28 května 2013

Skelety III....

Občas najdu na zahradě
něco co mi tak trošku vyrazí dech, mohu - li to tak říct. Buď je to nějaký zajímavý pavouk, brouk anebo už podruhé skelet. Tentokrát skelet plodu květiny jménem Nicandra. Má nádherně blankytně modré květy a plody které jsou podobné "lucerničkám" mochyně, jen jsou menší a hnědé. Zřejmě jí ke mě přivál vítr od sousedky z kompostu, protože jsem si všimla že je měla vyseté. Popravdě je to zhruba stejný plevel jak mochyně, jen má tu výhodu že to je letnička tudíž nemá tak šílený kořenový systém jako právě mochyně. Ale ono stačí i to, že se vysemení a pak roste všude možně. Já ji měla na kompostu pravidelně ještě čtyři roky potom, co jsem si jí vysela a na podzim zlikvidovala s ostatními letničkami.
Ale její skelet mi udělal radost a poskytl téma k nafocení řady fotek....












Ještě další z této série jsou zde...



17 komentářů:

  1. Tohle je nádhera. Jako paličkovaná krajková pzdoba. Já jsem jednou viděla fotku takového skeletu plodu právě mochny, ale vcelku a i s tou "kuličkou" uvnitř. Bylo to krása. Tak jsem si nasbírala několik těch oranžových lampiček, sušila to a sušila a sušila a stále se to nechtělo "vyklepat" do kostřičky.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Skelety dělat doma je trochu zdlouhavé, mám návod jak je dělat z listů. Lepší je najít si je v přírodě....mě to spíš připadá jak filigránový šperk....

    OdpovědětVymazat
  3. Ha! Taky mám tuto kostřičku někde v šuplíku.

    OdpovědětVymazat
  4. Já děkuji. Kostřičky ale spíš než do šuplíku patří do skříně, ne?

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherná fotka a nádherný skelet.

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem dříve zkoušela dělat skelety z listů. Teď už nějak na to nemám čas.

    OdpovědětVymazat
  7. Jednoducho úžasné. Už dávnejšie sa aj ja obzerám po nejkaom podobnom skelete, buď kvetu, listu alebo čohokoľvek, ale ako som ich zvykla vídavať keď som bola malá, teraz som žiaden nenašla ani nepamätám

    OdpovědětVymazat
  8. [7]:Nezkoušela, zatím jsem se k tomu vždycky odhodlávala a pak jsem zapoměla. Jde o to že jsou k tomu potřeba listy trochu pevnější a tvrdší a soda na praní. Ty listy v té sodě vaříš do té doby než se ta hmota mezi těmi pletivy vyvaří. Pak usušíš a můžeš i barvit....

    OdpovědětVymazat
  9. nejprve jsem byl zklamán, čekal jsem lebčičky a kostřičky....ale tyhle skelety jsou rovněž parádní. jako děti jsme je vyráběli na podzim ve škole - ze suchých listů pomocí kartáče. nejlépe je ale udělá voda v potoce...

    OdpovědětVymazat
  10. [9]:Nejsem motorkářka abych si hověla v lebčičkách a kostřičkách !

    OdpovědětVymazat
  11. Co na to říct? KRÁSA   

    OdpovědětVymazat
  12. Moc zajímavé. Byla jsem zvědavá, co myslíš tím skelety.. a ony jsou to kostřičky z rostlinné říše..   

    OdpovědětVymazat
  13. [13]:Skeletem se nazývá cokoli co není úplné nebo z čeho je zatím nebo už jen kostra. Tady v tom případě to je víc než jasné

    OdpovědětVymazat
  14. [8]: Ďakujem za tip :) snáď sa k jeho realizácii (alebo skôr pokusu) aj oskoro dostanem :)

    OdpovědětVymazat
  15. Tak tohle je naprosto úžasné Vendy - teda fotograficky jsi z toho vymáčkla maximum - perfektní makra - obdivuhodná struktura . Něco takového jsem ještě neviděla, krása - viděla bych to zvětšit a zarámovat třeba jako sérii několika fotek

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Asi i z těch prvních něco vyberu a dám si je zvětšit....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....