10 srpna 2013

Z polí, lesů, luk a strání....7


Otvírá se zatím poslední stránka
mého fotoherbáře, který jsem v posledních měsících porůznu nafotila. Až zase doplním fotečky druhy které jsem tu ještě neměla bude po čase asi nějaké pokračování. I když i teď se objeví druhy které už se objevili i v minulých kapitolkách, ale to je způsobené tím, že jsem některých měla více fotek a vybírala tak aby jednu kapitolku nezabírala jen jedna či dvě kytičky....


KOPRETINA BÍLÁ - KRÁLIK BIELÝ


STARČEK PŘÍMĚTNÍK - STARČEK JAKUBOV
(Senecio jacobea)


KOPRETINA ŘIMBABA - KRÁLIK RIMBABOVÝ
(Tarnacetum parthenium)


MATEŘÍDOUŠKA VEJČITÁ - MATERINA DÚŠKA VAJČITÁ


I pilným čmeláčkem...


Tady si nejsem jistá, jelikož nejde o bylinku nýbrž o okrasnou květinku, ale s největší pravděpodobností se jedná o MÁK ISLANDSKÝ , oblíbenou letničku či dvouletku.


Tedy určovat jakýže zrovna je který druh u mrkvovitých, je pěkná fuška. S naprostou určitostí poznám jen Bolševník velkolepý, kmín a bršlici, ale co se týče těch ostatních, tak to je vždycky hledání v atlase na entou.

Jako třeba tento SESEL ROČNÍ - SESEL ROČNÝ
(Seseli annuum)





Tak na nějaký čas odložím atlas, dost mi tu na stole svou velikostí překážel, no a až se zase nashromáždí materiálek herbář se znovu otevře....

20 komentářů:

  1. Krásné květinky a mateřídouška voňavá.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc se mi líbí mák islandský a sesel roční ještě snad před květem? 2. a 3. fotka seselu?

    OdpovědětVymazat
  3. Koukám, že ten starček ti tam taky kvete. Tady jsou ho celé louky. Dá se taky jíst?

    OdpovědětVymazat
  4. [3]:Te je z focenej kousek od chaty . Nejí se, je hořkej....

    OdpovědětVymazat
  5. [2]:Mák je z fary v Neratově a sesel z chaty na Mníšku. To už je odkvetlej ten zcuknutej

    OdpovědětVymazat
  6. Nie je to tak dávno, čo som  prehľadala celý internet, aby som našla názov rastline,  ktorá sa podobá tej tvojej, ktorej si prisúdila meno Sesel roční. Naozaj sa veľmi ťažko určujú názvy niektorých rastlín, k týmto mrkvovitým to písali aj na internete. Ja mám tiež pripravený článok aj fotky, lenže akosi nestíham a čakala som aj na to, že sa vyberiem odfotiť kvety po odkvitnutí. Zatiaľ som sa k tomu nedostala. Ten názov, ktorý som našla ja, ti ešte neprezradím. Keď bude článok na svete, dám ti vedieť. Potom porovnáme, aké rozdiely sú medzi kvetmi tých rastlín. Len toľko ti prezradím, že ten môj sa mi páči viac

    OdpovědětVymazat
  7. tady to ale krásně rozkvetlo!

    OdpovědětVymazat
  8. ty poslední fotky jsou úžasné taky jsem to fotila, luční kvítí miluji

    OdpovědětVymazat
  9. Fascinuje mě tvá znalost květeny. Ale kopretinky vedou, vedle vlčích máků a slunečnic jsou to nejfotogeničtější kytky.

    OdpovědětVymazat
  10. Zase som o trošku múdrejšia.Aj keď si všímam lúčne kvety, mak islandský ( biely kvet) som ešte u nás nevidela. Je tak zriedkavý, alebo som sa slabo dívala?

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: V přírodě neroste, je to zahradní záležitost. Letnička nebo dvouletka podle toho kde roste. Ještě krásnější je himálajský mák má totiž úžasnou MODROU barvu. To už je trvalka, chtěla jsem ho na zahradu ale ani ve školkách ani v semenářství ho tady u nás nikde nemají. Kouknu na netová zahradnictví jestli ho nemají v nabídce.

    OdpovědětVymazat
  12. [9]:Neustále hledám v atlase, něco vím z paměti, něco dohledávám.

    OdpovědětVymazat
  13. [7]:Tak na nějaký čas naposled, než se zase něco nashromáždí.

    OdpovědětVymazat
  14. [6]:Tak ono je to s těmi názvy těžké, české názvosloví se neustále mnění, podle toho jak přicházejí botanici na to že třeba tahle kytka akonec patří to takové čeledi a tahle zase do jiné. Ten můj atlas je už hodně letitý, někdy z osmdesátýl let a tak už se dneska i mnoho květin z něj jmenuje jinak, jak už jsem stačila z netu zjistit.Ale skvěle se v něm hledá. Těším se na ten tvůj článek a název.

    OdpovědětVymazat
  15. Ty jsi lepší než teta Wiki

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Ale di ty.....

    OdpovědětVymazat
  17. kopretinky miluju a ten sesel, jak je je zavřený mě přímo fascinuje. jak jsou ty jednotlivé části květu poskládané. Hezky nafocené.

    OdpovědětVymazat
  18. Pěkný květinový fotografický herbář jsi nám připravila Vendy. Luční kvítí mám ráda asi stejně jako okrasné kvítí - má něco do sebe

    OdpovědětVymazat
  19. To jsou krásné kopretinky.

    OdpovědětVymazat
  20. Ta mateřídouška zavoněla až sem.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....