19 listopadu 2013

Vážky....


Moc jsem záviděla těm,
kterým se podařilo vyfotit červenou vážku. Já se s ní jen tu a tam potkala když okolo mne profrčela ale nezastavila se na kus řeči. když jsem stahovala na chatě fotky po procházce s Pavlem zjistila jsem že se mi jich zase několik, tedy spíš dost neuložilo a tak jsem po dvou dnech vyrazila zpět na místa kde jsem je fotila abych to napravila. Jak se správně říká Nestoupíš dvakrát do stejné řeky tak i já do ní nevstoupila. Za prvé stromy za ty dva dny stačily shodit skoro všecho listí takže barevný kopec se jaksi nekonal, ještě jsem si debil nevzala sebou náhradní baterku, a kačeny mi při focení přebraly dvě důchodkyně s krmením a ty bestie se natřásaly před nimi...
za to ale se mi podařilo nafotit dvě vážky....i když tedy zrovna ne tak jak bych si představovala aby ty fotky vypadaly, ale pořád lepší něco než nic.

Nejdřív tahle červená vážka....poletovala, posedávala, jenže byla na všech fotkách rozmazaná až hanba když jsem dělala výřez. Až tahle poslední kdy mne nechala se přiblížit jak to nejvíc šlo. Buď už byla unavená mým věčným pronásledováním nebo si řekla že už mi konečně tu příležitost dá.....




.....a pak se zvedla a jako vrtulník odfrčela pryč....



To tenhle zelenej obr byl vcelku přístupý k focení, ale zas strašně splýval s trávou na které seděl a abych mohla udělat lepší záběry musela bych už do vody a to se mi přestože byl krásný a slunečný den rozhodně nechtělo....
a tak jsem tedy nejdřív dávám barevnou fotku.....


.....a pak speciálně odbarvenou aby víc vynikla v té spleti barevných trav ta vážka....


29 komentářů:

  1. Krásně nafoceno, mělas štěstí, že jsi vážku přistihla a chvilku ti zapózovala.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Hodně štěstí jsem měla....

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: U té druhé mne mrzelo že se to nedalo nafotit v jiném úhlu. I když seděla jak přibitá nechtěla jsem zbytečně okolo ní nějak tancovat a vyplašit jí.....

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tomu se říká úlovek.Já sem někdy od samé radosti tak zprčená,že nafotím sam rozmazané fotky a pak na to smutně hledím.Nádherná je druhá fotka,vážka vypadá jak vrtulník a zároveń má v sobě něco pohádkového.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezké fotky, i když já bych dala přednost té neodbarvené     

    OdpovědětVymazat
  6. Jo, fotit vážku není jednoduché. Vyzkoušela jsem si to na dovolené v Maďarsku. Pořád se třepotala na místě, ale jak jsem se trošku přiblížila, tak frrr a byla pryč. Zase se vrátila a čekala, co já na to. Vyloženě si se mnou pohrávala.

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý! Fotit vážky není vůbec nic jednoduchého. To odbarvení moc nepomáhá, dám přednost barevné, i když méně přehledné.

    OdpovědětVymazat
  8. I když je podzim, tak ta první fotka mi udělala úplně letní náladu

    OdpovědětVymazat
  9. [8]:Já ti děkuju za chválu, ale správně je to dobrý. Takže za tři....nejsem s tím až tak spokojená. To odbarvení byl pokus jak jí víc zviditelnit taky to není bůhví co. Ale vím že sem chodí i návštěvníci kteří hůř vidí tak takhle ji spíš najdou

    OdpovědětVymazat
  10. [7]:Ono už to asi také dělal pokročilý podzimní čas že nebyly už tak moc akční. I když na mne byly tedy ještě dost.....ale oproti létu když jsem tam fotila šidélka to bylo o dost pomalejší

    OdpovědětVymazat
  11. [6]:Proto jsem dala obě fotky....

    OdpovědětVymazat
  12. [10]:Však mne hodně překvapily že ještě fungují, myslela jsem že už se budou někde kuklit nebo jinak připravovat na nadcházející zimu....tedy já nevím ani jak vážky přezimují.....jestli vůbec

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Vidíš, to mě nikdy nenapdalo. Co vlastně dělá vážka v zimě?

    OdpovědětVymazat
  14. [15]:Váží na váhách jestli stojí za to zvážit další rok života....a až to všechno zváží zjistí že to za to nestojí!

    OdpovědětVymazat
  15. Krásný makra, to já takhle lovila vážky u vody objektivem v létě, ale docela se nechaly )

    OdpovědětVymazat
  16. [17]:Tos měla štěstí že se nechaly, já je lovila taky v létě a bylo to ještě ho moc horší než teď.....stejně tak jak vloni motýly. Tam jsem se za nima třepala stejně jak oni až jsem jich tedy pr nafotila.

    OdpovědětVymazat
  17. [18]:No vážky jsem sice ulovila, ale motýly vůbec, a to jsem byla v ZOO na motýlí louce, to se vůbec nedalo, jsem byla tak naštvaná - makro předsádka a žádnej motýl v ní....jsi mi ty vážky právě připomněla, že se musím na ně podívat

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Však jsem za něj byla ráda!

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: Ono by to bylo o dost lepší mít taky makro objektiv, takhle jsem se musela dělat výřezy. A litovala že nemám sebou svůj původní foťáček a s patnáctinásobným zoomem....

    OdpovědětVymazat
  20. Vendy, povedly se ti bezvadně.

    OdpovědětVymazat
  21. [Smazaný komentář]Díky

    OdpovědětVymazat
  22. Podobné fotky jsou hodně o štěstí a taky o velké trpělivosti, Vendy. Povedly se ti!

    OdpovědětVymazat
  23. [25]:Tak to štěstí je hlavní, být zrovna tam kde máš být.

    OdpovědětVymazat
  24. [26]: To je pravda, ale co když ti o kousek dál uteče něco mnohem zajímavějšího, Vendy?!   

    OdpovědětVymazat
  25. Ty jsi záviděla všem,co nafotili červenou vážku a já závidím všem,co vůbec vážku nafotili. Mě se to ještě nepovedlo,asi na to nemám tu správnou trpělivost   

    OdpovědětVymazat
  26. [Smazaný komentář]Tal vypadáš sice při tom jak blázen když je naháníš, ale myslím že se taky zadaří....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....