31 ledna 2013

Stromové....

Když je hnusně a zataženo dá mi většina z těch kteří fotí víc za pravdu, že pokud není k dispozici opravdu dobrý foťák dost těžko se fotí. Ono to je někdy naprd i s tím dobrým, to je mi jasný, ale pokud není, dá to práci udělat nějaký kvalitní obrázek na kterém by byl focený objekt opravdu vidět. Takže jsem se rozhodla že tentokrát se budu věnovat stromům. Ty alespoň na tom šedivém trochu vyniknou a pak mají pěkné siluety, které bez listí vynikají. Většina těch které sem fotila jsou břízy, vím že tu je pár milovnic bříz a pak, je jich tu kolem ještě dost, i když po Velké Vichřici jich hodně vzalo za své. Při včerejší okružní jízdě po zákaznících jsme projížděli spoustou březových alejí, ať už se stromy vzrostlými nebo nově vysázenými, jen bohužel nebyl čas zastavit a fotit, zákazníci nepočkají a chtějí také jít někdy domů...tak snad někdy jindy až nebude tak nabitý program....

















Když člověk pro něco nebo pro někoho ztratí hlavu, vyrovnává se s tím hodně dlouho a stáva se, že se z toho nedostane ani do konce života. To takový smrk když ztratí hlavu (vrchol) si s tím poradí vcelku dobře a rychle. Prostě si nechá narůst hlavu novou. A někdy dokonce dvě nebo pro případ další ztráty i tři. Smrky nebo jedle dokáží totiž přetvořit větve na nový vrchol. Prostě začnou růst ne vodorovně ale vzpřímeně a vytvoří z nich nový vrchol.....




18 komentářů:

  1. Vidouce tyto nádherné snímky, vzpomenula jsem si na moudro A. Saint Exupéryho: " Strom nemá dar řeči. Jsme něco jako strom. Jsou pravdy, které jsou zřejmé, ač se nedají vyjádřit."

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Ráno to chvíli na slunko vypadalo, ale teď se to neustále honí fouká hodně silný vítr a je to takové nijaké. Ani teplo moc není....spíš večer někdy kolem půl jedenácté foukal tak nádherně teplý vítr a bylo přes osm stupňů. Taky do rána zmizel dokonale všechen sníh co tu byl.

    OdpovědětVymazat
  3. Všechny stromy se mi líbí, ale zvlášť děkuji za břízy.

    OdpovědětVymazat
  4. Je to velice působivý dojem. Stromoví, větve, koruny, jehličí, suché listoví, kůra stromů; to vše lemováno šedou oblohou, vytváří zvláštní náladu, jakoby nostalgickou, a přesto slavnostní.

    OdpovědětVymazat
  5. Myslím si, že i přes časový nával se fotky  vyvedly. Můžu Tě uklidnit, že i s pokročilejším vybavením jsou občas problémy, zvlášť když nemáš stabilisaci...

    OdpovědětVymazat
  6. Stromy jsou krásné objekty k focení.

    OdpovědětVymazat
  7. [3]:Já věděla že tu je pár lidiček kteří je mají rádi a kterým to udělá radost

    OdpovědětVymazat
  8. [5]:Tak naštěstí krom tří, a to je ta bříza s tou kapličkou či co to je detail buku a stromem před budovou, ty jsou ze včera, kdy jsem čekala na muže až si vyřídí svoje věci, jsem ostatní fotila tady u nás v klídku při procházce....

    OdpovědětVymazat
  9. I mně se hodně líbí břízy. Děkuji za ně. Já když vidím stromy, uvědomuji si, kolik let tu žily a co všechno viděly. No a pak mne napadá, jak chtějí likvidovat stromy u silnic kvůli bezpečnosti na silnicích.Ale ony za to přece vůbec nemohou, že lidi jezdí rychle! To se mi vůbec nelíbí.

    OdpovědětVymazat
  10. Vendy, konečně jsem tady!

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Bohužel. EU nařídila tak se EU musí poslouchat. Ale někde to řeší tím, že stromořadí vysazují v té vzdálenosti kde už to EU nevadí. Ale někde zase naopak ty stará upravují a stromy ořezávají a zmlazují....

    OdpovědětVymazat
  12. [11]:Hlavně to mám denodenně před očima jak si dokáže smrk s tímhle poradit a i na chatě to máme když jsme tam snižovali smrk který je hned vedle naší chaty, a jak je i vidno na těch fotkách tady odtud.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Já vím. ale je mi líto těch stromů, co tu dlouho byly, přeci jen jsou živé.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Ty se máš, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  15. stromy nikdy nezklamou! úplně nej se mi líbí čtvrtá od konce - vypadá na buk

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Správně, je to takový ohromný buk v Ústí nad Orlicí u jedné budovy, ani nevím co v ní sídlí, ale řekla bych že nějaká škola. Fotila jsem ho když jsem tam tak bloumala a čekala na muže až si vyřídí pochůzky na sociálku a zdravotku s přehledama. Byl tam podávat daňové přiznání.

    OdpovědětVymazat
  17. Fredy Kruger2/2/13 02:11

    " Když jsem jel v podvečer na koni,

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....