25 srpna 2013

Motýlkování a šídlování....


Mnoho z vás si letos
postěžovalo že je nějak málo motýlků. A já bych i souhlasila. A upřesnila. Jak kterých. Bělásků je tedy hojnost a vesele decimují např. sousedce její ozdobné kapusty a tuším že se tak děje i jinde na zahrádkách či polích. Ale jinak s ostatními druhy je to opravdu tak nějak bída. Letos jsem nafotila jen jeden nový druh a to ještě ne úplně "naplno", byl to Batolec duhový na chatě, tady mne vědouc že jsem na bazénu bezmocná, provokovala Babočka osiková, ale jinak jen minimum ulovených motýlků a ještě k tomu notoricky známých druhů baboček. Doufám, že to je jen letos tou dlouhou zimou a ne že to bude trend dalších let. Protože to by byla ohromná škoda....


PERLEŤOVEC STŘÍBROPÁSEK
(Argynnis paphia)



BABOČKA ADMIRÁL
(Vanessa atalanta)





BABOČKA PAVÍ OKO
(Inachis io)



Šídla jsem lovila většinou někde u vody. A dávala mi co proto. Jenže před dvěma dny jsem jen tak obhlížela kytky a tu a tam vytáhla nějaký plevel když v tom se jedno přitetelilo a sedlo si rovnou na kytku přede mnou. A sedělo jak přibité i když jsem si květináč a větvičku natáčela jak jsem potřebovala a strkala mu objektiv až pod nos...naštvalo se až když jsem se ho dotkla a odfrčelo dál...






25 komentářů:

  1. [1]: Děkuji . Některé jsou ale míň vyvedené než bych chtěla....

    OdpovědětVymazat
  2. Vendy, to šídlo nebo vážka je úžasné. Jednak jsem takové asi ještě zblízka neviděla, jednak se ti ho podařilo skvěle vyfotit. To teda čučím!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Za mých dětských let jich bylo opravdu nespočet a teď aby je na louce hledal.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Jak vidíš podle kytky, tak admirál i paví oko jsou focené na jednom místě. Na kraji lesa když jsem jela po těch studánkách. A šídlo fakt bylo jak přilepený takže jsem si mohla troufnout blízko co objektiv dovolil a ještě jsem udělala výřezy. proto na té poslední je už trochu šum.....

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Jak jsem zjistila tak oni mají motýli ohromně rádi jednu kytku a to je ten růžový sadec, na tom si pochutnávají ve velkém, takže většinou jdu fotit tam kde roste a vždycky jich tam několik načapám. Ale povšechně jich je opravdu míň....

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Sadec jsem taky několikrát potkala, Vendy, ale motýli se na něm nepásli.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: To jsi měla kliku, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  8. Jako malé se mi nejvíc líbilo paví oko. Teď, co jsem stará, má ráda spíš typ perleťovec. Bělásci mě letos taky dost otrávili- Z listů na Gigantu udělali jen žebroví

    OdpovědětVymazat
  9. Ze zivota hmyzu. PARÁDA !

    OdpovědětVymazat
  10. Já viděla motýli i ve výšce 3000 m.

    OdpovědětVymazat
  11. To se ti to podařilo nádherně vyfotit. Jako by sedělo u mě.

    OdpovědětVymazat
  12. [9]:Když jsme ještě pěstovali zeleninu tak to byly hotové zeleninové jatka co na ní dokázaly bělásci.

    OdpovědětVymazat
  13. No nádhera a to šídlo, to vůbec neznám, krásně jsi ho vyfotila. Super

    OdpovědětVymazat
  14. [11]:Tak proč ne, asi to byli nějací otužilci! Jak jsem se dozvěděla, třeba takový motýl Monarcha uletí z Kanady do Jižní Ameriky 4500 km.A to jen proto aby se dostal tam kde je mráz o něco menší. Pak zase letí na jaře zpět...

    OdpovědětVymazat
  15. [13]:Bylo velice klidné a trpělivé....

    OdpovědětVymazat
  16. [14]:Já taky ne, ale domnívám se že to je 3idélko páskované....uvidím jestli dostanu odpověď od odborníka.

    OdpovědětVymazat
  17. Šídla jsou velmi divoká...

    OdpovědětVymazat
  18. KRÁSNÉ.Šídlo je nádherně maskované,já bych ho snad ani nenašla.

    OdpovědětVymazat
  19. [20]:Ano stále sebou šijou...

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: Kdyby nepřistálo přede mnou tak bych ho taky nenašla....

    OdpovědětVymazat
  21. Krásné fotky. Líbí se mi detaily šídla. Zvlášť tykadla.

    OdpovědětVymazat
  22. [24]:Dokonce má dvoje tykadla. Nejdřív jsem si myslela že to jsou přední nožky ale až v tom velkým výřezu jsem viděla že to jsou taky tykadla.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....