22 srpna 2012

Kampa, Karlův most, Staroměstské náměstí....

Už dlouho jsem měla v plánu vytáhnout dceru na Staré město a Kampu. V pátek s tím přišla sama, že by jsme mohly jít courat jak říkala po Old Prague. A proč taky ne, svítilo sluníčko a byl stejně krásný den jak když jsme byly v Průhonicích takže to po focení přímo volalo. Autem jsme to vzaly k rodičům a od nich pak tramvají na Malostranské náměstí a z něj na Maltézské a přes Velkopřevorské na Kampu. Zrovna v parku probíhala fotografická výstava Deset let po té.... věnovaná povodním z roku 2002. I když jsme je tenkrát sledovaly v televizi se zatajeným dechem a přiznávám i ze slzami zakaleným zrakem až na místě když jsme ty fotky viděly a stály tam kde byly nafoceny a navíc když jsme si uvědomily kolik ještě vody by nad námi bylo, došlo nám jaká hrůza to byla a o kolik nádherných památek by se přišlo pokud by trvaly ještě o pár dní déle.

S Kampy pak jsme prošly okolo Vltavy ke Karlovu mostu přes něj ke Křížovníkům a Karlovou na Staroměstské náměstí. Po letech jsme si zase počkaly na orloj a zjistily jak vlastně krátce trvá. Jako malé holce mi to připadalo dlouhé a teď jsem zjistila že to jsou vlastně jen dvě minuty.
Další cesta pokračovala Železnou do Rytířské z ní do Perlové a na Jungmannovo náměstí za kamarádem do Domu hudby, prodejny hudebních nástrojů. Nevěděla jsem jestli bude nebo nebude, ani jsem mu nevolala, říkala jsem si že ho když tak překvapíme....a ono ty vyšlo! Překvapení se opravdu konalo a my si konečně po čtyřech hodinách courání sedly, já si dala s chutí kávu a ještě jsme vyfasovala každá panáčka míchaného tajemství....pak už jen na metro a zpět k rodičům pro auto a na chatu. Byl to poslední výlet protože v sobotu už jsme razily dom. Byla jsem ráda že dcera za mnou přijela, možná jsem jí i trochu zvedla náladu. A pak, strašně dlouho jsme takhle spolu nikde necouraly....

Gotická brána před kostelem Maltézských rytířů....


Nejnovější způsob prohlížení památek po Praze. Ostatně musím říct že vskutku to musí být zajímavé, vozit se a přitom se kochat.....a nebolí nohy....


Miminka Davida Černého u Sovových mlýnů....řádně oblýskaná od neustálého zájmu okolojdoucích, kteří neodolají a vlezou na ně aby si nechali udělat fotečku. Taky máme....


Židle, symbol záplav z roku 2002, když si to vydala po Vltavě dolů...


Nejen v Bochumi, ale i na Karlově mostě lze potkat muslimské rodiny.....Arabů vůbec tam bylo dost... a Indů a Japonců...




A i sutany se tu objevily....


Prahu si nemusíte prohlížet jen po vlastních, případně na SEEGWAY, ale i z balonu....nebojte, je ukotvený takže vás žádná dobrodružná cesta v podobě pěti neděl v baloně nečeká....


I z parníku lze toho z Prahy hodně vidět....



Tenhle člobrda lákal troubením na roh, který má u pasu pro změnu na projížďku po Praze vyhlídkovým autobusem...


A ještě zpátky na Karlův most....byl tam flašinetář a pěkně tam vyhrával. Vůbec o hudební produkce tu není nouze, počínaje hrou na sklenice po skvělý dixík jak z New Orleans....


A orloj.....


A ještě fanfáry z věže radnice. Tenhle zvyk se mi líbí, poprvé jsem se s ním setkala na věži Sv. Mikuláše na Malostraňáku. Omlouvám se za ten rozhrkaný začátek, ale v tom davu tůristů pořád někdo do vás strká a naráží...


A něco z hudebního království....





Další Prahu barevnou i černobílou si můžete prohlédnout zde. Přeji příjemnou procházku Mrkající




36 komentářů:

  1. Potřetí se sem vracím - dvakrát mě to vyhodilo z přihlášení na blog.cz...Co se zase děje? Asi zase nějaká porucha...jako kdyby nestačilo nefunkční zobrazování návštěvnosti...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Díky za pochvalu, od tebe mne těší obzvlášť. Už víš proč ráda fotím i lidi?

    OdpovědětVymazat
  3. Moc se mi procházka Prahou líbila, včetně videí.

    OdpovědětVymazat
  4. Rád jem se po čase znovu podíval do hlavního města, ikdyž jen na pěkných fotkách.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Ó je mi ctí že jsem ti alespoň na těch fotkách mohla být průvodcem....

    OdpovědětVymazat
  6. Jó Praha,tu já můžu.Važ si toho,že tam můžeš tak často.Pěkné snímky.Jednou jsme byli na Karlově mostě a jeden pán tam hrál na valše,představ si,že jsem si koupila jednu starou i s takovým žlábkem dole,že se budu na ní učit hrát.

