22 dubna 2013

Sasankově....

Můj původní úmysl včera
byl vytáhnout drtič a podrtit tu hromadu ořezaných vlků z jabloně. Nejen proto že překážejí, ale hlavně proto že se tam honěj přízemáci a Bobešův táta na takové honění a proplejtání mezi větvemi doplatil vážným úrazem oka. Dokonce to chvíli vypadalo tak, že mu ho ani nezachrání. Naštěstí to dopadlo dobře. Jenže v obci je vydáno doporučení aby se v neděli nepoužívaly žádné sekačky, křoviňáky, pily, cirkule a další hlučná zahradní technika. No ten drtič hlučný není, ale zasese hádat se sousedama nemám náladu.
Takže jsem vzala foťák a vydala se na procházku....

Mezi prvními úlovky byly sasanky. Už vloni mne překvapilo, že tu u cesty kvetlo
pár žlutých Sasanek pryskyřníkovitých (Anemone ranunculoides). Divila jsem se
kde se tu vzaly, protože v předchozích letech jsem je tu neregistrovala. A tak
jsem začala fotit s nimi. A musím říct, že to včerejší makro focení byl pěknej
porod, protože foukal dost vítr a každý ví jak to jde když se focené objekty
neustále třepetají....





Pak na stráních okolo louky přišly na řadu koberce Sasanky hajní (Anemone nemorosa)






U potoka mne ve sínu nejdřív zaujaly ty bílé a tak jsem se je vydala přes louku nafotit, ale
když jsem přišla blíž hned mi bylo jasné odkud se tu začínají brát ty žluté....ptáci holt svou práci
odvádějí dobře...



U toho žlutého koberce bylo krásné jak přecházel do koberce bílého, jen se to dalo špatně
vyfotit, To by si spíš zasloužilo širokoúhlý objektiv. Díky tomu větru jsem klasická makra
nedělala a všechno jsem fotila s větší vzdálenosti a pak udělala výřez. A jelikož jsem si nastavila
na foťáku nejvyšší kvalitu fotek poprvé se mi podařilo, že mi karta hlásila PLNO. Naštěst už to bylo na zpáteční cestě a o nic zajímavého jsem nepřišla. Už mám slíbené dvě 4G karty, takže bude rezerva...


12 komentářů:

  1. Krásné sasankové koberce . Jo, to znám, když chce člověk fotit makro a fouká. A co se týče karty už jsem se parkrát dopálila, že mi došla karta, především, když jsem přešla na nový foťák s vyšším rozlišením, že jsem si koupila rovnou 8 GB a mám pokoj Na druhou stranu taková nedělní procházka místo práce na zahradě taky není k zahození, zvlášť když máš potom tak krásné úlovky

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Kolikrát jsem si musela větvičku nebo květ podržet abych ho vůbec vyfotila....já mám už dlouho jen 1GB ale měla jsem nastavenou horší kvalitu takže jsem s tím problém neměla, nikdy jsem najednou nenafotila přes třista fotek. Teď jsem na to nějak zapoměla že mám nejlepší kvalitu a takhle to dopadlo. Těch 160 fotek bylo jako nic. No a dneska zase ta zahrada ať mám co nejdřív pokoj

    OdpovědětVymazat
  3. Sasanky žluté i bílé jsem dlouho neviděla na živo. díky za obrázky!

    OdpovědětVymazat
  4. U nás jsem ještě žluté sasanky neviděla.

    OdpovědětVymazat
  5. Předevčírem jsem pod Rokštejnem objevila pár žlutých sasanek a spoustu bílých, ale všechny byly zavité.

    OdpovědětVymazat
  6. Přiznám se, že žlutou sasanku jsem ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Tady jsou teď v plné kráse všude

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Tak já je tady taky zaregistrovala až teď....respektive vloni poprvé.

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: Některé latinské názvy jsou moc pěkné, hezčí než české. Mě se zase líbí Anemone, to je jak dívčí jméno

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Vím že existuje, ale nikde jsem je neviděla

    OdpovědětVymazat
  11. Také si nějak nemohu uvědomit, že bych viděla u nás žluté sasanky. Jsou hezké.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....