04 listopadu 2013

Petřínské sady....Petřínské skalky


Od lachtano - kachního jeírka jsem pokračovala
dál směrem k vlastnímu cíli mé petřínské výpravy, a to Růžovému sadu a Květnici nebo též Trvalkové zahradě. Ale trošku oklikou, přes jednu vyhlídku a přes část zvanou Petřínské skalky. Petřín je pískovcový kopec. Hodně velký kopec. A taky nestabilní vzhledem k husté síti podzemních pramenů které jsou "uzavřeny" ve štolách. Ty se musí pravidelně čistit aby se nezanášely. Když se tak nečiní stane se to co v šedesátých letech s lanovkou. Voda si začne hledat přirozenou cestu a skončí to sesuvem. A na některých místech Petřína to pískovcové podloží vystupuje v podobě různých skalek a bludných balvanů na povrch. A jelikož je pískovec velice měkký materiál je vděčným objektem pro různé vzkazy a výtvarná díla nvštěvníků. U Pavla na blogu byla dokonce fotka kde se zvěčnil na takovou skalku i sám Jan Neruda. Hledala jsem a pátrala ale nejstarší nápis který jsem objevila bylo datum 1933...






Silně mi to připomíná psa mďarského plemene Komodor....ten má taky takový dredy a není dost dobře poznat kde začíná a kde končí.





Tady ten zmiňovaný mnou nalezený nejstarší výtvor







8 komentářů:

  1. Úžasné kamenné partie.

    OdpovědětVymazat
  2. Skutecne velmi zajímavé,dík za krásné fotky!

    OdpovědětVymazat
  3. [3]:Ono tam toho je podstatně víc, není to jen na jednom místě, spíš jsu ty partie roztroušené po větší ploše. Ale jako určitou ukázku jsem zvolila jen těch pár....musím přiznat že někde tam jsme i s dcerou také vepsané, jen už nevím kde to bylo   

    OdpovědětVymazat
  4. No jo, to jsou ty ksichtíky i z Pavlova blogu. Vypadá to moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  5. Teda to je něco úžasného, Vendy! Na podzim vypadají balvany nádherně, když jsou posypané listím. Komodor je super!

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Musíš dělat smutný očička.....

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Zkusit bych to mohla, ale v poslední době zjišťuju, že už to nějak nefunguje!   

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....