05 července 2012

Včera čmelák, dneska motýl?....

Včera jsem navečer chodila po zahradě a číhala na konipase, kteří tu po zahradě pobíhají a dost iritují Matesa. Ten je chce honit a oni se samozřejmě nedají. Bývají tu tak tři, čtyři a pochodují po zahradě a loví hmyz. Někdy si u toho povyskočí do vzduchu jak na pérkách. Konipasové se ale zrovna jako na potvoru nekonali a tak jsem obcházela ty zbytky kytek které kvetou a na monardě (indiánské kopřivě) jsem načapala čmeláka...




Dneska jsem na při hledání co na 365ku vyfotit jsem pro změnu na janebě uviděla tohle stvoření. Nevím jestli to patří mezi motýli nebo můry, přiznávám se že u kytek takový problém nemám a na brouky mám atlas, ale ny tyhle létavce nee. Tak poznám pár základních druhů baboček, otakárka a modrásky či bělásky, a ještě tak smrtihlava, ale tím moje vědomosti hasnou. Ale bylo to stvoření pěkné, ale jak jsem jí chtěla vyfotit s poloroztaženými křídly, a to proto že v tom okamžiku se její barevnost úplně změnila, tak se zbalila a odletěla....





Musím uznat, že si s tou janebou docela slušely...


6 komentářů:

  1. Taky jsem si to vyhledala vretenuska obecná(lat. Zygaena filipendulae).ale zivou jsem jeste nevidela.Ale vcera jsem mela na balkone Dluhozobku svízelovou(lat.macroglossum stellatarum),vypadá jako malinký kolibrík,ale fotku jsem bohuzel nemohla udelat,byl zase hned pryc,ten motýl nebo spís mura

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak to děkuji za pojmenování, já se vyznám v kytkách, ale hmyz není moje parketa

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Díky, znám tu potvoru co vypadá jak kolibřík, lítá mi na fuchsie nebo na petunie když kvetou, vždycky navečer....

    OdpovědětVymazat
  4. Má nádherně vybarvená křidélka a v kombinaci se sytě žlutými květy vypadá moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Když ta křídls úplně roztáhla tak byla najednou krásně modrá, ne šedivá a s tou červenou to byl nádherný kontrast....jenže to mi ulítla

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....