03 října 2013

Zámek Dobříš, Francouzský park, střední část....


Při dnešní návštěvě
se přesuneme do střední části parku. Ta je tvořená stříhanými trávníky osázenými okrasným zelím, a je zde umístěno i několik soch. Končí schodištěm do nejspodnější části parku.

*

*

Jen na jednom místě je vysázená hvězda z malých voskovek a sukulentů druhu Echeveria. Voskovky už byly ne zrovna hezké tak jsem cvakla jen ty sukulentíky....


Z tohoto pohledu to ani nevypadá, že je před námi, respektive pod námi ještě jedna část...

*

Zábradlí u chodiště má stejný krásně kovaný vzor opakující se na všech železných prvcích na zámku. Od bran, přes lampy veřejného osvětlení po lemování schodiště....

*

I zde jsou ukryté v zeleni boční schodiště která hlídají tito malí strážci

*

*

A tady jsem v koncích, původně jsem se domnívala že se jedná o Jeřáb oskeruši, protože jednotlivé malvičky byly v průměru centimetr a půl až dva, jenže když jsem si to ověřovala tak jsem zjistila že oskeruše má plody ještě o hódně větší a má i jiné listy. Takže jsem tam kde jsem byla. Možná se jedná o nějaký druh jeřábu, ale já jsem na nic nepřišla.....třeba bude vědět Jarmilka?Mrkající

*

Trochu netradiční pohled na hrad (zámek) Vargač. Dříve tu na ostrohu nad Huťským rybníkem stával stejnojmenný dvorec založený králem Václavem I. V roce 1262 jej přenechal Rožmberkům a od roku 1321 jej vlastnil Štěpán z Tetína. Výhodná poloha v blízkosti Prahy na Pasovské silnic a hluboké lesy kolem přiměly krále Jana Lucemburského vystavit zde místo dvoce hrad pro královského lovčího. Na něj zajížděli i Karel IV. i jeho syn Václav IV.
Za husitských válek byl hrad dobyt a pobořen. Po té šle v podstatě z ruky do ruky až skončil u Rudolfa II. který se kvůli neprosperitě panství hrad opět rozhodl prodat. Ale kupce se nedočkal a od 17.století zůstal pustý a chátral.
V roce 1630 prodal celé panství Ferdinand II. Brunovi z Mansfeldu. Mansfeldové v roce 1676 hrad opravili. V roce 1720 vyhořel a byl později přestavěn na sýpku....Pod budovami se zachovaly původní ve skále tesané sklepy.
V dnešní době je hrad v soukromém vlastnictví a opět chátrá a chátrá....což je na něm vidět i z parku od zámku.(čerpáno zde)
Takže je jasné kam povedou moje další kroky....

*

*

Tolik střední část a příště vás pozvu do nejspodnější části zahrady....

12 komentářů:

  1. Zámek je nádherný, ale znám ho jen zepředu a v zahradě jsem také nikdy nebyl.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Chce to ale zajet tam dřív v létě. Už tam bylo spousty květin odkvetlých a nic moc. Vloni jsem se tam nedostala tak jsem měla jen asi dvě nebo tři fotky, ale i tu výsadbu co jsem viděla měli hezčí než letos. Asi to bylo tím bídným rokem....Zámek je opravdu krásný a těší mne že se tam stále něco opravuje. A že pan hrabě o to dbá!

    OdpovědětVymazat
  3. To okrasné zelí se mi líbí!V léte jsem videla v Chebu na námestí,ze pestují jako okrasnou zelen ZELENINU,dýne a cuketty Dobrý nápad.Zajímalo by me,kdo to sklízel

    OdpovědětVymazat
  4. Ty fotky jsou originál nebo sis zase hrála, Vendy?

    OdpovědětVymazat
  5. [4]:Jak jsem psala hned v první návštěvě, na ty fotky s hvězdičkama pozor, prosím si koment líbí/nelíbí. V posledním zastavení pak vysvětlím

    OdpovědětVymazat
  6. Z dnešní procházky se mi nejvíc líbila okrasná kovaná mříž a zelí.

    OdpovědětVymazat
  7. Nějak jsem nepochopil ty fotky s hvězdičkou.Mě se nelíbí.Zábradlí by podle mě bylo hezčí,kdyby ty fotky byli naopak

    OdpovědětVymazat
  8. [6]:Tu oskeruši jsem zavrhla hned jak jsem jí viděla. Jablůňka to taky není, ale když se te plod rozkousne (no udělala jsem to) chutná i vypadá jak jeřabina....ale ty listy na jeřáb nepasují....

    OdpovědětVymazat
  9. Ha! Netřeskové pole. Prý se z toho dá dělat osvěžující nápoj.

    OdpovědětVymazat
  10. [11]:Tak to nevím, ale vím že je netřesk ovšem ta původní odrůda léčivý. Co vím o nápojích ze sukulentů tak o jediném. Tequile....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....