06 srpna 2012

Vrátím se v čase....

....protože mám ještě restík v obrázcích. Ty jsou z 30.7. kdy jsem šla hledat a to doslova a do písmene houby. Nejen že si to co já (je pondělí, tak po víkendu bude v lese volno) řeklo spousta lidí a v lese to bylo jak na Václaváku, ale navíc se ty houby opravdu mesely hledat. Strávila jsem v lese čtyři a půl hodiny a našla stejně hub jak když jsme byly s dcerou v lese dvě hodiny. Prostě nerostou!
Na začátku naší cesty s Bobešem na mne čekalo překvapení. Na cestě před námi si pochodovala srnečka...naštěstí vítr šel k nám tak nás nečuchala a chvíli byla vcelku klidná.


Pak se ale ale dala cestou mezi chatami dolů k přehradě a do lesa. Na kraji cesty rostl bodlák a i přes to, že to není žádný bůhvíjaký krasavec, já si ho vyfotila. I s broučkem který po něm spěchal.


Pak už jsme zalezli do lesa a vybírala jsem kudy vlastně jít. Z každé strany totiž spěchal někdo do lesa honem honem aby mu náhodou někdo jiný ty případné houby nevysbíral. Tak jsem zvolila trasu, po které chodím opravdu málo kdy a myslela jsem že tam moc lidí nebude. Velmi jsem se mýlila, dokonce i se psy tam chodili. Což bylo něco pro Bobeše a tak jsem ho musela pořád hlídat aby mi za nějakým neutekl. Tudíž jsem musela hlídat Bobeše, koukat po houbách a ještě fotit případné úlovky nebo okolní les či různé zajímavosti....roste tu hojně bělomech, který vytváří krásné bochánky a který chodím na podzim sbírat na mechové koule do kterých se náramně dobře zapichují různé větvičky z jehličnanů a dělají skvělé dekorace na vánoce....



Okolní les přecházel ze smíšeného přes jehličnatý po listnatý ale všude bylo vidět jak se vesele, ovšem na pohled nevesele kácelo....kupy větví, rozrytá zem....
Nechybělo ani kapradí ani poslední dokvétající náprstníky, či zajímavě obrostlý pařez. A pak jsem narazila dokonce na plavuň vidlačku. Ani jsem nevěděla že tu roste. Tak je pravdou, že jsme dorazili do míst kde zatím nikdy naše nohy a tlapky nespočinuly....









A i zde se našly stopy po lidech....Bobeš nevěřícně koukal a čuchal co je to za hnus...


Jsem ráda, že na ty fotky došlo až dneska, protože totožný záběr měl na svém blogu i Pavel, a nerada bych vypadala že se opičím, ale ten bodlák se čmeldou je prostě tak fotogenický...


A pak už jsme se jen nasměrovali z kopce dolů úvozem a hurá domů....tedy to jsem si myslela já....jenže člověk míní a v tomhle případě měnili zase motýlci....

9 komentářů:

  1. Já jezdím pro houby do mého lesa na kole. Je to sice pár stovek metrů, ale dojedu tam, posbírám a za deset minut je mám na pánvi.

    OdpovědětVymazat
  2. Podarily se ti krásné zábery z lesa,ten mech se mi moc líbí,taky ho vyuzívám na ruzné dekorace.Ale tam kde ho trhám v lese je hodne vlhko,takze houby by mely rust a nerostou

    OdpovědětVymazat
  3. Na fotografie z lesa sa pozriem vždy veľmi rada, pretože takéto lesy sú mi vzácne.  Tá fotka, na ktorej sú korene stromu a zelený mach (4. v poradí) je nádherná.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné mechové království! Moc povedené fotky. Parádní záběr na bodlák s broučkem... postíhala jsi toho  hodně a překvapuje mě tvá znalost kytek, jsi vážně dobrá!

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Být v lese je uklidňující ale prostě na tu krásu stromů by to chtělo 3D....Vždycky lituju, že mám ty fotky plochý, nepostihnou to co by měly.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: na některých místech je ho ještě i víc, to pak máš chuť se do něj natáhnout a nikam už nejít a zůstat v něm napořád....

    OdpovědětVymazat
  7. Bylo na co se dívat, o čem číst, představila jsem si jen, že ta pneumatika, nemusela být tak zákeřná, jak se zdá na první pohled, možná se jen někdo houpal, jako se kdysi houpávali moje vnoučata a neuklidil. také to jak krásné jsou mechové peřinky, tady bylo řečeno, miluji je, pohladím je, nesedám ani nelehám, jsou nebezpečné.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Nevím jestli by se na té vysokáncé borovici někam dala ta pneumatika přivázat, ale jak tak chodím po lesích zjišťuji jaká hovada někteří lidé dokážou být. Už tři roky tady za chatou v lese leží boční sklo od sanitky, jednou jsme s manželem našli v lese i vyhozené celé auto! Jindy jen sedačky a motor a to vždy na tak nepřístupných místech že jsme marně dumali jak to tam ti lidé dostali!

    OdpovědětVymazat
  9. Krasne fotky :). Vydim aj psika :). Ja a moj Sky, sme boli zatial spolu v lese len raz aj to na cesticke.. vsetko by chcel ochutnat, je to maly divoch

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....