16 ledna 2013

Květ kaktusu rodu Rhipsalis....

Jedním z kaktusů který mi pravidelně rozkvétá je také jeden z rodu Rhipsalis. Tyto kaktusy jsou zvláštní tím, že mají stonky složené z drobných oválných článků, takže vypadají jak navlečené korálky. U některých dosahují tyto "stonky" délky přes jeden metr. Ten můj patří mezi méně vrůstné blázny, za to ale pravidelně kvetoucí. Letos začal o něco později, většinou nasadí na květ pár dní potom, co ho přinesu z letnění venku, ale letos začal až začátkem ledna. Jeho květy nepatří ani mezi z největších ani z barevných, ale tím že vykvétá na koncích "stonků" jsou hned a dobře vidět. A letos se i pochlapil s množstvím. Jen se na rozdíl od třeba vánočních kaktusů jeho květy neudrží dlouho rozkvetlé, takže je sice plný poupat, ale v květu plně otevřený je vždy tak jeden dva květy....


17 komentářů:

  1. Vendy, pěkně ti kaktus kvete. Škoda, že ty květy nevydrží déle.

    OdpovědětVymazat
  2. Adéla ještě nevečeřela!   

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný květ, Vendy, líbí se mi druhá fotka.

    OdpovědětVymazat
  4. Mně právě rozkvetly vánoční kaktusy. Asi si frajeři nevšimli, že už je leden

    OdpovědětVymazat
  5. To jsi tedy botanička. Nádhera. Já kaktus dokážu tak jedině umořit.. Takové zasloužené květ přinášení velikou radost...   

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: No tak jsou trošičku opožděnější, no, takových nás je....     

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Ono to vypadá že je velký a slupnul by tě, ale věř mi má v průměru jen dva centimetry

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Takže máš dvě možnosti, buď máš opožděně kvetoucí druh zvaný Vánoční kaktus, který rozkvétá v zimním období nebo máš předčasně kvetoucí druh zvaný Velikonoční který rozkvétá na jaře. To si teď nedělám srandu, ale opravdu existuje i Velikonoční kaktus rozdíl tam opravdu je. Každý ač vypadají skoro stejně patří do jiného rodu.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]:Taky jsem letos jeden kaktus už vyhodila, naprosto vyschnul i když je občas zaleju. Spíš bych řekla že to bylo následkem jednoho mrazivé noci těsně před tím, než jsem je dala přezimovat domů. Asi byl citlivější než ty ostatní.

    OdpovědětVymazat
  10. Ta druhá fotka má fantastické světlo. Líbí se mi, jak jsou ty okvětní lístky prosvícené.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Ne, je to vánoční. Jen letos trochu zaspal. Loni nebo předloni kvetl celkem spořádaně včas.

    OdpovědětVymazat
  12. Zajímavé, že většina sukulentů a kaktusů kvete právě v zimním období.

    OdpovědětVymazat
  13. Ten je ale pěkný, mně tedy v zimě spíš kytky hynou, než aby mi kvetly.

    OdpovědětVymazat
  14. Parádní. Mám rád kaktusy.

    OdpovědětVymazat
  15. [16]: No já taky, ale musej kvést . Jinak jim nadávám, že nejsou k ničemu, jen mám od nich při přesazování ruce plný trnů. I přes rukavice....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....