12 července 2012

Nejdřív nic, a teď.....

....jeden motýl za druhým... I když tohle bylo neplánované, původně jsem si chtěla nafotit totiž tu rudbeckii a najednou mi přistál před objektivem tenhle motýl.... a kdo by odolal a nefotil?

Mohu již i upřesnit druhy....toto je Okáč poháňkový



O kousek níž, jsem zaregistrovala ještě jednoho, ale ten si zalézal hloub a hloub do květu, takže se dostal do ne zrovna dobrého úhlu....ale i tak bylo vidět rozdílnou barevnost a kresbu na křídlech...tak nevím jde o dva různé motýly nebo o samičku a samečka stejného druhu?

A toto Okáč prosíčkový....


24 komentářů:

  1. Já bych řekla, že to je stejný druh.

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné fotky, ale připadá mi spíš jako můra. Já viděl předevčírem běláska, ale nechtěl mi postát a uletěl.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Já taky, ale ještě se budu muset někde podívat....

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: No tak ne každý motýl je krásně vybarvený....tenhle když roztáhne křídla tak je docela hezký, jen holt nechtěl....

    OdpovědětVymazat
  5. Přesně. Kdo by neodolal, přistát mu něco takového před nosem Taková šance se nenaskýtá denně

    OdpovědětVymazat
  6. Škoda , že neroztáhl křídla . Takhle je vidět jen spodní strana , ale líc , to je jiná ...

    OdpovědětVymazat
  7. Nějak se jim u tebe líbí.Čím to asi je?

    OdpovědětVymazat
  8. Tak, velký dík Ále,která mne nasměrovala na perfektní přírodopisné stránky a tam jsem zjistila, že....ten víc focený motýl je Okáč poháňkový a ten s více oky je Okáč prosíčkový. A dál ten motýl s předšlého motýlího článku je Babočka síťkovaná v letní formě zbarvení....

    OdpovědětVymazat
  9. BÓŽE!!! profifotografové   

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Hele zjistila jsem že ani profifitigrafové ho nemají z roztaženými křídly! Jen stejně jak já....

    OdpovědětVymazat
  11. Tak mi to nedalo a musela jsem prozkoumat i toho mého motýla, kterého jsem vyfotila předevčírem Je stejný, jako ten tvůj, co visí hlavou dolů A přede mnou křídla roztáhl   

    OdpovědětVymazat
  12. Jsou to krásní frajeři, ať už se jmenují jakkoliv.

    OdpovědětVymazat
  13. [11]:Tak to jsi měla velké štěstí, já za nimi běhala na té procházce a nic....

    OdpovědětVymazat
  14. [12]:Krásné....vidíš, Shakespeare by mne v životě nenapadl. Asi proto, že jsem moc věcí od něj nečetla, no jednu sbírku, ale v próze, ne ve verších....

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherné fotky! Teda ty se máš - tobě přistávají před objektivem a já je musím nahánět a kolikrát ještě marně!   

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: No já je naháněla před dvěma dny, viz článek Motýlí-Babočka, Motýlí -ostatní v rubrice Makro....byla jsem uhnaná jak čokl, a stejně to nepřineslo kýžená fota....

    OdpovědětVymazat
  17. motýlům tedy za mák nerozumím, takže ohledně druhu nebudu spekulovat. jediné, čím jsem si jistá, je, že ty fotky jsou nádherné :)

    OdpovědětVymazat
  18. Hezké fotky, toho hnědého jsem už viděl asi to bude nějaká babočka. U nás bývalo tolik motýlů hlavně otakárci a babočky a dnes už žádného není vidět. Jen běláska na zelí...

    OdpovědětVymazat
  19. Fredy Kruger13/7/12 00:37

    Rozčilený  Bill  Mohylla !

    OdpovědětVymazat
  20. Uz jsem ti psala na fb,ze más velké stestí na tolik ruzných motýlu,je to urcite zahradou a jeste neznicenou prírodou vsude okolo,motýli jsou velmi vybíraví a u tebe se jim asi líbí

    OdpovědětVymazat
  21. [17]: Díky moc, snažím se, snažím ...ne to už je taková posedlost, aby ty další fotky byly ještě lepší než ty předchozí. Jestli se povedlo můžeš posoudit sama, když se podíváš na ty ostatní Motýlí v rubrice Makro.

    OdpovědětVymazat
  22. [18]: Je to Okáč a patří mezi babočkovité (teď se vytahuju, když mi Ála poslala odkaz kde to hledat)

    OdpovědětVymazat
  23. [19]: Moc pěkné, jen bacha!!! nebrat si do úst starou babu Wondratschovou, abys neskončil náhodou u soudu zažalován za urážku našeho "národního pokladu" !

    OdpovědětVymazat
  24. [22]: tak vidíš, že je od baboček, ale toho Okáče bych nevěděl

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....