24 května 2013

Blogerkám zahradnicím....

Milé moje blogerky. Mám k vám prosbu.
Takovou trochu asi zvláštní. Jak se tak sešli určité souvislosti (narozeniny blogu + rekonstrukce zahradních partií) napadl mne trochu bláznivý nápad. Vím že je mezi vámi několik které máte krásné rododendrony a azalky. (Že Katko a Jarmilko?) a ten můj nápad je, udělat si malý blogový rododendronový park. No park, prostě tu mám spousty míst, které jsou stinné s kyselou půdou což je pro ně vcelku ideální ale ničemu jinému se tam nedaří. Další místo se nabízí v nově rekonstruovaném záhonu který chci udělat jako pás kvetoucích keřů. Jelikož jsem cvok a strašně ráda pěstuju kytky od základu, tedy buď od řízků nebo semínek a sbírám je kde se mi co líbí a namane, dostávám se k té mé prosbě. Neposlaly by jste mě ty z vás které máte rododendrony nebo azalky nějaké řízky z vašich keřů? A já pokud se mi podaří je zakořenit pak udělám část pojmenovanou po té které z vás která je poslala. Jenom jestli můžu dovolit poprosit, napište jen které jsou vysoké a které nízké a co ja azalka a c rododendron. Pokud se tedy rozhodnete podělit se se mnou napíšu vám kam je máte poslat. Já vám předem moc děkuju a doufám že jsem vás moc svou prosbou nerozezlila....Mrkající

30 komentářů:

  1. To je prima nápad. Já mám rododendron jen malinký a roste docela pomalu. Tak ti poslat nemohu, ale určitě se mezi děvčaty najde některá dobrá duše, která Ti pomůže.Já budu asi muset podobně řízkem zkusit rozmnožit růže. Mamka si zasadila do země růži z darované kytice a růžička roste. Já jsem si koupila keříky v zahradnictví a uschly. Zahradnice tvrdila, že se růže sadí na podzim, ale si jsme to udělali moc pozdě a vymrzly, i když byly přikryté. Nestačily do mrazů zakořenit nebo jinak nevím.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Párkrát se mi pravokořenná růže taky podařila vypěstovat,teď jsem viděla jeden zvláštní nápad který chci vyzkoušet. Vzít bramboru, do ní píchneš odkvetlou růži, a bramboru i s růží zasadíš. Měla by do podzimu zakořenit bez problémů. Ale já přesazovala růže když jsem potřebovala a to i dost pozdě na podzim a rostou mi naprosto skvěle! Taky jsem se bála, nepřikrývám je a jsou moc pěkný.

    OdpovědětVymazat
  3. Super, tak to s tou bramborou vyzkouším. Já se jen divím, že ty růžičky vyrašily malé zelené větvičky, tak jsem si myslela, že žijí a probouzejí se a za pár dní jsem našla lístečky zkoucené a suché. I tráva kolem růžiček neroste a tak podezřívám i souseda, jestli mi to nepolil roundapem nebo něčím podobným.Ale to jsou docela drahé prostředky a on s korunou zápasí. Fakt si to nedovedu vysvětlit. Ale s tím bramborem to zkusím, to nic nestojí.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Ale oni jsou i levnější totální herbycidy stejně účinné. Pokud ta tráva sežloutla a zaschla, tak je to stříknuté.

    OdpovědětVymazat
  5. Vendy, až odkvete rododendron, pokusím se ti poslat řízek. Ale s jejich odebíráním nemám zkušenosti. Jen vím, že to musí být bylinná část. Proto se bojím brát řízky z azalek, protože ty mají už dřevo. Po odkvětu sice vyraší nové výhony, ale ty jsou tak křehké, že by cestu asi nevydržely. Napiš mi když tak na mail.

    OdpovědětVymazat
  6. Nápad máš dobrý a těším se na uskutečnění. Zahrádku nemám.

    OdpovědětVymazat
  7. Jéje, minulý týden jsem byla v Průhonickém zámeckém parku a tam bylo rododendrónů...jsou nádherné. Zahradu bych taky brala Na kytičky i bio ovoce a zeleninu Jen nevím, kdo by se o to staral.

    OdpovědětVymazat
  8. Nemám ani jeden rododendron ani azalu. Vzhledem k tomu, že v novém starém baráku jsme teprve rok, zahradu teprve pomalu tvořím.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Ani mi nemluv!!!Dcera mi vloni v létě v Průhonicích svatosvatě slíbila že se určitě vyrazíme letos podívat na rododendrony a pak se na mne vykašlala....holt jestli se tam ještě zas někdy vydáme tak si tam mám v plánu taky uzmout nějaké řízky, jen člověk neví jaká by to byla barva. Já jsem s pěstováním zeleniny skončila, a nenech se mejlit, pokud nechceš aby ti úrodusežraly housenky, brouci, slimáci a další škůdci, na bio zapomeň. Všechno musíš proti těm sajrajtům stříkat. A nepomáhá moc ani ochrana rostlinami které by na ně měly mít odpuzující účinky.Jediný možný bio je když máš možnost hnojit slepičákama, kravským nebo koňským hnojem. Ale to je asi tak všechno. Věř mi, deset let jsem se s tím tady mořila a pka jsem se na to vykašlala, protože to všechno dohromady stálo tolik času a peněz že se to nevyplatilo....