    OdpovědětVymazat
  7. VendyW, jak děláš ta videa? Ve foťáku? V mobilu? Mám sice obojí, ale třeba z foťáku asi půlminutové video (ve formatu .MOV) mělo velikost přes 130 MB a to je asi příliš pro vkládání do blogu.

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Videa natáčím foťákem, pak je nahraju na YT na svůj kanál a pak normálně vkládám jako každé jiné video. Když jsou moc dlouhá pomůže syn a zmenšími ho.Jinej postup neovládám....kdyby byl a šlo to bez YT tak bych byla raději.

    OdpovědětVymazat
  9. YT - YouTube? Zatím na něm jen hledám a žádný kanál nemám. Videa ale také téměř žádná. Kdysi jsem natáčel na kameru, ale přešlo mě to, protože na filmy jsem se podíval jednou-dvakrát, kdežto fotky mám na disku a jsou více po ruce.

    OdpovědětVymazat
  10. Jo, jo na youtube. jelikož nezvládám zase tolik kouzla a čáry poítačového světa musela jsem volit tuto možost. Ráda bych dělala s fotek prezentace, dokonce jsem našla i skvělý editor ale průser je v tom, že nevím jak dát na stránku. Poprvé jsem to použila když nám špacíroval papouch po zahradě a já ho natočila, pořád jsem dumala jak to dostat na blog, a nenabízela se jiná možnost než ten kanál. Tak ho používám stále. Videokameru nemám tak používám foťák. Hlavně zase kvůli výstavám, abych věděla jak cape konkurence a kde dělám chyby v předvádění já....

    OdpovědětVymazat
  11. Takové neoficiální fotky z města se mi líbí. Každý člověk má jiný pohled. Díky za ten tvůj. Vzpomenu si vždycky na syna, který v Praze pracuje a na vnučku, která tam studuje a trochu jim závidím, že ve volném čase mohou courat po Praze a seznamovat se s ní, po svém. Tam je stále něco k vidění.  I to chození s dcerou je milé...

    OdpovědětVymazat
  12. Wendy, díky za krásnou procházku. Pětatřicet let byla tato místa součástí mého života. Ach jo, kdybyste věděli, jak tam bývalo krásně bez davů turistů. No, někomu to nevadí, ale ta atmosféra byla úplně jiná. S focením lidí bych si nedělala hlavu. Řídím se citem a nefotím nikoho v kompromitujících situacích. Lidi na procházce po Karlově mostě? Co je na tom špatného, vždyť člověk sám se stane někdy součástí něčího alba. Zbytečně se to démonizuje.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Ano, byl to příjemné zase jednou takhle spolu vyrazit. V naprosté anonymitě, nic neřešit jen se nechat unášet proudem turistů...Chybí mi to, než jsme se z Prahy odstěhovali, ráda jsem tam courala....

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Tak to jsem ráda, že jsem ti alespoň takhle trochu zas Prahu přivedla domů. I já znám tahle místa podstatně klidnější a všude po Malé Straně, Starém Městě i jinde vstup kamkoli a do čehokoli a zdarma....dneska už se to nedá a na jednu procházku aby měl člověk sebou tak dva tisíce na vstupy....Nebyl víkend abychom tam někde nechodili ať s dědou a babičkou nebo s rodiči. Po Praze mne děda tahal už od nějakých čtyř let. A babička dávala skvělé lekce dějepisu....

    OdpovědětVymazat
  15. Praha mi vždycky taky zvedne náladu. Ta židle je od mé kamarádky Jetelové. Emigrovala jako já do Německa.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Však jsem si říkala kdy se ozveš. Couraly jsme tam co většinou chodíš i ty. Ale je fakt že mě to dobilo na hodně dlouho. Jen nám pořád ne nedocházelo, ale připadalo divný že by nad náma bylo ještě skoro dva metry vody. Nepřijde ti to, až v okamžiku kdy si stoupneš pod nějakou tu značku a vidíš to.

    OdpovědětVymazat
  17. Vendy, i já ti děkuji za krásnou procházku. A i když v tomto městě žiju, nějak mi pořád chybí čas, abych se sebrala a šla se cournout do centra. V poslední době tam jedu jen za konkrétním cílem a pak hupky šupky na MHD a domů. Tento týden od úterý nehlídám, mám relativně více času, ale dělám do půl čtvrté (i za kolegyni) a nakonec jsem ráda se se po hodině cesty dostanu domů.

    OdpovědětVymazat
  18. Není nad to prošmejdit kus pěkného města s blízkým člověkem, to se dá pořád dokola a je jedno, kde to je

    OdpovědětVymazat
  19. Praha, obzvlášť Staré město, je učiněný Babylon, Vendy! Přiznám se, že v Praze propadám zoufalství, davy lidí mě přímo děsí!!! Přesto jsem loni v květnu docela hrdinsky strávila odpoledne na Karlově mostě a pořídila spoustu fotografií, včetně večerních.

