21 července 2012

Kaple a motýl....

Po delší době jsme šla včera kolem rotundy sv. Kateřiny a zašla se podívat jestli by nebylo nějaké pěkné foceníčko. Jak jsem tak okukovala přišla ke mě holčina a ptala se jestli se chci podívat dovnitř. A dodala z pohledem na můj foťák že se vevnitř fotit nesmí. Což mne docela překvapilo, protože nejde o nějakou významnou turistickou památku, které by snad nedej bože focení ublížilo v návštěvnosti, či dokonce jí zničilo....no nic, holt prostě malé město.....stejně jsem se zašla podívat, protože za těch dvacetjedna let jsem tam ještě nikdy nebyla. Vnitřek jo dosti strohý, jak se taky na románskou rotundu sluší. Malý kůr a jemu velikostně odpovídající varhany, ty již z pozdější doby a malý oltář.....to je spolu s polstrovanými židlemi celá vnitřní výzdoba. Takže nevím co tam je tak vzácného že se tam nesmí fotit.
Udělala jsem tedy jen pár detailů zvenku.


Rudbeckia nebo také Echinacea purpurea přitahuje motýly z celého okolí. Pokaždé když k ní přijdu je na ní několik baboček. Ať už admirálů nebo pavích ok. A také spousta čmeláků....



16 komentářů:

  1. Rotunda je pěkná, aspoň zvenku.

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu hezké foceníčko...a hezké slovíčko.

    OdpovědětVymazat
  3. Je zajímavé, že tam, kde by to člověk nečekal, se fotit smí, a naopak.

    OdpovědětVymazat
  4. Totky opravdu na jedničku, kapla i motýlci a dokonce beruška.

    OdpovědětVymazat
  5. Vendy moc hezké fotky - jak rotunda, tak i motýli. Báječně se ti je podařilo zdokumentovat. -)

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Už jsem jí tu měla dokonce celou i ještě jiné detaily, fotila jsem jí vloni před vánoci....

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Rotundě se hodně věnují, to je pravda, však je to taky nejstarší stavba ve městě, ale nebylo tomu tak, když jsme se sem před těmi dvaceti lety nastěhovali bylo to tam jen smetiště a rotunda na spadnutí. Tak já vím, že už se s těmi motýly opakuju, ale když oni jsou tak krásní že nikdy neodolám....

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: tak já to beru, ale je to škoda, zvlášť když to je něco co by mohlo vidět víc lidí a nemají třeba možnost se tam jet podívat....je to i o propagaci města a té které památky.

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: jo, když vidím že se nesmí fotit a návštěvníci to respektují tak i já, ale pokud někde fotí i když je tam zákaz jsem jak ty....na Mníšku jsem fotila v kostele i když jen přes zavřené vnitřní zamřížované dveře....a na zámku ve Chvalech na výstavě normálně. Je to asi taky na pořadatelích a kustodech. Muž taky v Londýně i v Paříži fotil tam kde třeba tady by ti to zakázali....

    OdpovědětVymazat
  10. Hezké, jenom si myslím, že by sis zasloužila pořádný makroobjektiv... S ním je všechno jiné... Opravdu povedené fotky!

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: To já právě nevím, jestli vůbec tenhle můj foťák má výměnné objektivy....to jsem nezkoumala ale tuším že ne....i když to není klasickej kompakt....tak brala bych jak na makro tak i krajinovej, ale....viděla jsem teď pěknej foťák, není to zrcadlovka takže je lehkej ale má všechny vychytávka zrcadlovky a asi deset různých přídavných objektivů a jiných dodatků včetně filtrů, ale to je za našimi finančními možnostmi, tudíž musím být vděčná za to co mám k dispozici.

    OdpovědětVymazat
  12. Rotunda krásná,pěkné krovy a došková střecha.

    OdpovědětVymazat
  13. Zajímavé je, že ve Švýcarsku se smí fotit i kostely uvnitř. Fotky motýly s rudbekií jsou krásné. Nenapadlo tě někdy navštívit Motýlí dům nedaleko Fr. Lázní? To by byly fotečky!

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: To až budu v Praze, má to dokonce na starosti moje švagrová....tedy doufám....takové byly původní informace, ale u ní člověk nikdy neví. Je to prý nově otevřené v Kotvě...tak nevím jak to je, muž s ní teď někdy nemluvil....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....