04 července 2013

Z polí, lesů, luk a strání....1





Z polí lesů luk a strání
ozývá se jemné volání.
Podívej se na mne, nebo na mne,
jsme krásné a bez nás svět krásy chřadne.
Vyfoť si mne, ne MNE!
Volá jedna přes druhou,každá z nich je
kamarádka s duhou...
Černýš, zvonek, čičorka
každému hned padnou do oka.
S krásou to mají snadné,
Květinky ladné....

Rozrazil lékařský - Veronika lekárská (Veronica officinalis)



Ptačinec velkokvětý - Hviezdica vel'kokvetá (Stellaria holostea)



Růže šípková - Ruža šípová (Rosa canina)


Kohoutek luční - Kukučka lúčna (Lychnis flos - cuculi)



Dub šipák - Dub plstnatý (Quercus pubescens)


Turan roční hřebílkatý - Turica ročná hrebienkatá (Erigeron annuus sub. strigosus)


A tohle je zajímavůstka. Ačkoli u nás vůbec nemáme moře tahle květinka ho má přímo v názvu.

Heřmánek přímořský nevonný - Rumanček prímorský nevoňavý (Matricaria maritima sub.inodara)


Zvonek broskvolistý - Zvonček broskyňolistý (Campanula persificiola)


To be continued....

10 komentářů:

  1. Pěkná kvítka! konečně vidím z blízka léčivku rozrazil a na salát ptačinec, zatím jsem je nesbírala, že bych je moc nepoznala.

    OdpovědětVymazat
  2. [2]: Jako léčivka se tuším sbírá ptačinec žabinec. Ten sajrajt co roste v záhonech a nedá se nijak vypudit. Leda totálním herbicidem...

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné kytičky. Ptačinec má taková malá, něžná kvítka.

    OdpovědětVymazat
  4. Hezké, těším se na pokračování

    OdpovědětVymazat
  5. Když se člověk podívá na louku detailně - to je krásy, kterou normálně nevidíme

    OdpovědětVymazat
  6. příkladný herbář...

    OdpovědětVymazat
  7. Krásně nafoceno, skvělé detaily, lísteček po lístku.

    OdpovědětVymazat
  8. Moc hezká přehlídka rostlinek, Vendy.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....