26 září 2013

Proč?....




Proč hořkost a bolest,
dva nezvaní hosti,
v srdce si cestu tak často klestí.
Proč radost se z mysli
tak rychle ztrácí,
a ti dva nezvaní stále se vrací.

Proč hořkost a bolest
nemizí v zapomnění
a život náš tak krutě mění.
Proč radosti tak málo
nám jenom zbývá,
a nikdo z nás neví kde se skrývá.

Radost jen mihne se a zmizí pryč,
a bolest s hořkostí jak ostrý bič
srdce nám zbičují, neznajíc soucitu
zavelí Do zbraně! Žijte dál bez citu!

Proč hořkost a bolest,
dva nezvaní hosti,
vstupují do duší, chrastíce kostmi
zdupaných lásek co naším životem prošly.
měly dát radost, měly dát štěstí,
teď jen jak strašáci kostmi tu chřestí….

22 komentářů:

  1. to tedy nezní moc radostně...

    OdpovědětVymazat
  2. Proč? Protože si ty nezvané hosty nevědomky hýčkáme a pěstujeme.

    OdpovědětVymazat
  3. V přiměřené míře jsou to hosté důležití, protože nám dávají šanci rozeznat, jak velký je to rozdíl, když máme radost.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Protože mi taky moc radostně nebylo....spíš hodně neradostně až až silně hořce....

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Já bych si raději hýčkala tu radost, jenže ta je tak strašně pomíjivá a ta bolest za ní neustále číhá aby se vedrala na její místo. Což se jí ve většině případů, alespoň u mě, dař víc než skvěle....

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: To mě těší že jsem tě potěšila, leč přiznávám že absolutně ale absolutně jsem se o nic takového vědomě nesnažila. Přiznávám že o přechodnících jsem slyšela naposledy na základce a tudíž jsem to z velkou slávou i zapoměla. Takže pokud se mi něco takového zadařilo(přiznávám bez mučení že nevím KDE jsem to použila) byla to věc pouze a jedině náhodná a zřejmě hodně intuitivní, což tě asi zase pro změnu zklame....

    OdpovědětVymazat
  7. Život bez citu?To snad ani nejde.

    OdpovědětVymazat
  8. Myslím, že hořkost a bolest se dostavují proto, že člověk něco hezkého čeká, má o tom dost konkrétní představu a skutečnost se pak od ní liší. Sami si zaděláváme na hořkost a bolest. Mně se osvědčilo nic moc nečekat. Pak nastane jedna ze dvou možností - buď jsem potěšena a překvapena nebo nejsem zklamaná. Kupodivu se mi to nezdá tak težké, jak to vypadá.

    OdpovědětVymazat
  9. Asi proto, abychom si lépe uvědomili, když je nám dobře . Krásná melancholická báseň, docela mi zapadá i do ročního období a vůbec do většinové nálady....protože mám pocit, že návštěv těch dvou je mnohem více než radostných návštěv, ale to je život..Tak ať máš hezký víkend bez nezvaných návštěvníků! Já mám ještě další nezvané hosty a to bacily..

    OdpovědětVymazat
  10. Verše povedené, cítit z nich, že ti zrovna v srdíčku moc radosti nesídlí. V životě bereme radost a smích mnohem lehčeji, nepřemýšlíme o nich a proto je tak často neprožíváme dokonale a dlouho. Nesnáze, neštěstí, hořkost v nás zanechává mnohem silnější prožitky, protože většinou je nutné něco řešit a tak se jimi probíráme, zvažujeme, obracíme je ze všech stran. A proto nás více pohlcují.

    OdpovědětVymazat
  11. Snad jedině, když je člověk smutný, dokáže napsat tak krásné verše...

    OdpovědětVymazat
  12. [8]: Skutečnost překonala představy, ale návrat do reality však byl velmi tvrdý....a tak nějak mne nehezky rozhodil až mi bylo hořko a bolavo....

    OdpovědětVymazat
  13. [9]: Místo bacilů mám bolest které se děsím, stejně jako výsledků vyšetření které kvůli té bolesti musím urychleně objednat....

    OdpovědětVymazat
  14. [10]: Včera opravdu nesídlilo...i když začátek dne byl tak krásný!Nikdy nevíme co se z krásného začátku vyklube za smutný konec....

    OdpovědětVymazat
  15. [11]: Byla jsem smutná a hodně...měla jsem chandru hodnou ruského šlechtice. Jen místo řešení vodkou a ruskou ruletou jsem to řešila vínem a kafem. Účinek byl ale dosti podobný. Do půl třetí jsem nemohla usnout a dneska jsem jak dobitá!!!'

    OdpovědětVymazat
  16. [14]:Ježiš Vendy to mě moc mrzí, držím Ti pěsti ať to dobře dopadne...Až mě zamrazilo, jak si to napsala. Bohužel jsem  toto zažila a výsledky nebyly dobré...ale už je to pryč, teď už se jen obávám každoročního "skenu". Bude to dobrý, uvidíš a věř, že ode mě to nezní jako klišé. Opatruj se!!!

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Já taky doufám že to není nic fatálního. Jenže sama tedy víš že to je první co tě při bolesti napadne. Jde o to, že už při tom prvním vyšetření se něco doktorce nezdálo a proto mi nařídila se objednat teď na podzim znovu, v případě nějakých komplikací či jiných nestandartních projevů hned. Takže hned v pondělí se musím objednat.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]:Fandím Ti, ať to není nic vážného. Jo bolest nám dokáže hodně narušit běžné vnímání a vůbec běžný život, člověk se najednou nemůže z ničeho radovat a po hlavě chodí nejrůznější myšlenky. Důležité je mít právě dobrého doktora, který bolest nebagatelizuje, to já neměla a chodila od čerta k ďáblu 2 roky. Tak budu na Tebe myslet, a kdybys chtěla tak klidně mi napiš na mail, jak to dopadlo. Drž se a pěkný víkend jak to jen půjde!

    OdpovědětVymazat
  19. To zní, jako kdyby ses plácala v depresi, Vendy! Ale báseň je to moc pěkná.

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Nebylo mi dobře po duchu, plácala jsem se v chandře až po uši....nějak jsem čekala až moc dlouho na něco, a když to pak přišlo totálně mne to rozsápalo.....a navíc se k tomu přidal ještě strach z bolesti a jejích možných příčin. Ale po dnešku už jsem zase ready na další dny a týdny a roky....

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Tak to chápu, Vendy a jsem ráda, že je všechno zase O.K.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....