02 října 2013

Houby, houby, houbičky a pak hurá pro vařečky a hrnce!....



Za celý týden jsem byla
v lese jen dvakrát. Jednou na procházce a podruhé fotit mlhu. Ale raději jsem se moc nekoukala co kde roste, protože by se mne zase zmocnila lovecká vášeň a dopadlo by to tak, že bych skončila s další dlouholetou nechutí k houbovým jídlům, jakou jsem si odsud odvezla v dětství. Mamince už je nevozím, jedl je jen tatínek, nasušeno mám ještě na leta a mrazit a následně je táhnout vlakem domů není řešení. A jelikož elektriku vypínáme ani by se nedaly v tom mrazáku nechat. Takže když jsem sbírala, tak jedině do foťáku....i když jednu vyjímku jsem udělala, při focení sametových babek mi překážela větev a když jsem jí odstrčila našla jsem hnízdečko tak krásných kousků, že jsem neodolala a ty největší si vzala. Večer se skvěle hodily k hovězímu Mrkající.


Bedel bylo hodně a krásných. To mne mrzelo, protože když řízky z hub tak jedině z bedel nebo masáků či velkých václavek. Když tedy nejsou náhodou po ruce i přírodní žampiony....




Z téhle by bylo jednomu zle....nejedlá TŘEPENITKA SVAZČITÁ - Hypholoma fasciculare
Na pařezech jí bylo tedy opravdu hojně


Toto už je jiná, výborná a málo sbíraná PÝCHAVKA OBECNÁ - Lycoperdon perlatum


Fešandy lesní a přírodní kýč MUCHOMŮRKAČERVENÁ - Amanita muscaria




I když na to nevypadá je jedlá LAKOVKA AMETYSTOVÁ - Laccaria amethystina
(Pavle, řádně si jí prohlídni, kdyby byla nouze o hřibyMrkající)


Sametové hlavičky má HŘIB ŽLUTOMASÝ -Xerocomus chrysenteron spíše známý jako Babka


....a jejich hnízdo


Tolik malá odbočka do lesa a příště zase nashle na Dobříši!

5 komentářů:

  1. Krásně jsi houby nafotila.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkné houbičky, pro ty já mám velkou slabost. Taky jednou budu muset na houby vyrazit jen s foťákem.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]:Já chodím s foťákem i sbírat. Větinou to vypadá tak, že se plazím borůvčím a maliním, nejdřív fotím a pak sbírám. Mnoho okoloběžících houbařů to nepobírá co je to za magora!   

    OdpovědětVymazat
  4. Tak krásné muchomůrky už jsem dlouho neviděla.   

    OdpovědětVymazat
  5. Prima přehlídka hub, Vendy! Jak se dívám na třepenitku svazčitou, na první pohled je dost podobná "mojí" opeňce měnlivé, ale v atlasu vypadá každá jinak. Lakovku ametystovou asi vůbec neznám a muchomůrky jsou nádherné. V přírodě žádný kýč neexistuje!   

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....