03 září 2013

Liliově...


Mívala jsem dost lilií.
Mívala jsem lilie krásně voňavé a krásně vybarvené. Jenže mě někam zmizly. Vysublimovaly ze záhonů či co, nevím....Zbylo mi jen pár a ty mě letos ještě dokonale ožraly slimejšové. Ke květu se dostaly jen dvě. Oranžová klasika a bílá. Nádherně voňavá, že když jí mám ve váze, voní celý pokoj... Té nikdy neodolám a i když má jen jeden stonek musím jí každoročně do vázy ustřihnout.







A jak jste na tom vy, necháváte kytky na záhoně nebo si je stříháte domů a kocháte se jimi ve váze?

21 komentářů:

  1. Jak dlouho vydrží ta lilie pak ve váze? Moje mají také většinou jen jeden stonek a nemám jich moc a bílá letos nekvetla a tak je raději nechám na záhoně. Ale když tam pak pár dní nejehu, tak se z nich moc radovat stejně nemohu. Je mi líto stříhat do vázy i jiřinky. Ale velké jsem ldysi stříhala, tak by možná i ty malé šly. Velké jsou už strašně staré a myslím, že květů ubývá, i když rostlina je docela vzrostlá. Ale přiznám se, že jsem je moc nehnojila.

    OdpovědětVymazat
  2. No, protože nemám ani záhon, ani žádnou kytičku doma, tak je odpověď jednoduchá . Ale obrázky jsou nádherné, měla jsem z lilií svatební kytici a to byla nádherná vůně... :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně nafoceno. Já mám v oblibě cinie,které si beru i do vázy.Jiřiny máme také,ale letos nic moc.A ony jsou do vázy tak nějak divné.Ovšem tedˇ mám podlahovou vázu plnou královských lilií,dám je dnes na blog a přijd´ se pokochat.

    OdpovědětVymazat
  4. nádherný květ. DOKUD jsem měla zahradu, tak jsem nechávala kytky na zahradě, teď nemám nic, ani ty parapety, abych na ně kytky dala...

    OdpovědětVymazat
  5. [6]: A jak parádně voní! Díky

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:Víš, někdy klid a pohoda je nad nějaké květiny....a já doufám že už ten klid a pohodu jste všichni našli

    OdpovědětVymazat
  7. [4]:Kochala jsem se a nejen liliema!

    OdpovědětVymazat
  8. [3]:Tak pak jedině někoho kdo ti je koupí. Na to už ovšem fantazie některých mužů nestačí....Většinou to doadne tak že si jí koupím hlavně v zimě když na zahradě nic není sama. V sezóně je to jiná....

    OdpovědětVymazat
  9. [2]:Lilie stejně jako mečík má výhodu že rozkvetou všechna poupata. Tahle bílá měla tři a řezala jsem je ještě úplně zavřené. Druhý den už bylo první krásně rozkvetlé a za dva dny už všechny. Já musím mít pořád v sezoně něco ve váze, letos to bylo hodně růží ptotože krásně a hodně kvetly, teď ta lilie a ještě ty černé slunečnice se zlatobýlem.

    OdpovědětVymazat
  10. Zásadně kytky nestříhám a nedávám do vázy. Mám je nejraději venku. Medvěd stejně nějakému velkému vázování není nakloněn

    OdpovědětVymazat
  11. Nádhera, ale zajímalo by mě, jak jsi docílila toho černého pozadí pod květem. Květy tak vypadají, jako kdyby ležely přímo na ploše stránky tvého blogu.

    OdpovědětVymazat
  12. [13]:Jednou se mi to náhodou podařilo u růže, ty tady jsou takhle taky nafocené. Buď bleskem proti tmavému pozadí, to venku. A nebo proti tmavému a na tmavém doma. Pak jen stáhnu v editoru stíny úplně na maximum, sytost barev taky stáhnu na původní barvu a přidám trochu světlo. Kvůli tomu jsem s dávala to černé pozadí protože jsem viděla takhle nafocenou masku Tutanchamona a z toho černého pozadí přímo vyskakovala...

    OdpovědětVymazat
  13. [13]:V rubrice Květy a článek Dejte mi pár růží....

    OdpovědětVymazat
  14. také mám lilie, ale musím je čas od času obnovovat. nejhorší je bestie zvaná chřestovníček liliový - zde

    OdpovědětVymazat
  15. [16]: Letos na něj nic nezbylo. Předběhli ho slimejši

    OdpovědětVymazat
  16. Moc pěkné fotky a navíc zvýrazněné tím kontrastem. Krásná práce   

    OdpovědětVymazat
  17. [18]:Někdy se překvapivě zadaří!

    OdpovědětVymazat
  18. Nikdy jsem kytky nestříhala a nedávala do vázy. Na záhoně jim to sluší líp. Výjimkou byly růže před mrazíky. To jsem některé dala do vázy, zbytek usušila.

    OdpovědětVymazat
  19. [20]:Já musím mít pořád kolem sebe kytky a tak využívám toho co mi kvete a mám ve váze.Na jaře jelikož mám spoustu tulipánů je mám ve váze pořád. Mají tu ohromnou výhodu že i když je ustřihneš ještě v zeleném poupěti tak se krásně vybarví a vykvetou a navíc i stále rostou! Jako jediná květina tulipány ve váze dál rostou jak do výšky tak do velikosti květu.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....