07 června 2013

Orlíčkové....

Nevím jestli se i vám někdy
stane, že si na záhon vysadíte zaručeně JEN jednu rostlinu, která vám vykvete v té podobě ve které jste jí zakoupili či přesadili. A je tomu tak třeba po dva roky. A třetí rok najednou vám začnou místo té jedné kvést dokonce tři různé! No a to se mě stalo letos. Při předloňském osazování záhonu trvalkami jsem si přesadila do záhonu sazenici orlíčku, který se mi tady na zahradě vysemenil zřejmě od některé ze sousedek které je mají na zahradě taky. Byl to tmavomodrý orlíček a jako takový také po dva roky kvetl. Jenže letos mi najednou z té samé sazenice vykvetly tři rozličné. Z toho dokonce jeden plnokvětý, který ale mám už na záhoně dávno dřív než se mi tam objevil tenhle. Prostě příroda nás neustále překvapuje a zaráží aneb odborník žasne a laik se diví....




Tenhle modrý je ten který jsem původně přesazovala....




....jenže najednou se u něj objevil v jednom trsu tenhle....


....a tenhle.



A na tyhle od sousedky už mám také políčeno Mrkající

20 komentářů:

  1. To jsou mi prima bravičky!

    OdpovědětVymazat
  2. Včeličky asi přenesly z květu na květ nějaké geny

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Ovšem zdaleka nepostihuji svými exponáty celou škálu orlíčkových barev. Nicméně se už na tom pracuje a budu pilně vysévat....

    OdpovědětVymazat
  4. Orlíčky mám moc ráda, a u Tebe zase vidím takové variety, které jsem ještě neviděla - jsou krásné všechny

    OdpovědětVymazat
  5. Orlíček jsem rozhodně nesázela ani nesela, zahrady poblíž nejsou, přesto jeden tmavý už dost velký trs mám.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásně kvetou ..... fakt je že orlíček jsem nesázela a přece mi na zahradě roste Asi nějaké semínko sem vítr zavál a postupně se rozmnožily

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkné barevné hrátky. Gregor Mendel by ti to určitě nějak elegantně vysvětlil

    OdpovědětVymazat
  8. orlíčky miluji! už mi určitě také kvetou, jenže se k nim asi jen tak nedostanu

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: No jo, ale když nežije....tak kdo mi to vysvětlí místo něj?

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherný mix! Příroda je mocná kouzelnice. Krásné barvy, vidíš, máš na výběr...

    OdpovědětVymazat
  11. Kdo umí ten umí.Nemusíš nic přesazovat a přece máš každý rok jinou zahrádku

    OdpovědětVymazat
  12. [15]:To opravdu mám

    OdpovědětVymazat
  13. [16]:Vidíš, to mě nenapadlo!

    OdpovědětVymazat
  14. Je to zvláštní, Vendy, ale napínavé, takhle nikdy nevíš, co ti příští rok na zahrádce vykvete. Pořád se máš na co těšit. Orlíčky mám ráda, ty tvoje jsou nádherné.

    OdpovědětVymazat
  15. Orlíčky jsou moje oblíbené, máme je po celé zahradě, většinou se dostaneme k sekání až když kvetou, tak pořád křičím tam ne, tam taky nesekej(i když táta je větší kruťas, manžel byl ochotný obsekávat každou kytičku na kterou jsem ukázala a nehnul brvou, táta je s kosou trochu jako zubatá ) a nechávám je semenit, což přeochotně dělají.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....