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Já vcelku taky, jestli něco přijde...baví mne pěstovat si to takhle úplně od začátku . Máš k tomu pak úplně jinej vztah a podstatně větší radost než když jdeš a koupíš si to. V tom jsem po svém dědovi. Ten nevycházel z domu bez zahradnické kudličky   

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: Nevadí, ale třeba někdo kdo už má zahradu založenou něco zašle. Třeba Jarmilka už přislíbila....

    OdpovědětVymazat
  12. Rododendron ani azalku bohužel nemám. Ale nevíš o někom, kdo má hóóóódně velký prostor, kladný vztah k našim svatým patronům a poskytuje záruku klidného tisíciletého vývoje pro mého duba Václavíka I. - potomka Svatováclavského dubu ve Stochově? Jsou mu už tři roky a dlouho mi doma za oknem nevydrží

    OdpovědětVymazat
  13. [12]:Ty to nevím, vzhledem k tomu že jsem teď zrovna měla se sousedy pohovor na téma našich vzrostlých a dorostlých lísek, že jim stíní na zahrádku ajiné bla,bla, bla o dub by tu asi nikdo nestál, ale teď mne napadl jeden člověk s kladným až velmi kladným postojem k přírodě a řekla bych že i k patronům a duby na zhradě má....DRAK! P.S. Já bych Václavíka už vzhledem k tomu že jsem Václav(a) brala ale až zase tak velkou zahradu přeci jen nemám a s obou stran máme sousedy s ne moc kladným vztahem k velkým stromům.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: To nevadí, budu hledat dál: Podmínkou je garance nerušeného růstu po příštích 1100 let . Genetický materiál má po tatínkovi, symbolika veliká - žalud z poslední živé větve stochovského svatováclavského dubu, sázený přesně na svatého Václava 28.9.2009. Jeho dva bratříčky už mám zaopatřené a ten prvorozený a nejsilnější mi ještě zbývá. Tak kdybys věděla o zájemci... .

    OdpovědětVymazat
  15. To je pozoruhodné téma!

    OdpovědětVymazat
  16. Já tedy na zahradě rododenron ani azalku nemám , jsou ve stáří dosti veliké keře a já mám zahrádku jako dlaň, ale můžu ti "uloupit" nějaký z věřejného prostranství( ale o to asi nestojíš, ta jsou na každém rohu.

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Wendy. Škoda, že jsem začátečnice, ráda bych přispěla. Ale myslím, že nebude nouze od ostatních. Tak držím palce:)

    OdpovědětVymazat
  18. Ještě ti musím napsat, že ti upřimně závidím tu výstavu na zámku. Nebudeš tam fotit, že bych nakoukla ?

    OdpovědětVymazat
  19. [16]:Taky se chystám, ale pokud budeš riskovat loupení....budu ráda. Stejně bych loupila i v Průhonicích kdybych se tam dostala, jenže to zkrachlo.

    OdpovědětVymazat
  20. Azalky a rododendrony, to je to jediné, co mi na zahrádce chybí. Před měsícem na zahradnické výstavě jsem si koupila svou první azalku, ale skalkovou, která je vysoká 10 centimetrů. Jééé, ale teď si uvědomuji, že na zahradě rodičů jsou dva rododendrony a jedna azalka. Musíš mi ale napsat, jak mám postupovat a ráda se do tvé akce zapojím.   

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Vlastně ani nevím, zda se dají azalky a ronďáky pěstovat z řízků, nikdy jsem to nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
  22. Milá Vendy, před čtrnácti dny jsem si koupila nový rododendron-růžový. Rozkvetl, roste, ale je malý, azalku mám oranžovou, letos měla jen jeden kvítek, krasně "obrazila", ale je to samé staré dřevo. Takže uvidím, co se dá dělat, ale neslibuju...

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Vlastně skoro všechny dřeviny a keře a kytky se dají množit s řízků, některé líp, jiné hůř. Záleží na tom jak se s které řízky odebírají. U azalek jsou to ty zelené po odkvětu, u rododendronů vrcholové,  u fuchsií taky, u jehličnanů jsou to větévky odebrané na "patku"....

    OdpovědětVymazat
  24. [23]:Aha, ty jsi asi přišla od Vendy, že? Nemusíš si zase kvůli mému trochu podivínskému nápadu devastovat své nové rostlinky... ale jinak děkuji že ses i přidala.....

    OdpovědětVymazat
  25. [14]: Stříhej si ho jako bonsaj.

    OdpovědětVymazat
  26. Rododendron je, takže po odkvětu není problém a azalky jsou taky, ale jsou to maličké skalkové. Jo a ještě u maminky jsou žluté a oranžové velké keře, pokud tam zrovna pojedeme tak taky by to šlo. Až bude čas, ozvy se a dáme to dohromady.

    OdpovědětVymazat
  27. Milá Vendy  přeji Ti moc, abyse Ti to povedlo a vyšlo to Ti to .Já bohužel Azalky ani Rododrendrony nepěstuji mám pocit, že se to do mé divoké zahrady nehodí Díky za pochvalu. Měj se pohádkově.

    OdpovědětVymazat
  28. Milá Vendy, s tímto Tvým nápadem jsem se seznámila až teď. Já mám rododendrony i azalku, ale nevím, jestli je právě teď vhodná doba k množení. Ráda Ti pošlu řízky, ale nevím kde je oddělit. Napiš mi na mail, pokud možno polopaticky, jak to mám udělat. .

    OdpovědětVymazat
  29. [3]: Vidím, že nejenom mně se zdá, že mi soused "hnojí" kytky... :/

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....