04 listopadu 2013

Petřínské sady....Trvalková zahrada nebo též Květnice


Myslím si že k danému TT
"Kam na rande" můj další příspěvek sedí jak ušitý, protože od Petřínských skalek se vydáme do další části a tou je Trvalková zahrada nebo také Květnice jak se skví nad vchodem. Jako malá jsem tam s dědou chodila pořád a on mě tam učil své lásce ke květinám a zahradě vůbec. Je to asi nejmenší ze všech Petřínských zahrad, za to pohledná v každé roční době. Jak sám název napovídá skládá se z různých kvetoucích trvalek tudíž i teď na podzim se v ní dá ještě kochat. A když už ne květy tak krásně zbarvenými listy rododendronů a azalek...a i nějaké to romantické zákoutíčko se tu na randění také najde. Ostatně Petřín je pro místa na rande opravdu stvořené a nevím je- li v Praze místo víc milenci navštěvované jak právě Petřín a jeho sady a zahrady. Přiznávám že i já jsem chodila na jeho porůznu v kečích poschovávané lavičky randit Mrkající. Už proto že jsem to měla relativně hodně blízko....


Pohled na zahradu z vyhlídky v Růžovém sadě




Vysoký sporýš u vchodu. Poprvé jsem ho ve výsadbě viděla v Praze na Újezdě u památníku Obětí totality.


Vchod je hradbách....neplést ovšem z Hladovou zdí, ta vede kousek odtud ale jiným směrem.


Květy na azalce mne docela překvapily, zvlášť když hned vedle byla jiná už oděná v podzimním barevném hávu. Nevím která byla pohlednější....ostatně posuďte sami....



Jemný květ drobného slézu


Partie s belgickými astrami


V zeleni červená barva javoru dlanitolistého svítila do dálky


Jiný druh javoru zase měl listy na koncích takhle krásně zbarvené ač zbytek byl ještě opravdu krásně zelený


No řekněte sami, není to místo pro rande jak dělané?



Drobnolistá cesmína nahrazovala absenci červených plodů červení listů


A co teprve rande a posezení v romatickém zákoutí na takových krásných lavičkách!




A aby to nebylo nůďo v každé části parku jsou ty lavičky jiné


25 komentářů:

  1. Nádherná zahrada A ty barvy

    OdpovědětVymazat
  2. Je to romantika,vidíš,ani nevím,že mají tak krásné koutky.Byli jsme na Petříně na věži,a pak jsme sjížděli tou zubrovkou nebo jak se tomu řekne dolů do města,protože pršelo.Na procházku jsme už neměli ani pomyšlení.

    OdpovědětVymazat
  3. [4]: Myslíš lanovku ....tak tentokrát jsem jí vynechala, ale příště už to bude i s ní....

    OdpovědětVymazat
  4. [2]:Je to focené tak čtrnáct dní zpět....a to počkej až budou růže! Ona je ta zahrada pod kopcem a mezi hradbami. Cca nad ní je pak situovaná hvězdárna...

    OdpovědětVymazat
  5. [6]:Zahrada má svoje mikroklima, a proto je ještě všechno tak kvetoucí

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné místo na randění, ale hlavně na relaxaci. Tam jsem nikdy nezabloudila. Škoda.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera, tvoje fotky jsou jako z nějaké fotografické knížky o přírodě!

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to je opravdu nádherná zahrada a krásne jsi to zdokumentovala.Já mám k Petrínu velmi dobrý vztah a tak me to potesilo,tam jsem jeste nebyla

    OdpovědětVymazat
  9. Jop, tak tam je to fakt pěkný...:)

    OdpovědětVymazat
  10. No neříkej, že jsi tam byla sama

    OdpovědětVymazat
  11. [12]:Bohužel....    ...ano byla, tedy pokud nepočítám ty davy tůristů....Ale kdysi jsem tam sama nebývala, vidíš to je ta relativita času...a přitom vím stoprocentně s kým bych tam byla i teď strašně ráda.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]:Je, a vždycky bylo

    OdpovědětVymazat
  13. [10]:Tak alespoň máš pro příště cíl...

    OdpovědětVymazat
  14. [9]:Myslíš? Ono to tam není až tak těžké nafotit, protože to je fakt pěkné místo

    OdpovědětVymazat
  15. [7]:Tak určitě tu hraje svou roli umístění, ale i nahoře v Růžovém sadu který je výš a na rovině krásně ještě kvetly a hlavně voněly růže...

    OdpovědětVymazat
  16. Tak ta se mi moooc líbí. Taková anglická. Nemůžu se toho dopídit, aby se moje trvalky takhle rozrostly, pospojovaly, doplňovaly....

    OdpovědětVymazat
  17. [18]:Taky se o tohle snažím a taky se to nějak nedaří....odborně se tomu říká zapojená výsadba. Randila jsem o kousek dál, na tohle místo jsem chodívala jen s dědou. Koukat se na kytičky....jo, bylo to před kala, kala dobou....ale klíďo bych si to střihla i teď. Kvůli těm všem nádherným pocitům....   

    OdpovědětVymazat
  18. Na Petříně jsem byla všehovšudy dvakrát a koukám, jaké jsou tam krásné zahrady.

    OdpovědětVymazat
  19. To je krásné pokoukání, Vendy, petřínská květnice stojí za to a tvoje fotky taky. Vůbec jsem netušila, že jsou na Petříně tak krásná místa.

    OdpovědětVymazat
  20. [21]:I to je věc které si díky tobě teď víc všímám

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Vážně? To jsem ráda, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  22. Takto zahrada se jmenuje Květnice

    OdpovědětVymazat
  23. [24]: Však to v názvu i bylo .Můj děda s kterým jsem tam moc ráda chodila jí neřekl jinak než Trvalková zahrada, já ji tak vlasně znala a že se jmeuje správně Květnice jsem vlastně zjistila až teprve teď, po padesáti letech!!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....