05 října 2013

Zámek Dobříš, Francouzský park a závěrečné zastavení....


Závěrečným zastavením a rozloučení
s Francouzským parkem na zámku Dobříš je jeho část těsně navazující na soukromé křídlo zámku. Jak je psáno na informační tabulce o této zahradě v prvním zastavení, původně zde nebyla ornamentální výsadba ze stříhaných buxusů, ale středová cesta táhnoucí se až k fontáně a Oranžerii. Je v ní nejvíce sochařské výzdoby a ještě jedna fontána. Ta je ale zrovna v ne dobré kondici, takže jsem jí ani nefotila....


Celkový pohled na spodní část s hradem Vargač v pozadí




*
*
*
*

*

*

Nejdřív jsem si říkala co ty výklenky ve zdi znamenají. Vypadalo to jako výlevky nebo napajedla, jenže při bližším průzkumu jsem si všimla že se jedná také o fontány....
*

*

*

*

*

A poslední ohlédnutí za zámkem...

*

Celou dobu jsem v parku nebyla sama kdo fotil, neustále jsem měla v patách chlápka který také fotil, ale někdy to bylo už dost nepříjemné protože jsem ho měla pořád za zády a kam jsem se hnula byl za mnou. Říkala jsem si kdo ví, třeba to je také nějaký bloger Mrkající a hledá ty nejlepší záběry pro svůj blog, nebo fotograf sbírající materiál na svou výstavu. Mimochodem zrovna jedna výstava fotek ve městě byla.....

24 komentářů:

  1. Zahrada je krásná. Měla jsi na focení i pěkné počasí.

    OdpovědětVymazat
  2. Úchvatný park a krásné fotky. Pěkný zámek, krásně upraveno a čisto. A nikde ani noha

    OdpovědětVymazat
  3. Zámek,zahrady i soch jsou parádní   

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tomu říkám kvalitní obrazový průvodce!

    OdpovědětVymazat
  5. [3]:Patriku, jak se dostanu zase na dýl na chatu a bude nějak slušno, tak jedu na dlaší focení. Anglický park a jestli se dá dostat k Vargači tak i tam....

    OdpovědětVymazat
  6. [2]:No krom toho druhého fotografa kterého jsem měla pořád v patách tam opravdu nebyla ani noha. Oni byly spíš lidé v zámku, byla tam nějaká oslava či co....

    OdpovědětVymazat
  7. [1]:Počasí vyšlo velice dobře, ani jasno ani zataženo, takže se fotilo dobře. Pro tebe to je daleko, já to mám z chaty 12 kilásků a autobus mi staví skorem u nosu.

    OdpovědětVymazat
  8. krásná zahradam připomnělo mně to tu v Kroměříži

    OdpovědětVymazat
  9. Nádhera, a také umění na podzim takové záběry pořídit.

    OdpovědětVymazat
  10. zajímavé, při poslední návštěvě jsem udělal hodně podobné fotky....tenhle park je úžasně fotogenický!

    OdpovědětVymazat
  11. [12]:A nebyl jsi to nakonec ty koho jsem měla pořád v zádech?

    OdpovědětVymazat
  12. [11]:Myslím že většina fotografů ti řekne že na podzim se fotí nejlépe. Slunce není tak ostré a je v přírodě spousta krásných barev a kontrastů....

    OdpovědětVymazat
  13. [10]:To bych asi opravdu poznala že to (ne)jseš ty......

    OdpovědětVymazat
  14. [9]:Tak ono svítilo, což je vidět na stínech u soch. Právě že tak akorát, žádnej úpal kdy se naopak fotí děsně.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné,krásné,krásné.

    OdpovědětVymazat
  16. Super jsou ty malé nádržky.

    OdpovědětVymazat
  17. [18]:Co nádržka to malá kašnička. Bylo jich tam si šest. Když to fungovalo muselo to být krásné. Teď mne tak přepadla představa jak krásné by muselo být kdyby z nich teklo víno!

    OdpovědětVymazat
  18. Milujem hrady a zamky . Krasne fotky ako tieto si vzdy s velkym zaujmom pozriem, kedze ja moznost chodit na prehliadky historickych skvostov nemam

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: Tak napůl. V půlce bílé, červené a růžové a v druhé půlce bílá, hořká a mléčná čokoška....jéžiš, už se mi tu sbíhají sliny   

    OdpovědětVymazat
  20. Nádherný park a skvělé fotky, Vendy. Tady by se dalo fotit donekonečna. V Dobříši je tolik krásných a zajímavých míst, ty jsi zase objevila trochu jiná, než třeba já. Výklenky s fontánkami jsou zrovna moc hezké, ty jsem asi vůbec neviděla.

    OdpovědětVymazat
  21. [22]:Tak za prvé jsou schované za těmi vavříny, a nevím jestli jsi v té nejspodnější části tu fontánu obcházela, ty nádržky jsou v té zdi která tvoří předěl mezi střední a spodní terasou zahrady.

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: Už si to vůbec nedokážu uvědomit, Vendy.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....