30 října 2013

Dobříšské listování....


K podzimu patří barevné listy.
K podzimu patří i ona krásná vůně když se pomalu ukládají na zem a svítí do nich slunce. K podzimu patří šustot spadaných listů, když v nich člověk chodí po cestách a cestičkách. Ta vůně bylo první co nás uvítalo když jsme vystoupili z auta. A tak si jí zkuste se mnou připomenout....


Mrzí mne že jsem si toho krásného kamínku u toho kaštanu nevšimla když jsem ho fotila. Už by byl u svých kamarádů tady doma....




Listování zlaté


Listování oranžové


Listování stínové


Listování strukturové


Listování magnóliové


Listový vodopád


Listování Uctívačů ginga

26 komentářů:

  1. Jů, gingo, vy máte ten vzácný strom! Pěkné!

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Ten stojí na nádvoří Dobříšského zámku. Tady u nás ti ani nevím jestli někde je. Zatím jsem si ho ve Třebový nikde nevšimla.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Tak já nevím, odkud pocházíš. Já myslela, že je to přímo u nás. Ono jich v republice moc není, jsou hodně vzácné. Tedy až na ty malé, co se pěstují uměle na zahrádkách.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Pardon, ne u nás, ale u vás!

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Pocházím z Prahy, bydlíme u Třebové a fotky jsou z Dobříše kam jezdím fotit z chaty na Mníšku pod Brdy    ....V Praze je jich víc, skoro v každém parku se tam nějaký vzrostlý najde. I kousek od domu v Praze kde jsem žila je park ve kterém také jeden velký stojí a kde jsme cestou ze školy nebo po hodině tělocviku venku sbírali listy.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Hm, tak nevím, asi jsem zaspala dobu nebo co. Já znám nejbližší rostoucí gingo od nás 46 km daleko!

    OdpovědětVymazat
  7. Tak někde se jim třeba nedaří a někde jo...myslím že má rádo teplo a tak asi třeba v podhorských oblastech na něj člověk nenarazí. Ale myslím že v arboretech a i zámeckých parcích nikdy nesmělo chybět.

    OdpovědětVymazat
  8. Listování se mi moc líbí. Samé krásné barvičky.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný to listování máš Vendy! U Dobříše jsem kdysi bydlela krásný zámek, docela bych se tam zas ráda někdy podívala. Já ty podzimní fotky prostě miluju, tolik barev najednou

    OdpovědětVymazat
  10. Tak tady listy opadaly behem nekolika hodin a pritom jeste nemrzlo,ale díky silnému vetru vsechno jak na povel dolu   

    OdpovědětVymazat
  11. [10]:Když jsem se vrátila po týdnu dom, bylo šechno holé. Až na pár vyjímek všechno listí fuč....

    OdpovědětVymazat
  12. [9]:Líbí se mi, že je neustále v parcích na stavbách něco opravováno. Je vidět že opravdu majitelům záleží na tom aby byl park i zámek skvělou vizitkou města....

    OdpovědětVymazat
  13. [8]:Měla spoustu listů. Už minule jsem se snažila zjistit co je to za druh, ale ta tabulka se jménem se nedala už přečíst. Má i naprosto odlišný habitus než je člověk u magnólií zvyklý a je dost vysoká. Prostě ne keř ale pořádný vysoký strom.

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné listování, písmo čitělné, výborně Vendy. Líbí se mi, když si lidé všímají přírody kolem sebe.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné fotky, při jejich prohlížení jako by mi zazněly verše Vítězslava Nezvala:

    OdpovědětVymazat
  16. krásné podzimní rozjímání!

    OdpovědětVymazat
  17. Tvůj foťáček je skvělý a dělá divy a ty s ním!!!   

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Tak spíš ta příroda umí....já to jen nedokonale zachycuju . A stejně to není ono. Skuečnost je prostě mnohem krásnější!

    OdpovědětVymazat
  19. [19]:Některé ano....

    OdpovědětVymazat
  20. [15]:Dobře vystihující verše.Jen já za sebe doufám, že láskám konce není i když listy se v prach mění!

    OdpovědětVymazat
  21. Máš prima nápady, Vendy! Dobříšské listování se ti povedlo.

    OdpovědětVymazat
  22. Ještěm že ten podzim máme. Byli bychom ochuzeni o listování.

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Ještě bude Mníšecké a Pražské

    OdpovědětVymazat
  24. [25]: Už se těším, hned jdu mrknout na Petřín.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....