01 července 2012

Inspirace není nikdy dost....

Když si tak brouzdám po netu, nebo na FB čas od času tam narazím na věci velmi inspirativní, ať již se to týká zahrady nebo bydlení, či různých doplňků. A tak jsem narazila na jedny stránka kde jsou různé zajímavé zahradní prvky a ozdoby. Tam jsem taky objevila těhle pár dobrých nápadů na bylinkovníky....





Mimochodem první postavená verze mého bylinkovníku byla také tato čtvercová, ale nám se to nehodilo do celkového vyznění zahrady, tady se to zase naopak vzhledem k přísným liniím hodí.


Kombinace bylinkovníku a okrasného záhonku je také dobré řešení, ale jen do doby kdy se bylinky rozrostou....


Jdu rozebírat druhou půdu abych měla cihly na stavbu :-)....mít je a mít dostatek zeminy, končím s klasickými záhony a kytky pěstuju už jen takhle....



Tyto tzv. bastiony jsou zajímavý nápad, dají se z nich dělat také všeliké zajímavůstky. Dokonce jsem z nich viděla lavičku kolem kmene stromu. Základ kamený a na něm prkna a polštářky. Bylo to opravdu vyvedené sezení. Ostatně to je další věc, kterou bych chtěla na zahradě zrealizovat. Pod jednou jabloní je místo jak stvořené na takovou lavici....
Takže pokud chcete můžete nabrat inspiraci a hurá do stavby. Zabere to minimum času a užitek je ohromný....a ostatně radost z pěkného a užitečného zahradního objektu za to stojí....

21 komentářů:

  1. Skvělé nápady, chce to fantazii a šikovné ruce, což ty určitě máš, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Taky se ráda dívám do kuchařek na obrázky....ale hlavně do zahradnických časopisů a různých knih. Doma jich mám už docela dost a tak si je čas od času prohlížím a hledám nápady

    OdpovědětVymazat
  3. Já toužím po lavici okolo lípy. Už mám i tip, kdy by ji udělali umělečtí kováři...ale bude to asi drahé.

    OdpovědětVymazat
  4. To je nádhera , jedno hezčí než druhé . Ale ty kruhové bylinkovníky jsou stejně hezčí . Mám ráda ladné kruhovité linie .

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Ty lavice okolo stromů jsou perfektní, vypadá to náramně a navíc si pěkně posedíš v chládku. A taková lípa....hm když ti kvete a voní nad hlavou....to je něco

    OdpovědětVymazat
  6. Á a už vím co se bude u Hávů stavět

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkné inspirace,my máme spirálu,která potřebuje opravit,ale Karel pořád nemá čas,tak musím počkat.Ono to není jen o kráse,ale o tu krásu se musí taky pečovat.

    OdpovědětVymazat
  8. Je vidět že mají lidé fůru času.

    OdpovědětVymazat
  9. Tohle vypadá vážně krásně. A tvůj bylinkovník mě inspiroval - zkusím udělat něco jako terasovitou zahrádku (ne moc širokou, tak dva-tři stupně) - mám totiž za dvorkem jen takovou úzkou nudli, tam tyhle nádhery nejdou udělat, není místo. Ale teráska by se mohla zadařit...

    OdpovědětVymazat
  10. [8]:To víš, jednou zahradník, navždy zahradník a stále si vymejšlíš další a další vylepšení

    OdpovědětVymazat
  11. Můžeš mi to poslat i na eumenidas@seznam.cz, abys nemusela fotky vyhazovat do článku...

    OdpovědětVymazat
  12. Mimo téma - já v Pizapu neměla žádné logo v koláži. Můžeš předvést nějakou koláž, abych viděla, jak to vypadá?

    OdpovědětVymazat
  13. Tak to je paráda, to musím ukázat našim, rozukecám to v Kavárně, tam chodí šikovní lidi. Ty bylinkovníky jsou krásné, jen na balkon se dát nedají, možná udělat nějakou miniaturu . Je to opravdu nejen hezké, ale i praktické.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Vítám tě Růženko! Jestli máš na mysli klasickou panelákovou lodžii, tak dá taky. Soused měl takhle terásky na zeleninu i na pár jahůdek. Nebo se dají skvěle využít roztažené štafle, na každé patro šprušlí se položí prkna a tam si nastavíš truhlíky do kterých si ty bylinky taky zasázíš, a můžeš kombinovat patro bylinek a patro květinek. nezabírá to na šířku moc a na podzim jednoduše vysypáš truhlíky s letními bylinkami, trvalky přenes na chodbu (pokud jsou na ní okna) případně necháš v kuchyni, a štafle sklapneš. Kdybys viděla co všechno jsem měla já na balkoně v paneláku....i skalku ve starém pařezu

    OdpovědětVymazat
  15. [13]:Tož už su tu taky, paní Růžo

    OdpovědětVymazat
  16. [8]:To jen žebříček priorit, kterej máme každej jinej.

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Jak jsem už říkala, mít stavební materiál (cihly nebo kameny a dostatek zeminy) udělám si takhle záhony po různu po zahradě a kašlu na klasické záhony. Už kvůli mým chorým zádům i vlastně kvůlivá smečce....Perfektně se to udržuje a je to zajímavé i na pohled....

    OdpovědětVymazat
  18. Bylinkovníky jsou výborný nápad a vypadají moc hezky. Mít zahradu, určitě bych něco podobného vytvořila.  Bastiony z kamenů se stavějí podél trati, jen jsem nevěděla, že se tomu říká bastitony. Když u nás na trati docházelo k modernizaci, tak jsme koukali, jak  kameny dávají do drátěných klecí. Všichni si mysleli, že se drát za několik let rozpadne a kameny vysypou. Drží dodnes.

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Používají se na cokoli, na ploty, na různé takové maličkosti jako jsou ty bylinkovníky ale hlavně na opěrné zdi apod. Kameny jsou mojí další sběratelskou vášní. Tedy jen těch malej, co se vejdou do kapsy. Mám je ráda a byla bych schopná je narvat všude . Můj kamarád je stejně posedlý ale ten to dovádí do dokonalosti, ten si ty kameny nechává dovážet na chatu, jak se mu někde něco líbí a sežene odvoz, už ho má....jenže to jsou balvany jak hrom....

    OdpovědětVymazat
  20. No ani mi nepovídejte, některé ty záhony o něž se na firmě starám teda opravdu stojí za to. A to mně ještě dávali do kopie a tvrdí mi že přijedou v příštím týdnu chlapi z https://zahradnijezirka.net/stavba-zahradniho-jezirka_k38/plastova-zahradni-jezirka_k117/ a budou nám stavět zahradní jezírko na firmě. Tak snad to bude vypadat ve výsledku dobře.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....