13 března 2013

Staré chalupy ve městě....


V úterý mě čekalo jednání v bance
a jelikož to bylo hodně rychlé tak jsem měla na vybranou buď jít pěšky domů nebo se pomaloučku přeflákat půl kilometru k nádraží na autobus, abych tam místo půl hodiny čekala na autobus jen pět minut. Jenže to je něco co neumím (chodit tááák pomaloučku) a tak jsem raději zvolila variantu cesty pěškobusem. Jelikož už mám natolik v krvi to, že si beru všude sebou foťák, vzala jsem to tentokrát jinou cestou. Uličkou která se jmenuje, nevím proč, Kobylí důl. Jsou tu jedny z nejstarších chalup ve městě. Některé jsou obydlené a upravené, jiným majitelé moc péče nevěnují, další jsou opuštěné a jiné už svůj boj s časem a nezájmem definitivně prohrály. A přitom jsou v té nejklidnější a skoro nejhezčí části města....

Ulička jménem Kobylí důl.
Napravo nejsou sice vidět, ale na kopci jsou paneláky. Tato část pokračuje až dolů do klidu k řece.


Smutné zarostlé okno jednoho prázdného domu. A při tom tak pěkně situovaného. Moc se mi líbí a patří k těm kterým bych ráda dala druhou možnost. (O téhle "úchylce" nebo spíš nesplnitelném snu jsem se už jednou zmiňovala ve spojení s nádhernou starou vilou na Mníšku)



To je on, v plném smutku....


K těmhle renovovaným terasám je dům na druhé straně. I okolo něj je vidět určitá zkrášlovací činnost.


Trochu jak kdyby byla tahle chalupa přenesená odněkud jinud. Žádná podobná tu už nikde není.



A jsme u řeky...samozřejmě s kačenkama. Ale ještě tak před třemi lety tu bylo i dost labutí. Kam zmizely a co je vyhnalo čert ví.



Tyhle chalupy už tolik štěstí neměly. Buď jak je vidět už z nich moc není, nebo jsou prázdné už tolik let, že pomalu ale jistě zarůstají a chátrají natoik, že o ně nikdo nemá zájem.



Tolik ta odvrácenější část města, a nenechte se mýlit, není to nikde na okraji ale skoro pod náměstím....

20 komentářů:

  1. Škoda docela pěkných chalup, že chátrají. Líbí se mi dům s pavlačí. Ten asi někdo obývá nebo udržuje. Je to asi původní zástavba, když je blízko náměstí.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ten je moc hezky udržovaný. A to už i pár domků z vepřovic se doslova rozpustilo .

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Ono vůbec za tu dobu co tady bydlíme ve městě těch starých chalup už vzalo za své....

    OdpovědětVymazat
  4. Vendy, ten smutný dům a ty terasy jsou úžasné. Mají svého ducha. Je škoda, že ho nikdo nechce zachránit   

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkné chaloupky, mám ráda staré domy. Mně se sen splnil, bydlím v takové staré chaloupce.

    OdpovědětVymazat
  6. Ty by ses vydováděla u nás. Venkovský barák, přes 200 let starý. Přesně takovou pavlač máme na dvoře

    OdpovědětVymazat
  7. To je dobře, že jsi šla a cestou fotila. Pěkná podívaná se slovním doprovodem pro nás.

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkně jsi zachytila ztrácející se historii

    OdpovědětVymazat
  9. Taky mám takový sny a touhy, když vidím starou chalupu - představuju si, jaká byla....ale to bych musela být milionářka...

    OdpovědětVymazat
  10. [5]:To vím, a je moc hezká.

    OdpovědětVymazat
  11. [4]:Je, mě se moc líbí....

    OdpovědětVymazat
  12. [6]:Hodně podobné chalupy znám z okolí Mělnicka.Strejda má taky takovou a mě se tam ten balkon moc líbil a líbí.

    OdpovědětVymazat
  13. [8]: Začínám se inspirovat u tebe . Nikdy mě to takhle nenapadlo. Aorát to nejsou hrady, zámky a kostely, ale obyčejné chalupy....

    OdpovědětVymazat
  14. [8]:I když dávno před tím, než jsem začala zase fotit a o blogu neměla vůbec ani potuchy když jsem jezdila tu a tam s mužem po servisech jsem tak pozorovala ty vesnice a domy v nich a říkala jsem si, že je škoda že nemám sebou foťák protože by to byly někdy hodně velký kontrasty....

    OdpovědětVymazat
  15. Ten dům s tou pavlačí je opravdu starý,a krásná dvojitá okna.Tlouštˇka zdí je určitě nejméně 90cm.

    OdpovědětVymazat
  16. jéje, báječný dům pro horror!

    OdpovědětVymazat
  17. [13]: Já už taky nefotím jen hrady a zámky

    OdpovědětVymazat
  18. Prima reportáž, Vendy. Když se člověk umí dívat, objeví spoustu skvělých příležitostí a objektů k focení.

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Tak to by ses tu vyřádila!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....