29 března 2013

Březnové Idy 2....

Ach ta zima zas, místo aby stáhla ocas
a zmizela v historii, znovu a znovu mne drtí.
Sníh zasypává opět smetí které mám
v duši , zasypává to co člověk jen tuší.

Chce stále vládnout, drží se zuby nehty
i tehdy, kdy jaro dávno už převzalo štafetu.
Ale proč nechce vyhnat zrovna tuhletu paní
která nutí mne k zívání a přání zmizet
a v bookletu hotelů hledat slunce v stráních.

V březnových Idách rty mrznou
ruce tápají a hledají co nenaleznou.
Sněhová peřina, pokládá se znovu
tam kde včera ještě první z pozdravů
které jaro vyslalo, nesmělý to květ jenž
obšťastňoval již tak dost smutný svět.

Ach ta zima nekonečná, jak závistivá
příbuzná nevděčná, stále zas a znova
svá křídla rozpíná. Na nezvanou návštěvu
se vtírá....že je neoblíbená? Koho to dojímá?
Snad jen masochista si může libovat
v mraze a cítit se blaze v bílém světě.

Já nechci, nechci mráz, já sluničko chci
stále a zas. Chlad zmizet nechat
ze srdce, z hlavy...radovat se a jásat.
Teplé dny vítat, s radostí líbat květy
jež právě rozkvetly.

Za březnových Id Ceasar zhynul, snad zhyne i Morana
ta která od rána svou moc se snaží naposledy (snad) dokázat.





10 komentářů:

  1. My měli ráno taky pocukrováno. Ale je pořád ještě březen.

    OdpovědětVymazat
  2. No jo, ale ono to  á strašit ještě dál, samej sníh....

    OdpovědětVymazat
  3. J,j ta zima se nechce jen tak vzdát...taky pořád zívám :)...Pořád si opakuju březen za kamna vlezem, ale k ničemu to není, protože chci jaro, už ho potřebuju...Čím jsem starší, tím víc! Krásné svátky Tobě!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Nějak tu zimu přežijeme. Bobešovi možná nevadí, že? Má pěkný kožíšek. Tak buďte oba zdrávi , mějte se spolu dobře.   

    OdpovědětVymazat
  5. Nezlob se, ale kdyby byly aspoň zrýmované.

    OdpovědětVymazat
  6. [7]: Slovanský zvyk, vynést Moranu z domu a hodit ji do vody, ne?

    OdpovědětVymazat
  7. [8]:Tebe jsem pochopila, nějak jsem nepochopila Pavla.....

    OdpovědětVymazat
  8. Morana se ještě nevzdává. Zrovna jsem viděla video o Slovanských bozích, kde říkají, že jako nemá svého boha a pere se o něj zima (Morana) s létem.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....