07 srpna 2012

I ty houby nakonec nějaké byly....

....některé sice nejedlé ale pěkně si lebedily v mechu nebo starém pařezu....
Na ty křemenáče teď chodím se zadostiučiněním chatařům za humna.



Kuřátka se jíst dajíé, ovšem ne tyhle oranžové. Dobře se jimi dají nahradit držťky v polévce, ovšem ještě lépe je nahradí kotrč....


Samozřejmě jsem jásala když jsem tohodle krasavce viděla a hnala se k němu jak k požáru. pak ovšem následovalo velké zklámaní když jsem zjistila že se nejedná o hřiba borového, nýbrž o nechutně hořkého hřiba žlučového, hořčáka či satana (to říkají místní, páč v životě pravého satana nikdy neviděli)



A raritní úlovek nakonec. \všude jsem je po lese cítila, nicméně stále je neviděla. Až mi do cesty přišla tahle. Sice už oblízaná, leč stále plná much. I
ten puch už z ní vyvanul. Hadovka smrdutá, v čerstvém stavu dělá opravdu čest svému jménu. Je zajímavé, že ve fázi tzv. vajíčka je jedlá a někteří houbaři si jí i pochvalují....


Notoricky známe hříbky nebo suchohřiby jsem tu už měla minule, takže jsem se s nimi už ani nefotila....

7 komentářů:

  1. Krásné houbo i foto úlovky. Já se letos do lesa ještě nedostala, ale poslední prázdninový týden jedeme s vnučkami na Lužnici (pronajali jsme si tam ubytování) a prý je to 100 metrů od lesa. Ráda houby sbírám, ale vůbec je nejím.

    OdpovědětVymazat
  2. Jak já jsem se tu poprvé v lese radovala, co jsem našla hřibů. Manžel mi je všechny vyházel. Byly to hřiby žlučové. V Jizerkách jsem taky chodila na houby, ale tam jsem na ně nenarazila. Proto jsem je neznala. S hadovkou jsem neměla tu čest se potkat. A při její "vůni" ani nevím, jestli bych o to stála.

    OdpovědětVymazat
  3. I já se často raduji, že jsem konečně narazila na hřiba, ale radost mi zkazí zkušenější, který houbu zahodí s tím, že je to hořčák

    OdpovědětVymazat
  4. Ty se máš,u nás sucho,vůbec neprší.

    OdpovědětVymazat
  5. Hana Hávová7/8/12 22:15

    bééé, já chci taky na houby .   

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkné fotoúlovky, Vendy! S hadovkou smrdutou máš pravdu, ale vzhledem k jejímu názvu bych na ni chuť nedostala!   

    OdpovědětVymazat
  7. Je sucho, všude. Já jsem od včerejška na chatě a jak jsem vyzvídala u sousedů i na zastávce ve městě nic tu taky neroste, až na ty hnusáky hořčáky....prý taky dost dlouho nepršelo, takže mne sice z jedné strany štve, ale zase co bych tu s houbama sama dělala,z loňského podzimu tady ještě mámdvě sklenice nasušených a mrazit to tu nemám kde a navíc se zpětbudu opět dopravovat vlakem s už tak dost těžkou taškou díky noťasu

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....