09 září 2012

Plamének ....

Žlutý plamének má u nás doma na plotě sousedka jen mi nějak nevyšly dobře záběry které jsem tam dělala. Tentokrát jsem na něj narazila na plotě tady a i snímky vyšly skvěle. Kombinace žlutých i když jednoduchých kvítků se stříbrným chmýřím po odkvětu je ale hodně povedená...
A myslím že směle může konkurovat svým barevnějším i co se velikosti květů týče větším kolegům.





9 komentářů:

  1. hezká kytka, odjakživa se mi líbila...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak tenhle žlutý moc neznám, znám ty klasické barevné, pak žlutý ale to je Clematis montana, a kvete brzy na jaře a pak ten úplně normální plevelný plamének plotní, co roste jako šílenej plevel různě po stromech a zarostlejch pozemcích. Tenhle žlutý je zřejmě nějaká jeho o dost honosnější odrůda

    OdpovědětVymazat
  3. Plamének, už ten Česky hezký název se mě líbí, mívám tři i více druhů, miluji ho, každý rok čekám, který s té změti, kterou mám v jednom chumlu, vykvete?

    OdpovědětVymazat
  4. Ta první se mi líbí, taky je fotím proti modrému nebi když to jde. :)

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: VendyW, z obrázků plaménky vůbec nepoznávám. Já je znám hlavně pod cizím názvem klematis a kdysi jsem jim dost propadl. Na zahradě u rodičů manželky jsme měli všechny možné druhy (fialové, červené, bílé - velké jako talíře, bílé s fialovými žíhanci, ...) a kupoval jsem i časopisy, kde o nich psali. Stavěli jsme pro ně nosné žebříky, protože se pnuly do výšky. Bohužel často hynuly. Druhy měly vznešená jména, moc si to už nepamatuji, snad Villa de Lion, Madamme Boucher, ...

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:Tenhle patří mezi botanické druhy...má malé žluté květy tvarem jako zvonky, a je u něj ozdobnější než květ právě to chmýří...ty velkokvěté tohle nedělají. Měla jsem nádherný Nelly Moser ale u nás na něj bylo moc drsné podnebí a tak nevydržel. Jinak mám sesazené dva dohromady, bordó a tmavě modrý, ale je vidět že ten bordó je dominantnější odrůda protože ten modrý tak nenarůstá a méně kvete...

    OdpovědětVymazat
  7. Vůbec bych plaménky po odkvětu nepoznala.

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Jak už jsem psala jde o druh botanický, s malými květy který je ozdobný spíš po odkvětu. Normální klasický klemátis ti takhle velké chmýří neudělá. Ten odkvete a opadá z něj všechno.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....