06 dubna 2013

A ono se to nesmí?.....

Hodně z vás brousí po netu,
mnohým z vás posílají zajímavé fotky nebo odkazy známí a kamarádi takže tuhle fotku jste už asi někdo viděl. Málokdy dávám na blog něco co jsem viděla na jiném servru nebo co mi kdo poslal. Ale u téhle fotky jsem si říkala, že to je pohled, který se z nás asi málokomu poštěstí vidět na vlastní oči a nebezpečí, tudíž asi má smysl se s vámi o něj podělit. Jen jsem netušila, že na pyramidy se nesmí a že navíc to může být bráno jako znesvěcení hrobů. Tohle dobrodružství podstoupila parta mladých ruských fotografů - dobrodruhů a v noci se vyšplahala na Cheopsovu pyramidu aby zní pořídili nádherné pohledy na Gízu a Káhiru....

23 komentářů:

  1. Zajímavé! Neviděla jsem a nevěděla!

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tento snímek stál za porušení zákazu, je to nádherný pohled.

    OdpovědětVymazat
  3. Pro Rusáky nic svatého není a žádný zákaz neplatí.

    OdpovědětVymazat
  4. Dřív to nikdo nezakazoval, ale dovedu si představit, že jsou pro takový zákaz dobré důvody

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Tak za tohle porušení zákazu jsem jim docela vděčná. Těch fotek existuje víc a věřím že nebude časopis kde by se nějaká neobjevila. Je to úžasný pohled na ty noční pyramidy....

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Prý právě kvůli tomu znesvěcení a jsou za to hodně přísné tresty a pak kvůli bezpečnosti. Jenže je veřejným tajemstvím, že si můžeš zaplatit přímo policajty kteří to tam hlídají a oni tam s tebou vylezou....holt peníze vládnou všemu. A egyptští úředníci byly lehce úplatní už za starověku. Myslím že dneska jsou naši úředníci proti nim žabaři....

    OdpovědětVymazat
  7. Fotku a ještě další jsem viděla na Novinkách.cz. Určitě stál za námahu vylézt až na vrchol pyramidy. Jen mě děsí pomyšlení, co by z pyramid zbylo, kdyby tam lezl skoro každý.

    OdpovědětVymazat
  8. Tu fotku jsem už také dostala. Krásný výhled, ale  opravdu bych řekla, že kdyby tam lezl kdokoliv, mohla by pyramida časem dojít úhony. Taky by se nikomu nelíbilo, kdyby lezl kdokoliv na naše památky- stavby, kostely a pod., ne?

    OdpovědětVymazat
  9. Tak takový pohled by se mi opravdu asi nepoštěstil, ani na pyramidy ve dne . Egypt mě osobně neláká vidět, ale mýty a příběhy mě baví

    OdpovědětVymazat
  10. Ta fotka je nádherná a stojí za to.

    OdpovědětVymazat
  11. Nemám nic proti aby si clovek dával na blog co se mu líbí a tak rozsíril obzor prátelum a známým,navíc takové zábery,kdybys tam ale vylezla ty!!!...byly by jeste zajímavejsí!

    OdpovědětVymazat
  12. ono nejde tolik o znesvěcení, jako to, že se památky enormně ničí - laviny turistů jsou nekonečné - a je to po celém světě u nás třeba (nejen)Pravčická brána...

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělá fotka.Ten článek jsem četl a taky si myslím,že turisti by tam neměli chodit.Jednou za čas by ale mohli udělat vyjímku,aby se dalo pořídit víc takových skvělých záběrů.

    OdpovědětVymazat
  14. [14]:To máš pravdu, protože ty záběry jsou unikátní.

    OdpovědětVymazat
  15. [10]:A to já bych tam jela hned, mám moc ráda starověkou historii a Egypt a Střední východ jsou kolébkami civilizace. I když dnes spíš to někdy vypadá že se také snaží být i její rakví....   

    OdpovědětVymazat
  16. Už jsem to kdysi četla, že dnes se už na pyramidy nesmí, že ta lezlo už tolik lidí, že to způsobovalo erozi.

    OdpovědětVymazat
  17. U egyptských pyramid v Gíze i mayské pyramidy v Chichém Itzá jsem byl a bohužel se nesmí už lézt na žádnou, i když to v minulosti bylo povoleno. Zakázali to kvůli tomu, že někteří turisti tam vyrývali svá jména a v Egyptě se jich navíc i dost zranilo či přizabilo, bloky mají metr na výšku a šplhat asi do 140 m v pekelném vedru musí být hodně vysilující.

    OdpovědětVymazat
  18. Mslela jsem, že je to z letadla. Fotografové rádi riskují. Já jsem jednoupronikla do dvora nemocnice a fotila akci hasičů v přímém přenosu. Hořelo něco ve strojovně. Ale nestačilo mi pár snímků, s jídlem roste chuť a pronikla jsem hlouběji do bývalého parku a tam na sněhu bylo lépe vidět a odchytl mě polda, zapsal si moje údaje a upozornil mně, že tam nemím co dělat, že jsem na cizím pozemku a že mě musí předvést na stanici. Omlouvala jsem se jak jsem jen nejpokorněji mohla, tak mi jen zakázal fotky zveřejnit. Naštěstí mi je nevzal, ale v doprovodu jsem byla vyvedena z areálu.

    OdpovědětVymazat
  19. [21]: No to jsem u tebe četla . Moje jediná akce takového druhu bylo když jsem tu fotila v Rybníku záchranářský vrtulník, kterej nám přistál na křižovatce kousek od našeho domu....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....