Některé obrázky
byly tak trochu mimo téma. Jelikož byla Třebová svého času opravdu největší český železniční uzel, nelze tu na dráhu stejně jak na ty dráty nenarazit. A zvlášť když se vyškrabete na kopec a máte trochu rozhled. Jako první hned máte na ráně seřadiště vlaků, to si svůj primát drží dodnes. To je jeho mozek, velín....
RegioJet sice přes nás jezdí, leč nestaví. Až v Ústí nad Orlicí. Stejně tak Leoexpres a ani Pendolíno tu zastávku nemá. To místní nesou velmi těžce. I kvůli tomu se za velké evropské prachy postavil nový terminál u nádraží, podzemní garáže a okolo nádraží vše zrenovovalo. Ne že by to nebylo potřeba, jenže se díky tomu odřízl celý střed města od autobusů, protože všechny zastávky které jsou v okruhu půl kilometru i míň od nádraží se zrušily a tak i když nechcete musíte odkudkoli z centra jít na autobus nebo z něj k nádraží. Nevím jestli si ti kdo tak rozhodli uvědomili že tím zároveň odříznou spousty starých lidí od možnosti si jet nakoupit, nebo předpokládali že prostě každý má doma auto a tak jim nákupy domů dovezou? A co cestování k lékaři? Škoda slov.... Ale i to bylo pro ředitelství ČD málo a tak kdo si chce jet za levnější peníze vlakem do Prahy musí buď autobusem nebo dvě stanice vlakem do Ústí a tam si pak koupit lístek na některý vlak z řad soukromých dopravců. Na Pendolíno nástup až v Pardubicích.
Za to se tu postavilo ohromné nové překladiště námořních kontejnerů. Sem je dovezou na vlacích a tady se překládají na kamiony. Dobrá věc, to ano, leč zase silně nedomyšlená. Když se tu počítalo s tím, že nová část R35ky povede tudy, respektive tu z ní budou dva sjezdy, jeden hned na kraji Rybníka a druhý na konci města, zvedla se ohromná protikampaň. Místní po zjištění že by přišli o domy okamžitě začali sepisovat různé petice proč nestavět. Že se tu mohl postavit velký průmyslový areál kde by našlo zaměstnání mnoho lidí z okolí proti tomu se také postavili, a při tom nezaměstnanost je tu nejvyšší v celém Pardubickém kraji, právě kvůli absenci jakéhokoli průmyslu. A o obchvatu města ani nemluvě. A tak vše zůstalo při starém, R35 povede přes kopec u Litomyšle a tady zůstalo jen při silnici 2.třídy a to ještě docela úzké. A do toho teď zvýčšený průjezd kamionů na a z překladiště. Navíc k němu vede jen jedna příjezdová cesta navíc dvěma tunely a tak se tvoří ráno dost velké fronty na silnici, protože ty tunely jsou jednosměrné a kamiony je stačí docela dobře zabrat. A to se zatím jede jen ve zkušebním provozu.....
Jeden ze tří (zatím) mostových jeřábů. Ve tmě je to úžasná podívaná na ty ohromné stroje svítící jak vánoční stromky a pohybující se rozvážně sem a tam.
Při pohledu na druhou stranu se objeví věž kostela pod náměstím a všudypřítomné paneláky okolo města
Tyhle fotky jsou spíš jen tak seznamovací s místem kde vlastně žiju, nejsou ani moc kvalitní ani nemají nějakou vypovídající hodnotu. Ale místo kde žiju patří k blogu protože ten zase patří ke mě a tak si myslím že i ony tu své místo mají....takže je berte s rezervou
Tak jsem si zavolala Karla k prvnímu obrázku,zda pozná,kde to je a uhádl.On totiž ještě kdysi v Č.Třebové přestupoval a měl trošku čas,takže se mu vrylo do paměti velké nádraží a nákladní vlaky.
OdpovědětVymazat[1]: Tak to má skvělou vizuálí paměť Naštěstí ty kamiony jezdí mimo nás, ale kdo jezdí po hlavní tak si užívá. Ty zastávky jsou o dost nepříjemnější.
OdpovědětVymazatZrušení zastávek je jistě nepříjemné. I proto bydlím ve městě, nejsem a neplánuji být majitelem auta.
OdpovědětVymazatCeská Trebová je v mé pameti navzdy spjata se vzpomínkou,kdy byl muj novomanzel hned po svatbe prelozen práve tam na stavbu Zeleznicního stavitelství!Ale byl tam jenom pul roku.
OdpovědětVymazatNojo, přes Českou Třebovou tím Pnedolínem, nebo RegioJetem já jezdím... Vím o tom, že je to pro obyvatele Zábřeha a Třebové nespravedlivé, že se expresama už nesvezou... Vím, že tihle dopravci zrušili zmíněné zastávky v rámci konkurenčního boje o rychlost, s jakou se dostanou z Ostravy do Prahy. Nebo je v tom ještě něco jiného. Achjo.
OdpovědětVymazatU nás taky zaniklo spousta podniků, nezaměstnanost obrovská a supermarkety stále přibývají....když se jakoby začala připravovat průmyslová zóna, místní dva velké podniky to zablokovaly, aby neměly konkurenci a drželi zaměstnance nízko s platy. Co na to říct?
OdpovědětVymazatTa směs na poslední fotce působí opravdu zajímavě, paneláky, komín s kouřem a kostelní věž a navíc to, jak stojí různě v kopci zvláštně zkresluje jejich velikost.
OdpovědětVymazatVyborne napisany clanok k stavu planovania a podlozeny obrazkami. Zrejme situacia nie svetovej nepodobna, aj u nas sa casto takto "planuje".
OdpovědětVymazat[3]: No tady jak vidíš i to bydlení ve městě je jaksi nevýhodné....
OdpovědětVymazat[4]: Holky německý,vy jste se nějak domluvily, ne ?
OdpovědětVymazat[5]: Ono Pendolíno tu nestavělo od začátku, a Regio původně mělo, ale nakonec dalo přednost Ústí, Leo nevím, snad že nedostalo povolení či co. Přitom třebovské nádraží je o dost větší než ústecké a i modernější. No jak je vidět není to všechno, nebo je to i v zastupitelstvu?
OdpovědětVymazat[7]: Jo, jo líbil se mi ten protiklad....
OdpovědětVymazat[8]: No jo, to je ten globální svět....
OdpovědětVymazatJó, dnes se na potřeby lidí moc nekouká. Expresy Českých drah tam ale staví.
OdpovědětVymazat[14]: V RegioJetu po domluvě s palubním personálem jo. Už jsem s jedním psem v RegioJetu cestovala. Ležel na dečce pod sedačkou a byl hodný.
OdpovědětVymazat[14]: Jo, expresy a EC. Naštěstí...Nevím jak je to se psy v konkurenčích vlacích, nechce se mi totiž tak složitě cestu absolvovat když bych náhodou s někým z přízemáků jela.
OdpovědětVymazatFotky industriální já rád.
OdpovědětVymazat[17]: Tak tady by ses na dráze opravdu skvěle realizoval....
OdpovědětVymazatTřebovou jsem občas projížděla, když jsem jela vlakem do Prahy, ale nikdy jsem tam nebyla.
OdpovědětVymazat[19]: Jo myslíš ten velín....ten je taky vidět odevšad
OdpovědětVymazat