05 září 2012

Hledala jsem, ale nenašla....

....jedno místo kde jsem tady kdysi byla. Jmenovitě rybník. Ale popořadě. Ve stejné době kdy jsme podnikli se synem projížďku po základně, to jest před osmi lety, užívali jsme si tu prázdnin na kolech. V té době jsme tu byli po okolí bráni za exoty, kteří si jezdí "jen tak" na kolech. Většinou všichni jezdili maximálně do hospody, do obchodu nebo kdo to měl blízko tak do práce. Ale rekreační ježdění bylo tady okolo Prahy ještě v plenkách. Ovšem za těch osm let se to hodně změnilo a dneska tu jsou krásné cyklostezky, lidí tu jezdí spousty a i co se týče cykloservisů je to o sto procent lepší. Ovšem já se zase vrátila k pohybu po svých, ale to už je jiná kapitola.
Takže jeden z výletů jsme si naplánovali do městyse či jak říct a neurazit něco co je větší ves, ale ne ještě město, Nové Vsi pod Pleší. Není to daleko ale s kopce. No slyším reakce proč ALE ? tak vysvětlení je nasnadě, když jedete hodinu a půl z kopce, čekají vás zpáteční tři hodiny do kopce. A to já strašně nerada. A právě po té zpáteční cestě vzhůru jsme míjeli krásný rybník a tak nám to nedalo a mi si k němu zajeli na odpočinek. Bylo u něj fajn a mně se ani už nechtělo zpátky na kolo, ale řekla jsem si, že se tam ještě jednou určitě vypravím.
Od toho předsevzetí uplynulo právě těch osm let a já si řekla, jseš tu sama, tak vyrazíš na procházku k rybníku. Ale ouha, jaké nemilé bylo moje překvapení, když jsem šla a šla a rybník stále nikde. Protože už jsem časově u něj měla dávno být, tak jsem se otočila a šla zpátky, když v tom mi padlo do oka orobincové a rákosové houští. To bylo totiž to jediné co z toho rybníka zůstalo. Prostě nebyl. Kde nic tu nic, pokud nepočítám ten orobinec, malé olše a vrbičky. Nevím proč zanikl, hráz nikde poškozená nebyla, tak možná nebylo peněz na jeho údržbu a tak jej raději vypustili a nechali zarůst..... Je to škoda, zvlášť i proto, že je po okolí spousty chat a tohle bylo moc příjemné a přístupné koupání navíc jak jsem teď zjistila s kamínkovým dnem kde člověk nemusel cápat v bahně.

A takhle teď vypadá....


Škoda že jsme tenkrát ještě neměli tak silnou fotománii jak dneska a hlavně fotil syn co jeho bavilo, jinak bych vám mohla ukázat jak krásný rybník to byl....

V orobincích....



6 komentářů:

  1. Aj bez rybnika je tam pekne. S rybnikom by bolo viac. Nieco podobne- zarasteny mociar mame konca nasej zahrady. Ked som bola mala, tak sme tam mavali veeeelke - velmi velke klzisko. Taky zazitok uz moji chlapci z korculovania nemali. Zimny stadion sa tomu mojmu klzisku z mladosti nevyrovna.

    OdpovědětVymazat
  2. Podle mě je rybník bohatství a je velká škoda nechat ho odejít.

    OdpovědětVymazat
  3. U nás takhle zanikl rybník, u kterého jsem byla ještě vloni. Na podzim ho vypustili a už nenatekl. Zůstala po něm jenom mokřina a rákosí.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Nám se taky na chalupě kam jsem jezila spousty let protrhla hráz u rybníka a už se asi nedá nikdy dohromady. Náklady jsou obrovské a strejda je v důchodu takže by to ani nešlo. Snad se toho ujme obec, když se přepsal rybník na ní. Ale byl to rybník hned u domu a to byla nádhera, hned ráno jsme do něj hupli a vylezli až večer. A v zimě se klouzalo po něm jak po másle....

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: A navíc působí v krajině krásně!

    OdpovědětVymazat
  6. Cibuky jsme kourili a já byla ochotná za neho udelat cokoliv,ale to mi byly 4 roky^^

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....