29 července 2013

Modrá, žlutá a trochu zelené....


Tyhle dvě barvy k sobě
skvěle pasují a zelená je doplňuje. Jsou opět jak z minulých měsíců (klematis) tak úplně nejnovější z předvčera a včera. Letos mi tu pomohli totiž ptáci s výsevem slunečnic. Ty které jsem si vysela já až na pět vyjímek vůbec nevylezly. Asi už byly dost stará semínka. Ale ty od nich mě tu rostou porůznu. A kvetou. Krásně. Jak jen to slunečnice umí....















I tohle jsou ovšem slunečnice i když to možná na první pohled nevypadá. Jsou to trvalky. Ostatně i takový topinambur je druh slunečnice. Jen neposkytuje užitek z květu, neberem- li v úvahu potěchu oka , ale z hlíz.



A ještě žlutá v podání vrbiny penízkové( tedy utlumené úpravou Mrkající)

25 komentářů:

  1. Krásné slunečnice! Vidíš, nejlepší zahradníci jsou ptáci!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné, připomínají mi políčko tchánovo za zahradou na Slovensku, kde slunečnice pěstoval, bylo krásné se na to rozkvetlé pole dívat.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně ostré snímky.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]:Slunečnicová pole jsou nádherná na pohled Tady u nás jsem zažila slunečnice snad jen jednou. Víc jich bývá okolo Kutné Hory a Chrudimi, jen letos jsem nikde žádné nezaregistrovala.....

    OdpovědětVymazat
  5. [2]:Jo, vcelku se postarali

    OdpovědětVymazat
  6. [3]:Taky se divím proč jsem si kupovala jinej foťák! Ten klematis je tím původním a vypadá stejně dobře . No jo jenže když byla možnost splnit si sen...

    OdpovědětVymazat
  7. Fotky jsou nádherné! Slunečnice jsou krásné květiny. Také se mi líbí slunečnocová pole.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné fotečky. Také miluji slunečnice. Ale víš co, vysvětli mi, jak to že, když zasadím jejich semínka, tak mi nikdy nevzejdou, ale na různých místech v zahradě slunečnice samy vyrostou. Samozřejmě tam, kde se mi to vůbec nehodí.   

    OdpovědětVymazat
  9. Barevně skvělá kombinace a fotky jako vždy parádní   

    OdpovědětVymazat
  10. Nádhera! Jedna krásnější, než druhá...

    OdpovědětVymazat
  11. Slunečnice - to je skvělé téma pro celý cyklus.

    OdpovědětVymazat
  12. [8]: Mě se zdá, že to zkresluje foťák tu barvu. A i jak na něj svítí sluníčko...

    OdpovědětVymazat
  13. [9]: Tak pokud mám čerstvá semínka tak mi vylezou bez problémů, mívala jsem celý velký záhon osázený všemi druhy slunečnic co byly na trhu. Letos jsem chtěla k těm co mi vyseli ptáci dosít ten zbytek co jsem ještě měla doma ale vylezlo jen asi šest a ty mají být úplně tmavě červené až do černa, takže se na ně těším a jsem zvědavá co to bude.

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Moc si tvé pochvaly vážím

    OdpovědětVymazat
  15. Klematis nemám a stále ji obdivuji na zahradách a chtěla bych si ji pořídit k novému zahradnímu domku až bude postavený. Představuji si nějakou oporu u něho. Slunečnice jsem vysela, pár jich roste, ale nejsilnější je ta u sloupu, ale ještě nekvete. Blízko ní vyrostly chrozantémy, co jsem si koupila loni a z toho mám radost. Jiřinky už také kvetou. Mám radost, když se mi něco podaří ze semínka. Ale velké jiřiny mám z prastarých hlíz. Máš ty kytičky nafocené velmi hezky.

    OdpovědětVymazat
  16. Všetky sú nádherné.Celé polia sú teraz na východe SK kvitnúcich slnečníc. Keď som sa nimi pred dvoma týždňami nadchýňala, mysľou som bola s Vincentom van Goghom, rovnako bol nimi nadšený, ale on ich dokázal zväčniť tak, ako foťák nedokáže.

    OdpovědětVymazat
  17. A keď som už toho Vincenta spomenula a jeho nádherné slnečnice, tak práve včera bolo 123 rokov, čo ich prestal kresliť. Okrem slnečníc maľoval naozaj krásne aj hviezdy.

    OdpovědětVymazat
  18. [20]:Naprosto souhlasím!

    OdpovědětVymazat
  19. Slunečnice jsem kdysi sela a teď už dost roků nechávám vše na ptáčcích. Jsou na různých místech a je to krásné

    OdpovědětVymazat
  20. Moje oko se velice potěšilo krásnými květy, Vendy! Šlo to až do duše!

    OdpovědětVymazat
  21. [17]: Věřím! Nám pro změnu labík když byl malej ostříhal zubama kroucenou vrbu kterou jsme zakoupili. Holku málem švihlo, ale zase se pak pěkně rozrostla. Jenže mi jí zavraždil ten drvopleň a je z ní suchá kostra. Takže jí čeká ořezání a nechám si jen jednu větev jako poklad pro nějakou šplhavku. Anebo půjde holt celá dolů a místo ní okrasná tráva....to se ještě uvidí.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....