    OdpovědětVymazat
  20. Parádní fotoreportáž. Moc se mi líbily fotky - všechny. Orloj, Karlův most, Vltava a parníky, ten historicky oděn človíček se současným deštníkem (mě vždycky fascinují tyhle paradoxy, vzpomínám si na bonusy z Pána prstenu, kdy byla fotka Gandalfa s dlouhým vousem a v jeho říze, jak se baví o něčem s Jacksonem a přitom drží nad hlavou obrovský deštník, velmi současný.

    OdpovědětVymazat
  21. P.S.ta jednoduchá vozítka se mi taky líbila. Lepší než koloběžka.

    OdpovědětVymazat
  22. [1]: Z toho si nic nedělej, mě to každou chvíli vyhazuje z komentářů, už jsem si na to zvykla, že někdy musím odentrovat natřikrát...

    OdpovědětVymazat
  23. Praha je zlatá lod......já muzu Prahu za kazdých okolností,je to nádherné mesto,moje nejoblíbenejsí!A chodit po meste,kde bydlím?Za normálních okolností na to mají jen málokterí cas!

    OdpovědětVymazat
  24. [21]: No Vendy !....samozřejmě že jsem to fotila všechno sama, to jen trochu pomohla Picasa....ale máš pravdu, patří k těm které se mi povedly a mě samotné se líbí. Prostě ta černobílá je u něčeho prostě MMMMhhhh...

    OdpovědětVymazat
  25. [20]: Tak to já mám ráda....já vím, že bydlet v Praze zase bych možná vyhledávala klid a ticho, ale pokud by jsme stále bydleli na sídlišti, tak tam by to asi bylo....no prostě sídliště. Jinak v centru Prahy jsem prodávala osm let, takže jsem tam denodenně jezdila a ani tenkrát mi to nevadilo. Asi jsem prostě tvor, kterému tohle nevadí, ba co víc lebedím si v tom.

    OdpovědětVymazat
  26. [21]: Jo, jediné co je přefocené jsou ty některé panely s fotkami z potopní.....

    OdpovědětVymazat
  27. Fotka židle je nejlepší!

    OdpovědětVymazat
  28. Pěkná fotoreportáž. V Praze jsem nebyla už 8 měsíců (a vůbec mi to nechybí). Žila jsem tam 30 let a jsem jako ty po létech odstěhovaná na venkov. Já jsem tu ale moc spokojená, protože po letech se ze mně stal spíše domácký typ a mám čím dál více raději klid a ticho. V Praze z těch davů lidí na ulicích bych se asi už zbláznila. Drbny ovšem nesnáším dál. V Praze mi bylo sympatické jediné - ta určitá anonymita a že se nikdo o nikoho "nestaral". Tady je to, asi jako na každé vesnici nebo maloměstě, DĚS. Mně to tak jako bývalé pražandě tak připadá.

    OdpovědětVymazat
  29. [29]: No to ti asi nepřipadá, to tak je. Všichni řešej všechny. My když jsme se sem nastěhovali tak jsme byli nejdřív asi tak pěl let za estébáky až pak je to přešlo, nicméně pro ně stále představujeme i po těch dvaceti letech  šťavnaté sousto pro drby. A já mrcha jak můžu tak jim k tomu dávám důvod. Ovšem oni nevědí že to je hra a věřej tomu a drbou a drbou....a mi se tomu s manželem jen smějem. . Proto miluju tu anonymitu pražských (rakouských, slovenských, polských) davů....

    OdpovědětVymazat
  30. [28]: Tak já nafotím přes stovku fotek a prej Židle je nejlepší! Ts,ts,ts....

    OdpovědětVymazat
  31. [30]: No mně blaží jen jedno - že se jednoho dne udrbou k smrti... Jinak je spíš ignoruju.

    OdpovědětVymazat
  32. [32]: Nevěř tomu, doroste další drbavá generace, to už je dané.Prostě ves a drbny byly,jsou a budou! ....

    OdpovědětVymazat
  33. To máš recht. Názorně to vidím na kolektivu..ehm..prodavaček v naší samoobsluze.. Je fakt, že tohle roste už s lidma... Taky jsem tímto pochopila, proč mají tak vysokou sledovanost ty pitomé nekonečné seriály, kde podle toho, co jsem slyšela, už kdekdo vystřídal kdekoho... No a Blesk...tak to je nejrozšířenější studijní materiál po ránu u občanstva v MHD.. No, myslím, že se nedá než konstatovat, že tento ubohý národ má přesně takovou vládu, jakou si zaslouží... To totiž nejde jinak.

    OdpovědětVymazat
  34. Staroměstské náměstí, Karlův most a Kampu mám z Prahy asi nejradši, vždycky se tam dá vyfotit něco nového;)

    OdpovědětVymazat
  35. [35]: Já ta místa miluju, právě pro tu možnost kterou ač se mohou zdát neměnná poskytují.....a pak ta atmosféra, vždycky se jí musím nalokat do zásoby abych pak tady na vsi měla z čeho čerpat .

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....