23 ledna 2013

Květ střevičníku....

Po delší době mě rozkvetla zase jednou orchidej z rodu Paphiopedilum
nebo-li česky střevičník, odrůdy Pinochio. Tato odrůda se vyznačuje tím, že postupně
nakvétající a tvořící se poupata zaručují dobu kvetení až dva měsíce, u starších a
větších exemplářů které mají ty nejpříhodnější podmínky i rok. A to vše na jednom jediném stvolu.
Musím říct, že k těm detailním snímkům mne přivedly nádherné snímky u Majky, která
užasně nafotila svou gerberu.







16 komentářů:

  1. Krásné fotky a velmi krásná orchidej. Jen jsem netušila, že je tak fousatá.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Dala si na čas, dřív mi kvetla dvakrát do roka opravdu skoro dva měsíce, teď měla přestávku dva roky. Ale co to je proti Cymbídiu které jsem měla, to si dalo prodlevu pět let od posledního kvetení, ale bohužel vloni na jaře ač orchidej horská, zvyklá na mrazy mi zmrzla a přišla jsem o ní. Další rekordmankou je Celogyne, ta má zatím čtyři roky od posledního kvetení, kdy jsem si jí koupila po odkvětu.Tak snad to co na ní teď vyrůstá jsou poupata.....

    OdpovědětVymazat
  3. Pekná orchidejka. Ja som zatiaľ iný druh ako phalaenopsis nemala. Teraz mám tri, z toho kvitnú dve, ktoré mám len odnedávna. Pamätám si, že to nie je ani tak veľa rokov (cca 15), ako som snívala o tom, že by som chcela pestovať orchidey. Vtedy sa ešte takto vo veľkom u nás nepredávali. Myslela som si tiež, že nemám na to v byte podmienky. Teraz už viem, že sa dajú pestovať aj v panelákovom byte.

    OdpovědětVymazat
  4. Ta první je vtipná. _)

    OdpovědětVymazat
  5. [4]:Tak on je phalenopsis nejmíň náročný, ale jak vidíš i takové dřív "náročné" orchideje jako je třeba střevičník se dají pěstovat bez problémů doma. Je pravdou že se prodávají odrůdy které nejsou z těch náročnějších. Ale i jiné druhy se dají dobře pěstovat i v paneláku. Jen to chce alespoňb znát základní nároky té které a dá se

    OdpovědětVymazat
  6. Proč je tak mokrá,Tys ji orosila?Kvůli těm kapkám vody,že jo´? Pěkný pantofel.

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkné fotky a moc pěkná orchidej. Já jsem zrovna v neděli chtěl čerstvě vyhnaný stonek své orchideje, kterou jsem si kdysi koupil na jeden den focení a teď už ji mám skoro čtyři roky, přichytit k dřevené podpěře a já blbec jsem křehký stonek ulomil. No jo, tak snad na mne květina nezanevře a za půl roku to se mnou zkusí znovu .

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné detaily. Ale dokáže ta příroda divy

    OdpovědětVymazat
  9. Orchideje jsou nádherné rostliny.

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Já je rosím normálně, jsou u topení tak aby měli vlhčí vzduch okolo sebe.

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: Taky se mi to párkrát stalo, to jsem si nadávala do blbců, ale párkrát mě ho ukousla nějaká kočka a to jsem řvala hodně a nadávala jim do kreténů

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Máš pravdu, mě jich bohužel na jaře několik těch co se dávají letnit zmrzlo, a i mezi phalenopsisy mi proběhla čistka, takže už jich mám jen pár....

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné makro, Vendy, jen to chtělo jiné pozadí.

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Fotila jsem na jediném místě kde je bílá barva a dobré světlo, na okně....nemám doma ateliér kde bych si měnila pozadí podle potřeby....

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: No jasně, to byla jen taková poznámka, nic ve zlém!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....