlavní!

    OdpovědětVymazat
  7. [2]:Tak to já taky, protože ho jím po vrstvách. nejdřív zdlábnu ten vrchní kryt, pak postupně spásásm náplně a nakonec ten spodek....asi by na mne koukali dost divně když by mne viděli ho takhle rozebírat   

    OdpovědětVymazat
  8. [4]:A dóbrej....ten náš památnej? Jo tak to je kus stromu....

    OdpovědětVymazat
  9. [5]:Právě že tady v okolí žádná taková není, jak správně díš, to co tu mají jspou parodie na zákusky. Větrníky rozblemcaný a rozkydnutý jak kravský lejno, dort abys na talířku hledala lupou a ceny? Nejsou o moc levnější než tyhle obr zákusky....takže ještě vlastně dobře že tu není a že si je dopřáváme jen občas

    OdpovědětVymazat
  10. [6]:No jak jinak...jedině s dobrou kávou!Já mám raději buky....asi pro to jejich krásné listí nebo větve které připomínají krajku....

    OdpovědětVymazat
  11. Větrník se nemá za co stydět. Chudák velký dub, to asi nečekal, že ho budou tak hanobit odpadky. Co si asi myslí o lidech?

    OdpovědětVymazat
  12. Teda, ty mi dáváš, kdepak ta cukrárna je? Nádherný větrník, joj, bych si dala. Dnes to prostě vyhrál větrník

    OdpovědětVymazat
  13. Ty mi dáváš zabrat, Vendy! Nestačím polykat. Naštěstí jsem dneska pekla řezy.

    OdpovědětVymazat
  14. Sakryš, ten větrník... hmmmm... mňaaaam...

    OdpovědětVymazat
  15. [16]:Jestli někdy budete na Mníšku a já taky tak vás zvu

    OdpovědětVymazat
  16. [15]:Mníšek pod Brdy, náměstí cukrárna U Jarolímků

    OdpovědětVymazat
  17. Díky, díky, jestli někdy zavítám, tak ten větrník fakt musím ochutnat. Božská to krása

    OdpovědětVymazat
  18. Koukala jsem ,jak to mám daleko a je za rovných 100km. Třeba bude někdy cesta tímto směrem

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Tak jo, dík!   

    OdpovědětVymazat
  20. Obrvětrník je super čili nad.

    OdpovědětVymazat
  21. Větrníky jsou bezva, taky je miluju, ale existují tak obr-špičky a ty také nejsou špatné

    OdpovědětVymazat
  22. [24]:Taky je tam mají .....

    OdpovědětVymazat
  23. Vendy, ty jsi úplné zlatíčko. Ten váš památný, to je tedy něco! A vůbec i ostatní fotky s mými oblíbenci jsou moc pěkné.  Udělala jsi mi obrovskou radost. Jen se trochu stydím, jak mě chválíš. Moc ti děkuji a těším se na to, až ho vyfotíš olištěný.     

    OdpovědětVymazat
  24. [26]:Nemáš se za co stydět. Nic jsem si nevymýšlela, vždyť ty jseš sportovec, lezec a štíhloun.   

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....